Volkswagen Corrado

2 opinie

Volkswagen Corrado


Volkswagen Corrado jest sportowym samochodem segmentu "C", który zadebiutował na rynku w 1988 roku i produkowany był do 1995 roku w zakładach zlokalizowanych w Osnabrück, w Niemczech. Corrado to następca modelu Scirocco, który pod postacią dwóch generacji powstawał w latach 1974-1992 roku. Corrado jest owocem współpracy Volkswagena i firmy Karmann. Nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Do głównych konkurentów Volkswagena Corrado zaliczamy m.in. Ferrari 308 GTB, Toyotę Celicę, Hondę Prelude oraz Opla Calibrę.

Mierzący 4048 mm długości, 1674 mm szerokości i 1310 mm wysokości Volkswagen Corrado opiera się na komponentach z innych modeli VW, w tym na płycie podłogowej z Passata B3, Golfa oraz Jetty. Ponieważ Corrado miało w założeniu rywalizować m.in. z Ferrari, zastosowano materiały wykończeniowe lepszej jakości niż w pozostałych modelach Volkswagena. Z tego powodu cena Corrado była znacznie wyższa od poprzednika. Z przodu wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, z tyłu zaś pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca na nogi i głowę. Nie zachwyca również pojemność bagażnika, która wynosi 300 l w egzemplarzach produkowanych do 1991 roku i 235 l w modelach po 1991 roku.

Początkowo Volkswagen Corrado oferowany był z 1,8 l jednostką benzynową o mocy 139 KM, która pozwala uzyskać 100 km/h po 9,1 s i prędkość maksymalną 213 km/h. Ten sam silnik dostępny był również w wersji wzmocnionej sprężarką o nazwie G60, która generuje 160 KM i 225 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz pozwala osiągnąć setkę po 8,5 s i prędkość maksymalną 225 km/h.

W 1991 roku paleta jednostek napędowych została powiększona o wariant o pojemności 2,0 l i mocy 136 KM oraz topowy 2.9 VR6 o mocy 190 KM i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwszy motor potrzebuje 9,3 s, aby przyspieszyć do pierwszej setki, a silnik VR6 osiąga 100 km/h po 6,9 s. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 210 km/h i 235 km/h.

W 1994 roku zadebiutował wariant 2,0 8v o mocy 115 KM, który osiąga setkę po 10,5 s i prędkość maksymalną 200 km/h.

Volkswagen Corrado występował wyłącznie jako 3-drzwiowe coupé. Co ciekawe, został wyposażony w automatycznie podnoszony przy prędkości 120 km/h tylny spojler, zapewniający lepszy docisk nadwozia. Standardowe wyposażenie obejmowało również klimatyzację, podgrzewane fotele i tempomat.

W 1991 roku Volkswagen Corrado doczekał się pierwszego faceliftingu, który obejmował modernizację elementów stylistycznych, takich jak zderzaki, nadkola. Pojawiły się nowe reflektory, inaczej wyprofilowano przednią maskę.

Warto także wspomnieć o kilku edycjach limitowanych Volkswagena Corrado. Jedną z nich jest edycja o nazwie Jet, oferowana wyłącznie w wersji G60 w czterech kolorach nadwozia.

W USA Corrado dostępne było również w edycji SLC (Sport Luxury Coupe), której cechami charakterystycznymi są światła obrysowe i zmodyfikowana tylna blenda. Modele Corrado SLC miały 178 KM silnik VR6 o pojemności 2,8 l.

Co ciekawe, były także plany wprowadzenia do sprzedaży wersji Magnum, czyli Corrado w wersji kombi. Mówiło się, że Corrado Magnum zostanie wyprodukowane w liczbie 100 egzemplarzy, jednak ostatecznie zaprzestano rozwoju samochodu po drugim prototypie.

Do głównych zalet VW Corrado należą charakterystyczny design i bardzo dobre właściwości jezdne. Zastrzeżenia można mieć do słabej widoczności spalania.

Produkcja Volkswagena Corrado została zakończona w 1994 roku. Auto znalazło łącznie prawie 100 000 nabywców. Następcą Corrado jest Volkswagen Scirocco, który zadebiutował w 2008 roku.

Wymiary
Współczynnik oporu powietrza (Cx/Cd/Cw) 0.32
Długość auta 4049.00 mm
Szerokość auta 1690.00 mm
Wysokość auta 1311.00 mm
Rozstaw osi 2474.00 mm
Rozstaw przednich kół 1435.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1427.00 mm
Silnik
Producent silnika Volkswagen
Rodzaj paliwa/zasilania Wtrysk paliwa
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.8 l
Średnica cylindra 81.00 mm
Stopień sprężania 8.00:1
Układ rozrządu SOHC
Liczba zaworów na cylinder 2
Układ dolotowy Kompresor
Maksymalna moc 118 kW (160 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 5600 rpm
Maksymalny moment obrotowy 224 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4000 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Tak
Reaktor katalityczny Tak
Główne łożyska 5
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-60 mph 8.00 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 8.30 s
Czas na 1/4 mili 16.80 s
Maksymalna prędkość 224 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 6.35 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 8.37 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 12.42 l
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0.77:1
Przełożenie przekładni głównej 3.65:1
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Przednie koła 6J x 15
Przednie opony 195/50 R 15 82V
Tylne koła 6J x 15
Tylne opony 195/50 R 15 82V
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 1988
Rodzaj nadwozia Coupe
Liczba drzwi 3
Liczba siedzeń 4
Masa własna 1116 kg
5 gwiazdek
(1 głos)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(1 głos)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    Ten samochód jest spanialy pod prawie każdym względem, mniałem 4 modele silnikowe ( 1.8 G60,2.0 8v, 2.0 16v i 2,9 vr6, ) i zastanawiam się nad 5 na niedzielne wycieczki. Nie polecam silnika G60 poniaważ ta turbina jedny słowem jest do dupy! ( jeździłem passatem 1.8.t) Mam troche pojęcia jak jeździć z sprężarką mniałem go przez dwa lata i dwa razy była regenowana turbina. Uważam że najlepszym silnikem są jednostki 2.0 chyba że ktoś chce VR6 i spalał 15 l paliwa w mieście w trasie schodziiło nawet do 12,5 l, ale ja Vr6 nie umniałem jeździć spokojnie sam podpuszczał (przy takim zapinaniu to do 20 l dochodziło :D) tym pięknym tłumnikiem remusa i stożkiem K&N nawet radio przez okno wyrzuciłem ponieważ było bez użytku....

  • zgłoś nadużycie

    To jest jeden z najlepszych samochodów jakich stworzył vw jest super :).

Napisz swoją opinię »

  • Honda CRX II vs Volkswagen Corrado [awarie i problemy]

    Honda CRX II vs Volkswagen Corrado [awarie i problemy]

    Zarówno Honda CRX II jak i Volkswagen Corrado to samochody, które nigdy nie należały do aut cieszących się na rynku dużą popularnością. Pomimo tego na przełomie lat 80. i 90. jak i teraz mają swoje rzesze fanów na całym świecie.

  • Volkswagen Corrado [z drugiej ręki]

    Volkswagen Corrado [z drugiej ręki]

    Znany w środowisku brytyjski magazyn motoryzacyjny Car przygotował kiedyś "Listę 25 samochodów, którymi musisz przejechać się przed śmiercią." Znalazł się na niej Volkswagen Corrado, co takiego niezwykłego jest w tym niemieckim coupe?

  • Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego

    Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego

    Czy można kupić dobry, używany samochód za rozsądną cenę? Okazuje się, że tak. Wystarczy wybrać jeden z tych modeli, na których ciąży niesprawiedliwy sąd dużej części zmotoryzowanych.

INNE AUTA TEJ MARKI