BMW serii 5

2 opinie

BMW serii 5 (E28)


BMW serii 5 E28 produkowano w latach 1981-1988. Auto, które mierzy 4620 mm długości, 1700 mm szerokości oraz 1415 mm wysokości, to druga generacji BMW serii 5. Jest następcą modelu E12, który w ciągu dziewięciu lat sprzedaży znalazł prawie 700 000 nabywców. Co ciekawe, mimo że oba samochody są w zakresie stylistyki bardzo podobne, E28 zostało zbudowane z materiałów wykończeniowych lepszej jakości. E28 jest również lżejsze o 60-90 kg, w zależności od wersji, oraz zdecydowanie bardziej zaawansowane technicznie, co pozytywnie wpłynęło m.in. na bezpieczeństwo pasażerów. Do głównych konkurentów BMW serii 5 E28 zaliczamy Audi 100 i Mercedesa W123.

BMW serii 5 E28 oferowano klientom z szeroką gamą jednostek napędowych, obejmującą osiem silników benzynowych oraz jeden motor wysokoprężny.

Najmniej wymagający wybierali wersję o nazwie 518 z silnikiem o pojemności 1,8 l. Dzięki 91 KM przy 5500 obr./min oraz 140 Nm maksymalnego momentu obrotowego przyspiesza ona do setki w 13,7 s i osiąga prędkość maksymalną 166 km/h. Ta sama jednostka, choć nieco zmodyfikowana, znalazła się pod maską modelu 518i, który generuje 104 KM i pozwala rozpędzić się do 175 km/h.

BMW serii 5 E28 oferowano także z motorem 2,0 l w modelu 520i o mocy 125 KM przy 5800 obr./min i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Egzemplarz E28 z taką jednostką przyspiesza do setki w 9,7 s i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Warto dodać, że taką samą moc generuje również wariant o pojemności 2,7 l w modelu 525e, tyle że w tym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm, a setka pojawia się na liczniku o 0,1 s wcześniej.

W katalogu niemieckiego producenta widniał także model 525i z silnikiem o pojemności 2,5 l i mocy 150 KM przy 5500 obr./min, który osiąga 100 km/h po 9,6 s i prędkość maksymalną 196 km/h, oraz wariant 528i z 2,8 l jednostką napędową o mocy 184 KM przy 5800 obr./min i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, pozwalającą uzyskać 100 km/h po 8,0 s i maksymalnie rozpędzić się do 212 km/h.

Listę podstawowych modeli z silnikami benzynowymi zamyka wersja M535i z motorem o pojemności 3,4 l i mocy 221 KM przy 5200 obr./min.

Wisienką na torcie jest model BMW M5, który dzięki 3,5 l silnikowi o mocy 286 KM przy 6500 obr./min i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego uzyskuje setkę po 6,1 s i pozwala rozpędzić się do 251 km/h.

Warto także zwrócić uwagę na jedyną w ofercie jednostkę wysokoprężną o pojemności 2,4 l i mocy 115 KM przy 4800 obr./min, którą montowano w modelu 524td. Wariant ten pozwala uzyskać prędkość maksymalną 180 km/h.

Napęd w E28 przekazywany jest na tylną oś za pomocą manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.

W ciągu ośmiu lat produkcji powstało 722 328 egzemplarzy BMW serii 5 E28. Europejskim klientom oferowano wszystkie wersje E28, inne rynki (amerykański, japoński, tajlandzki i południowoafrykański) musiały zadowolić się jedynie kilkoma wariantami drugiej generacji BMW serii 5. Wszystkie egzemplarze występują w jednej wersji nadwozia (4-drzwiowy sedan). E28 uważane jest za jedno z najlepiej wykonanych i najmniej awaryjnych samochodów marki BMW w historii.

Następcą BMW serii 5 E28, plasowanego w segmencie E, jest BMW serii 5 E34, które produkowano w latach 1988-1996 i które jest znacznie większe (4720 mm długości, 1751 mm szerokości i 1384 wysokości) niż poprzednik. E34 powstało w liczbie 1 331 056 sztuk.

Plusy:
+ bardzo dobre wykonanie
+ bogata gama jednostek napędowych
+ dobre właściwości jezdne
+ przestronność oraz komfort
Minusy:
- paliwożerne jednostki napędowe
- problemy z silnikiem wysokoprężnym po dłuższej eksploatacji

BMW serii 5 (E34)


BMW serii E34 to trzecia generacja modelu 5. W 1987 roku pojazd zastąpił produkowaną do 1988 roku wersję E28, wprowadzając nowy wymiar luksusu o sportowym zacięciu.

Samochód miał tak konserwatywną linię jak poprzednicy, przyłączył się jednak do walki o nowoczesnego wówczas klienta. Charakteryzował się klasycznym designem, dyskretnym i eleganckim. Optyka, ekskluzywność i mechanika stały na zaawansowanym poziomie. Potężne nadwozie, którego wymiary wynosiły 4720 mm długości, 1751 mm szerokości oraz 1412 mm wysokości, pozwoliło wygospodarować ogrom miejsca dla piątki pasażerów. Zarówno sedan, jak i Touring (kombi), wprowadzony do sprzedaży w 1991 roku, miały kufer o pojemności 460 l. W tym drugim nadwoziu istniała możliwość powiększenia przestrzeni bagażowej (poprzez złożenie oparć tylnej kanapy) do zadowalającej wartości 1450 l.

Design deski rozdzielczej przypominał młodszy i mniejszy model serii 3 E36. Zaprojektowana z myślą o prostym użytkowaniu, zawierała najpotrzebniejsze przyrządy, guziki i dźwignie, dzięki czemu ergonomia auta stała na bardzo wysokim poziomie. Do użytych materiałów oraz ich spasowania nie można mieć większych zastrzeżeń, a wiele egzemplarzy służy właścicielom do dziś. Wyposażenie pokładowe BMW serii 5 E34 było bogate jak na przełom lat 80. i 90. Poduszka powietrzna, ABS, elektrycznie sterowane przednie szyby, wspomaganie kierownicy czy centralny zamek nie były rzadkim widokiem. Bogatsze wersje miały również m.in. skórzaną tapicerkę z podgrzewanymi, elektrycznie sterowanymi fotelami, podwójny szyberdach, automatyczną klimatyzację, zmieniarkę płyt CD, komputer pokładowy, tempomat, czujniki parkowania, telefon czy rolety przeciwsłoneczne.

Do napędzania limuzyny ważącej 1565 kg początkowo służyło 5 jednostek. Benzynowe 520i i 525i osiągały 129 i 170 KM, a 530i oraz 535i odpowiednio 197 i 220 KM. Do wyboru był także motor wysokoprężny. Silnik w modelu 524td rozwijał moc 115 KM. Później gamę jednostek wysokoprężnych uzupełniły 525tds (2,5 l i 143 KM) oraz 525td (zwiększona pojemność względem 524td, przy tej samej mocy). Benzynowy silnik 2,5 l mógł być zestawiony z napędem obu osi - wówczas auto przybierało nazwę 525iX.

Do równie ciekawych modeli można zaliczyć odmianę 518g o mocy 105 KM, w której fabrycznie montowano instalację gazową. Rzadkim okazem była wersja 540i, napędzana silnikiem V8 o pojemności 4,0 l (286 KM) i wyposażona w 5-biegową automatyczną lub jeszcze bardziej egzotyczną - 6-biegową manualną skrzynię biegów (w pozostałych wersjach wyłącznie 5-stopniowa), z którą wyprodukowano zaledwie 3203 egzemplarze.

Od początku produkcji w ofercie znajdowała się najbardziej pożądana wersja przygotowana przez M GmbH - BMW M5. Auto napędzane silnikiem o pojemności 3,6 l (później mocniejszym 3,8 l) rozwijało 315 KM (340 KM). Oprócz potężnego silnika, zmodyfikowanego zawieszenia i układu hamulcowego samochód miał sportowe akcenty, takie jak splitter przy zderzaku, inne felgi czy lotka na klapie bagażnika. Takie auto osiągało 100 km/h w 5,6 s oraz mogło rozpędzić się do 250 km/h. Przez 7 lat wyprodukowano 12 254 egzemplarze BMW M5 E34.

W USA od 1995 roku oferowano także odmianę 540i M-sport, która była pakietem uzupełniającym do wersji V8, obejmującym m.in. zmienione zawieszenie oraz sportowe fotele. Kanada miała własny odpowiednik, nazwany M540i, który zawierał więcej części przejętych od "pełnoprawnego" M5 - wydajniejszy układ hamulcowy przedniej osi, 18-calowe aluminiowe felgi oraz sportowe wykończenie. Takich samochodów powstało zaledwie 32 sztuki, wszystkie z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Do 1996 roku z taśmy zjechało 1 333 412 egzemplarzy BMW serii 5 E34. Dzięki takiemu wynikowi model ten należy do grupy najliczniej wyprodukowanych seryjnych aut. E34 zastąpiono dużo nowocześniejszą konstrukcją, fabrycznie oznaczoną kodem E39.

Plusy:
- pojemne wnętrze
- świetna gama jednostek napędowych
Minusy:
- stylistyka często uważana za zbyt konserwatywną
- toporność

BMW serii 5 (E39)


BMW 5 E39 jest czwartą generacją tego modelu marki z Monachium. Samochód w 1995 roku zastąpił serię E34. Nowe auto było znacznie nowocześniejsze od poprzednika, zarówno pod względem stylizacji, jak również technologii. Przez pierwsze 2 lata fabrykę opuszczały wyłącznie sedany E39, później do oferty dołączyło pakowne kombi.

Samochód dzięki sporym rozmiarom (4775 mm długości - sedan, 4806 mm - kombi, 1801 mm szerokości i 1435 mm wysokości - 4-drzwiowa wersji oraz 1445 mm - Touring) miał bardzo przestronne wnętrze. Było ono dobrze wyposażone. Osoby podróżujące E39 miały do dyspozycji kufer mieszczący 460 l w wersji sedan oraz 410 l w odmianie kombi (po złożeniu kanapy - 1525 l). Ponadto w edycji Touring często montowano oddzielnie otwieraną tylną szybę oraz wysuwaną podłogą, ułatwiającą załadunek ciężkich przedmiotów. Na pokładzie BMW serii 5 E39 znalazły się systemy bezpieczeństwa gwarantujące asekuracyjną podróż, wspomaganie kierownicy, podstawowa elektryka, 2 poduszki powietrzne, przyzwoite nagłośnienie oraz dobre wygłuszenie. Część wyprodukowanych samochodów była doposażona w liczne elementy z listy opcji, na której figurowały m.in. skórzana tapicerka, pełna elektryka szyb i foteli z masażem, dwustrefowa klimatyzacja, szyberdach, tempomat czy zestaw ospoilerowania M-pakiet.

2000 rok przyniósł dyskretne zmiany, mające na celu odmłodzenie auta będącego na rynku od 5 lat. Obejmowały one modyfikacje lamp przednich (białe kierunkowskazy zamiast pomarańczowych i soczewkowe reflektory), pojawiła się biała część tylnych kloszy, zamieniono halogeny z owalnych na okrągłe oraz nieznacznie przemodelowano zderzaki. We wnętrzu także zaszło kilka zmian, które służyły poprawieniu ergonomii oraz wystroju.

Oferta silników do BMW E39 była bardzo bogata, zawierała zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Pierwszą grupę otwierał motor 2,0 l o mocy 150 KM. Kolejna odsłona 520i oferowała już 169 KM, a 523i - 170 KM. W ofercie znalazły się także modele oznaczone 525i (192 KM), 528i (193 KM), 530i (231 KM), 535i (235 i 244 KM) oraz najwyższy seryjny model - 540i, generujący 286 KM. Dla żądnych niepowtarzalnych emocji inżynierowie z zakładu M GmbH przygotowali odmianę M5. 4,9 l silnik V8 produkował aż 400 KM i 500 Nm momentu obrotowego, co pozwalało rozpędzić ważącą 1800 kg limuzynę (ta wersja nie była dostępna w nadwoziu Touring) do 100 km/h w 5,3 s i rozwinąć 250 km/h (po zdjęciu ogranicznika prędkości nawet 298 km/h). Auto oprócz mocniejszego silnika otrzymało zmodyfikowane zawieszenie oraz układy hamulcowy i kierowniczy. Szersze błotniki kryły 18-calowe felgi, przedni zderzak większe wloty powietrza, a tylny 4 końcówki układu wydechowego. M5 E39 często było porównywane nawet z samochodami marki Porsche.

Gama silników BMW 5 E39 to także jednostki Diesla. Przez 8 lat produkcji w ofercie znalazły się 4 silniki wysokoprężne. 520d rozwijał 136 KM, 525tds - 143 KM, 525d - 162 KM, a 530d przyzwoite 184 KM przy średnim spalaniu około 7,2 l/100 km, co nie było zatrważającym wynikiem jak na tak optymalną moc.

Auto oferowane na jedenastu rynkach i konkurujące m.in. z Audi A6, Alfą Romeo 166, Volvo S60, Saabem 95 oraz Mercedesem klasy E było produkowane do 2003 roku, kiedy to zostało zastąpione świeżym modelem, fabrycznie oznaczonym kodem E60.

Plusy:
- niestarzejąca się sylwetka
- bogate wyposażenie
- świetne prowadzenie
- optymalne jednostki napędowe
Minusy:
- spory apetyt na paliwo
- kosztowna eksploatacja

BMW serii 5 (E60)


BMW E60 to piąta generacja jednego z najpopularniejszych modeli w ofercie bawarskiej marki - serii 5. Auto, które zaprezentowano w 2003 roku, zastąpiło dotychczasową wersję modelu - E39. Nowy samochód miał kontrowersyjną stylistykę. Za design BMW 5 E60 odpowiedzialny jest Chris Bangle, który słynie z odważnych i dopracowanych projektów.

W następcy modelu E39 zastosowano wiele zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Do budowy podwozia i zawieszenia użyto wytrzymałych elementów o niskiej masie. Nadwozie E60 mierzyło 4841 mm długości, 1846 mm szerokości oraz 1468 mm wysokości. Wartości te zapowiadały dużo miejsca dla pasażerów wewnątrz kabiny. Zarówno wersja sedan, jak i Touring (kombi oznaczone E61, zaprezentowane rok po premierze nowej generacji) miały bagażnik mierzący odpowiednio 520 oraz 500 l, przy czym tę drugą wartość dało się powiększyć do 1615 l dzięki składanym oparciom tylnej kanapy (mogli na niej wygodnie podróżować nawet rośli pasażerowie). Auto bogate jest w nowoczesne rozwiązania i oferuje wiele systemów uprzyjemniających podróżowanie. Już podstawowe modele serii 5 E60 wyposażane były w automatyczną klimatyzację, elektrykę szyb czy komplet systemów bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrza, ABS i kontrolą trakcji na czele. Bogatsze odmiany mogły być doposażone m.in. w poduszki chroniące kolana kierowcy, olbrzymi szklany dach, skórzaną tapicerkę pokrywającą elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, aktywne reflektory ksenonowe, rozbudowany system audio i nawigacji satelitarnej czy monitory w zagłówkach przednich siedzeń. W standardowym wyposażeniu BMW E60 znajdował się system iDrive, służący zarządzaniu m.in. mediami czy parametrami auta. Rozwiązanie to początkowo było krytykowane za nieporęczność oraz zawiłość obsługi, co zostało poprawione dopiero przy nieznacznym liftingu auta w 2007 roku. Zmieniło się niewiele - zmodyfikowano przedni zderzak, światła drogowe (przednie i tylne) oraz przeciwmgłowe. Dokonano także minimalnej korekty wnętrza.

Do napędu BMW serii 5 E60 służyło 9 silników benzynowych oraz 4 diesle. Rozpoczynając od motorów wysokoprężnych, warto zwrócić uwagę na podstawową jednostkę napędzaną olejem napędowym. Model 520d rozwijał przyzwoite 163 KM (później 177 KM), pozwalające spalać niewiele ponad 5 l/100 km. W ofercie były również silniki o oznaczeniu 525d (177 i 197 KM), 530d (od 218 do 235 KM) czy topowe 535d generujące 272 lub 286 KM w zależności od lat produkcji. Silników benzynowych było zdecydowanie więcej. Gamę otwierał 520i o mocy 170 KM. Produkowano także modele 523i (177 i 190 KM), 525i (184 i 218 KM), 528i przeznaczone na rynek amerykański (230 KM), 530i (od 231 do 272 KM) czy 535i (300 KM). Pod maską mogły się znaleźć także jednostki V8: 540i dostarczał 306 KM, 545i - 333 KM, a 550i aż 367 KM.

Część wersji mogła być napędzana na obie osie. Moc przenoszona była na koła za pomocą 6-biegowego automatu lub skrzyni manualnej o takiej samej liczbie przełożeń. Dla naprawdę wymagających powstała odmiana M5, dostarczająca z silnika V10 kolosalne 507 KM. Oprócz sportowego silnika pojazd otrzymał zmodyfikowane zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy, sportową, 7-biegową przekładnię SMG, szersze błotniki mieszczące 18- lub 19-calowe koła czy zmodyfikowane zderzaki, z których tylny mieścił cztery końcówki układu wydechowego. Jeden z najszybszych sedanów świata rozpędzał się do 100 km/h w 4,7 s i rozwijał maksymalnie 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie).

Produkcję samochodu dostępnego na 9 rynkach zakończono w 2010 roku. E60 zostało zastąpione nową generacją serii 5, fabrycznie oznaczoną kodem F10.

Plusy:
- nowoczesna wygląd
- bogate wyposażenie
- rewelacyjne prowadzenie
- komfort podróżowania
Minusy:
- kontrowersyjna stylistyka
- auto drogie w zakupie
- paliwożerne jednostki o wyższych mocach

BMW serii 5 (F10)


BMW serii 5 linii F10 zastąpiło model E60 wiosną 2010 roku. Auto powraca do eleganckiej, stonowanej, dynamicznej i klasycznej linii po erze kontrowersyjnego projektu Chrisa Bangle'a. Oznaczenie modelu nawiązuje do powstałych wcześniej odmian: serii 7 (F01) oraz serii 6 (F12).

Szósta odsłona jednego z najlepiej sprzedających się samochodów klasy średniej wyższej na świecie została zaprezentowana w listopadzie 2009 roku. Przykuwa uwagę nowoczesnym designem, łączącym sport z elegancją w nadwoziu mierzącym 4899 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1464 mm wysokości. Z gracją eksponuje każde załamanie karoserii. Nowa stylistyka, której autorem jest polski designer Jacek Frohlich, przepełniona jest liniami prostymi oraz lekkimi łukami, co nadaje autu lekkość i awangardowy wygląd.

Prestiżowy wóz zapewnia dużo miejsca wewnątrz kabiny mieszczącej pięć osób, podróżujących w bardzo komfortowych warunkach. Połacie skórzanej tapicerki pokrywają niemal każdy zakątek deski rozdzielczej, dającej dostęp do licznych systemów multimedialnych, nawigacji satelitarnej oraz modułu sterowania charakterystyką samochodu. W konsoli centralnej ulokowano centrum dowodzenia przyrządami pokładowymi, wśród których znalazła się dwu-, a w opcji czterostrefowa klimatyzacja automatyczna oraz świetne nagłośnienie. Są także: podgrzewanie i wentylowanie elektrycznych foteli z funkcją masażu, tempomat, szklany dach o dwóch segmentach, elektrycznie składane rolety przeciwsłoneczne czy podsufitka z Alcantary. Długim podróżom sprzyja pojemny bagażnik: 520 l w wersji sedan i 560 l (po złożeniu oparć tylnej kanapy - 1670 l) w odmianie Touring, (kombi, fabrycznie noszące kod F11). Ta wersja, zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Lipsku, standardowo wyposażona jest w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi wraz z regulacją poziomu nadwozia, a opcjonalnie samochód jest dostępny z układem Adaptive Drive oraz zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym.

Pod maską modelu F10 i F11 montowane są 4 silniki benzynowe i tyle samo diesli. Gamę tych pierwszych otwiera model 523i o mocy 204 KM. Tę samą pojemność, 3,0 l, mają także wersje 528i (258 KM) oraz podwójnie doładowane 535i o mocy 306 KM. Najwyżej w ofercie stoi 550i, które z silnika 4,4 l V8 generuje 407 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzy ostatnie wersje mogą być napędzane na cztery koła (standardowo tylko tylne). Na frankfurckich targach w 2011 roku BMW zaprezentowało odmianę M5. Ośmiocylindrowy silnik o takiej samej pojemności jak w modelu 550i generuje 560 KM i 680 Nm momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,4 s oraz mknąć 305 km/h (po zdjęciu elektronicznej blokady). Producent oferuje także jednostki wysokoprężne: 520d to 184 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Wyżej stoją wersje 525d (204 KM), 530d (245 KM) oraz 535d (300 KM), które również mogą zostać wyposażone w napęd xDrive. Moc przekazywana jest na koła za pomocą 8-biegowej automatycznej przekładni ZF lub manualnej 6-stopniowej.

W 2012 roku BMW zaprezentowało pierwszy w historii wysokoprężny silnik w aucie sygnowanym logo M-power. Model M550d doładowany aż trzema turbinami generuje 381 KM i kolosalne 740 Nm momentu obrotowego.

Plusy:
- nowoczesna linia zaprojektowana przez polskiego designera
- bardzo bogate wyposażenie
- świetne właściwości jezdne
- prestiż
Minusy:
- olbrzymi koszt zakupu

Wymiary
Długość auta 4619.00 mm
Szerokość auta 1690.00 mm
Wysokość auta 1424.00 mm
Rozstaw osi 2637.00 mm
Rozstaw przednich kół 1407.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1443.00 mm
Silnik
Producent silnika BMW
Rodzaj paliwa/zasilania Wtrysk paliwa
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 2.0 l
Średnica cylindra 89.00 mm
Stopień sprężania 9.00:1
Układ rozrządu SOHC
Liczba zaworów na cylinder 2
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 95 kW (129 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 5800 rpm
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4500 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Brak
Główne łożyska 5
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 12.00 s
Czas na 1/4 mili 17.60 s
Maksymalna prędkość 186 km/h
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na tylne koła (RWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 4
Przełożenie najwyższego biegu 1.00:1
Przełożenie przekładni głównej 3.90:1
Przednie zawieszenie Stabilizator poprzeczny, sprężyny śrubowe, niezależne, kolumny MacPhersona
Przednie hamulce Tarczowe
Średnica przednich hamulców 272.00 mm
Tylne hamulce Bębnowe, serwo
Średnica tylnych hamulców 250.00 mm
Przekładnia kierownicza Przekładnia globoidalna
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 4.3
Przednie koła 5.5J x 14 H2
Przednie opony 175 HR 14
Tylne koła 5.5J x 14 H2
Tylne opony 175 HR 14
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 1972
Rodzaj nadwozia Sedan
Liczba drzwi 4
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1229 kg
5 gwiazdek
(0 głosów)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(2 głosy)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    Dane z F10 juz troche nieaktualne. Najnowsze 528 to juz silnik 2,0 biturbo 245 KM. W dieslach tez juz jakies zmiany były.

    Jako uzytkownik najnowszego 528 moge powiedziec, ze silnik fantastyczny, 6,1 do setki podawane przez producenta jest realne, a spalanie srednie na poziomie 10,5 litra to tez swietny wedlug mnie wynik, jak na tak duze auto.

    Po rocznym uzytkowaniu moge stwierdzic, ze jedyna rzecz, jaka mnei martwi, to jednak nie najwieksza ilosc miejsca na tylnych siedzeniach, szczegolnie przy podrozach z dziecmi ( fotelik), robi sie naprawde ciasno

  • zgłoś nadużycie

    Nowa i ta o generację starsza były ładne a im kolejna była starsza tym bardziej paskudna . Plus za nową generację bo z daleka przypomina mi serię 7.

Napisz swoją opinię »

  • BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego

    BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego

    Było już Audi A8 D2 oraz Mercedes Klasy S W140, zatem nie mogłoby zabraknąć ich największego konkurenta, czyli BMW Serii 7 E38. Dziś zaprezentujemy wam ten właśnie model, który cieszy oko nawet obecnie. To zasługa jego ponadczasowej stylistyki. Siódemka odstrasza jednak niektórych kosztami eksploatacji. Czy słusznie?

  • Duże silniki w dużych autach: benzyna czy diesel? [cz. 3]

    Duże silniki w dużych autach: benzyna czy diesel? [cz. 3]

    Dziś ostatnia część cyklu porównań silników benzynowych i wysokoprężnych o tej samej pojemności w tym samym modelu. Po raz czwarty odpowiadamy na pytanie: co wybrać - benzynę czy diesla?

  • BMW 225xe Active Tourer: hybryda lepsza od benzyny i diesla

    BMW 225xe Active Tourer: hybryda lepsza od benzyny i diesla

    Pewnie potrwa to jeszcze kilka lat, ale na razie z samochodami hybrydowymi jest tak, że zawsze zadajemy sobie pytanie: czy opłaca się je kupować? W przypadku 225xe Active Tourer powinniśmy je zadać w inny sposób: czy opłaca się go nie kupować? BMW udowadnia, że dobrze zaprojektowana hybryda przy właściwej polityce cenowej może...

INNE AUTA TEJ MARKI