Toyota Auris

0 opinii

Toyota Auris

Auris to model kompaktowego samochodu (segment C) produkowanego przez japoński koncern samochodowy Toyota Motor Corporation od 2007 roku. Prezentacja pojazdu nastąpiła na paryskim salonie samochodowym w 2006 roku.

Na większości rynków Auris zastąpił model Corolla z nadwoziem hatchback. Zmieniając nazwę, producent liczył na zwiększenie zainteresowania ze strony młodszej klienteli. Nazwę Corolla pozostawiono jednak na przykład w Australii. W Europie Corollą oznaczane jest auto z nadwoziem sedan, które kierowane jest przede wszystkim do osób starszych.

Auris jest oferowany wyłącznie z nadwoziem hatchback, wyposażony w troje lub pięcioro drzwi. Karoseria wygląda nowocześnie, ale nie można powiedzieć o niej, żeby była szczególnie atrakcyjna. Z przodu i z tyłu znajdują się duże światła.

Wnętrze Toyoty jest bardzo obszerne, co podkreślają często nabywcy tego wozu. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie nie mogą narzekać na brak przestrzeni nad głowami i na nogi. Siedzenia są duże i twarde, dzięki czemu nawet dłuższa podróż nie jest męcząca. Przednim fotelom brakuje jednak trzymania bocznego.

Deska rozdzielcza jest prosta w swoim wyglądzie i bardzo funkcjonalna. Pokryto ją materiałami bardzo dobrej jakości, jednak większość z nich jest w ciemnych barwach. Jakości montażu niemożna nic zarzucić. Bagażnik Toyoty Auris należy do przeciętnych w swojej klasie.

W zależności od rynku Auris jest oferowany z różnymi poziomami wyposażenia wnętrza. Na większości podstawowymi są: dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (w optymalnej wersji poduszek jest aż 9, w tym kolanowe), ABS z EBD, ESP, a także klimatyzacja manualna i radioodtwarzacz.

Nowoczesna konstrukcja i bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa zagwarantowały Aurisowi maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w czołowym teście zderzeniowym przeprowadzonym przez EuroNCAP.

Równie bogata jak wyposażenie jest paleta silników. Od 2007 do 2008 roku dostępny był 1,4-litrowy motor o mocy 97 KM (130 Nm). W 2008 roku zastąpiła go mniejsza, znana m.in. z Yarisa, jednostka o objętości 1,3 l. Ma ona moc 101 KM i moment obrotowy 132 Nm.

Przez pierwsze trzy lata produkcji (do 2009) dostępne były też dwa silniki VVTi o objętości skokowej 1,6 l i 1,8 l. Mniejszy z motorów charakteryzował się mocą 124 KM, a większy 136 KM. Oba zastąpiono nowszymi, również 1,6- i 1,8-litrowymi jednostkami Valvematic. Słabsza charakteryzuje się mocą 132 KM, a mocniejsza 147 KM.

Oprócz nich oferowane są diesle. Przez pierwsze trzy lata wytwarzania Aurisa dostępne były: 1,4-litrowy, 2-litrowy i 2,2-litrowy. Dwa pierwsze to motory D-4D, a ostatni D-CAT. Miały one moc, odpowiednio, 90 KM, 122 KM i 177 KM. Wymieniono je na bardzo podobne wersje o tych samych objętościach i mocach, ale większych momentach obrotowych.

Niezależnie od wybranego źródła napędu napęd zawsze przekazywany jest w tej Toyocie na przednie koła. Klient ma za to wybór w kwestii skrzyń biegów. W zależności od silnika w sprzedaży są dwie manualne skrzynie biegów (5-biegowa i 6-biegowa), jedna zautomatyzowana Multi mode i 5-biegowa automatyczna.

W 2009 roku producent dokonał liftingu, w ramach którego zmodernizował silniki, odświeżył nadwozie i wnętrze, ale również powiększył paletę wyposażenia standardowego i opcjonalnego. Rok później do produkcji seryjnej trafił Auris Hybrid. Do tej pory sprzedano około 50 tysięcy egzemplarzy tej hybrydy.

W różnych krajach Auris oferowany był lub jest w odmianach limitowanych, które często różnią się od siebie tylko wyposażeniem wnętrza i kolorem nadwozia.

Toyota Auris jest jednym z najbardziej niezawodnych i najchętniej kupowanych samochodów kompaktowych na świecie.

Wymiary
Współczynnik oporu powietrza (Cx/Cd/Cw) 0.29
Długość auta 4221.00 mm
Szerokość auta 1761.00 mm
Wysokość auta 1514.00 mm
Rozstaw osi 2601.00 mm
Rozstaw przednich kół 1523.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1522.00 mm
Silnik
Producent silnika Toyota
Kod silnika 1ZR-FE
Rodzaj paliwa/zasilania Elektroniczny wtrysk paliwa (EFI)
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.6 l
Średnica cylindra 80.50 mm
Stopień sprężania 10.20:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 91 kW (124 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 5200 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 10.40 s
Maksymalna prędkość 190 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 9.04 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 5.89 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 7.13 l
Emisja CO2 166 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0.82:1
Przednie zawieszenie Niezależne, kolumny MacPhersona
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 273.00 mm
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Średnica tylnych hamulców 270.00 mm
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 2.9
Przednie opony 205/55 R 16
Tylne opony 205/55 R 16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2006
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1229 kg
  • Toyota Auris [awarie i problemy]

    Toyota Auris [awarie i problemy]

    Zastanawialiście się kiedyś co w ogóle oznacza Auris? Pod tą tajemniczą nazwą kryje się łacińskie słowo „aurum” oznaczające złoto. Kompaktowa Toyota co prawda nim nie ocieka, ale z drugiej strony przecież nie wszystko złoto co się świeci. Sprawdzimy czy auto swoją bezawaryjnością zasługuje na taką nazwę?

  • Nowy, sportowy Auris - SR180

    Nowy, sportowy Auris - SR180

    Na samym początku roku, bowiem już w okolicach stycznia, Toyota zapowiedziała wzmocnienie swojej drużyny, toczącej batalię na europejskim rynku. Trzeba przyznać, że firma robi to z klasą, ponieważ na stół wykłada kartę o oznaczeniu Auris SR180. Głównym elementem, świadczącym o mocy tego auta jest silnik diesla o pojemności 2,2 litra.

  • Toyota Auris 2.2 D-CAT Sport z 200KM

    Toyota Auris 2.2 D-CAT Sport z 200KM

    Europejski oddział Toyoty wypuścił właśnie na rynek swoje nowe dziecko – sportową wersję Aurisa. Najbardziej znaczącą zmianą, którą wnosi za sobą słowo ‘sportową‘ jest zwiększona moc – zamiast tradycyjnych 177KM auto dysponuje teraz 200KM (niestety nie posiadam informacji jak tego udało im się dokonać, ale faktem jest, że tego dokonali).

INNE AUTA TEJ MARKI