Suzuki Kizashi

0 opinii

Suzuki Kizashi

Kizashi to model klasy średniej (segment D) produkowany od 2009 roku przez japońską firmę samochodową Suzuki. Słowo Kizashi po japońsku ma wiele znaczeń, może oznaczać na przykład ‘znak’ czy ‘ostrzeżenie’. Oczywiście nazwa samochodu jest celowa i ma się kojarzyć nabywcom z czymś ważnym pojawiającym się w ich życiu.

Wizualnie samochód bazuje na dwóch prototypach. Pierwszym z nich był Kizashi Concept, drugim – Kizashi 2 Concept. Choć seryjny samochód nie wygląda tak samo jak auta koncepcyjne, to wiele elementów karoserii i cały jej styl są podobne do obu zaprezentowanych wcześniej aut. Auto jest oferowane tylko z jednym nadwoziem – jako sedan.

W Kizashi wzrok przyciąga wiele detali. Są nimi na przykład nietypowo wyglądające reflektory przednie, które na pierwszy rzut oka wydają się za duże, lub atrapa chłodnicy, której wypełnienie sprawia wrażenie, jakby zostało wykonane z grubego drutu. Dzięki temu osłona chłodnicy przypomina te stosowane w sportowych samochodach. Ciekawie prezentują się też zachodzące aż na boki samochodu tylne światła zespolone. Ogólnie karoseria sprawia wrażenie bardzo umięśnionej.

Wnętrze Kizashi jest wystarczająco duże, by spokojnie mogły podróżować w nim cztery osoby. Pewien problem może stanowić zajęcie środkowego miejsca na tylnej kanapie, ale jazda w komplecie pasażerów nie jest zbytnio uciążliwa. Pasażerom nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głowami.

Kabina Suzuki została wykonana z dobrych materiałów, a jej elementy dobrze spasowano. Pod względem jakości wykonania auto przebija wielu swoich konkurentów.

Wyposażenie Kizashi jest bardzo bogate już w podstawowej wersji. Auto ma skórzane siedzenia z przodu, wyposażone w elektryczną regulację. Skórą obszyte są też inne detale w kabinie pasażerskiej. Oprócz nich są jeszcze dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, trzystopniowy system ogrzewania foteli czy elektrycznie otwierany szyberdach. Auto ma też niezłej jakości system dźwiękowy, a jego atutem jest dobre wyciszenie wnętrza.

Problemem może być za to widoczność z wnętrza. Przyczyną są między innymi dość szerokie słupki.
Auto prezentuje też wysoki poziom wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Seryjnie montowane są ABS z EBD, ESP, BAS, system dynamicznej kontroli jazdy SVDC, a także ksenonowe reflektory z funkcją automatycznego uruchamiania po zmroku. Suzuki nie zapomniało także o poduszkach powietrznych. W samochodzie jest ich aż siedem. Dwie poduszki powietrzne ochronią osoby siedzące z przodu przy zderzeniu czołowym, dwie również przy zderzeniu bocznym. Do tego są kurtyny powietrzne dla wszystkich zasiadających we wnętrzu japońskiego samochodu oraz poduszka gazowa chroniąca kolana kierowcy.

Co ciekawe, jedynym elementem, który może wybrać nabywca wozu z bardzo krótkiej listy wyposażenia dodatkowego, jest napęd na wszystkie koła. W podstawowej wersji samochód ma napęd na przód. Odmiana z napędem na cztery koła jest wyposażona w bezstopniową, zautomatyzowaną skrzynię CVT. Niezbyt szybko zmieniająca biegi skrzynia zachęca do spokojnej jazdy, dzięki czemu kierowca oszczędza paliwo.

Jedynym dostępnym w tym wozie silnikiem jest 2,4-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 178 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm dostępnym przy 4000 obr./min. Dzięki niemu ważące nieco ponad 1500 kg Suzuki przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s i rozpędza się do 205 km/h.

Dużą zaletą tego japońskiego sedana jest niewygórowana cena wynosząca niespełna 115 000 zł za wersję z napędem na przednie koła oraz niecałe 130 000 zł za odmianę z napędem na wszystkie koła.

Wymiary
Długość auta 4649.00 mm
Szerokość auta 1821.00 mm
Wysokość auta 1480.00 mm
Rozstaw osi 2699.00 mm
Rozstaw przednich kół 1566.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1566.00 mm
Prześwit 145.00 mm
Silnik
Producent silnika Suzuki
Kod silnika J24B
Rodzaj paliwa/zasilania Wielopunktowy wtrysk paliwa (MPFI)
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 2.4 l
Średnica cylindra 92.00 mm
Stopień sprężania 10.00:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 133 kW (181 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4000 rpm
Maksymalna prędkość obrotowa 6000 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-60 mph 8.30 s
Maksymalna prędkość 201 km/h
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Przełożenie przekładni głównej 5.80:1
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Przednie opony P215/60 R 16
Tylne opony P215/60 R 16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2009
Rodzaj nadwozia Sedan
Liczba drzwi 4
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1510 kg
  • Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS

    Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS

    Insurance Institute for Highway Safety, amerykańska instytucja zajmująca się bezpieczeństwem na drogach, opublikowała listę najbezpieczniejszych używanych samochodów. Rekomendacje podzielone są na dwie kategorie zróżnicowane cenowo.

  • Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet z nowym mocnym sercem

    Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet z nowym mocnym sercem

    Nowa stylistyka Suzuki SX4 S-cross może i budzi mieszane uczucia, ale bez wątpienia samochód dojrzał i teraz jest już niemal kompletny. Ten klasyczny kompaktowy crossover, po liftingu bez trudu dotrzymuje kroku konkurentom, ale tylko technicznie, bo moim zdaniem wciąż brakuje mu nowoczesnej prezencji. Nowe, mocne serce niewiele zmienia,...

  • Suzuki Kizashi 2,4 VVT MT - nie dla każdego [test autokult.pl]

    Suzuki Kizashi 2,4 VVT MT - nie dla każdego [test autokult.pl]

    Pamiętam, jak sylwetka Suzuki Kizashi kształtowała się przez trzy modele koncepcyjne do postaci, którą można dzisiaj oglądać w salonach sprzedaży.

INNE AUTA TEJ MARKI