MG ZR

9 opinii

MG ZR

ZR to model niewielkiego sportowego hatchbacka wytwarzanego przez firmę MG Rover w latach 2001-2005. ZR to sportowa odmiana modelu 25 firmy Rover. Ten był z kolei mocno spokrewniony z Hondą Civic, na bazie której powstał.

ZR był jedynym samochodem firmy MG, który sprzedawał się lepiej (mimo że był droższy) niż podstawowe odmiany Rovera 25. Najchętniej to auto kupowali młodzi ludzie. Klientów przyciągały także spore rabaty i darmowe ubezpieczenia, które miały wartość mniej więcej brytyjskiego podatku VAT. Na Wyspach Brytyjskich sprzedano kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy modelu ZR.

Nadwozie samochodu niewiele odbiegało od nadwozia Hondy Civic. Główne różnice zauważyć można przedniej części wozu. O ile większość nadwozia miała łagodne, obłe wręcz linie, to przód zarysowano ostrzejszą kreską. W przedniej części uwagę przyciągały niewielkie, interesująco wyglądające światła.
MG ZR wytwarzany był zarówno z nadwoziem 3-drzwiowym, jak i 5-drzwiowym, ale zawsze był to hatchback. W 2003 roku pojawiła się nawet wersja van.

Wnętrze samochodu nie odbiegało znacząco od kabiny Rovera 25, a ta z kolei była podobna do tej z Hondy Civic. W ZR można odnaleźć kilka sportowych akcentów, niemniej jednak wóz służył przede wszystkim do normalnej jazdy, dając przy tym nieco większe możliwości na drodze. Fotele i kanapa z tyłu były wygodne, jednak wysocy pasażerowie narzekali na brak miejsca z tyłu na nogi oraz nad głową. Oczywiście jak na okres, kiedy auto powstało jako Honda, było w nim wystarczająco dużo miejsca, ale z czasem normy i oczekiwania klientów poszły w górę.

Pod maską MG ZR montowane były dwa silniki serii K oraz jeden serii L. Najmniejsza jednostka napędowa miała objętość skokową 1,4 l i generowała moc 103 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosił 123 Nm. Motor ten znany był m.in. z Poloneza Caro 1.4. Dzięki tej jednostce napędowej ZR przyspieszał do 100 km/h w 9,8 s i osiągał prędkość maksymalną 179 km/h.

Większy, 1,8-litrowy silnik dostępny był w dwóch konfiguracjach. W wersji ZR 120 motor wytwarzał moc 117 KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm. Takie parametry pozwalały autu na rozpędzenie się do 100 km/h w zaledwie 8,6 s oraz osiąganie prędkości 192 km/h.

Z kolei odmiana ZR 160 była wyposażona w silnik z systemem VVC. Jednostka napędowa rozwijała moc 159 KM i szczytowy moment obrotowy 174 Nm. Niewielki sportowy hatchback z napędem na przednie koła potrzebował tylko 7,4 s, by przyspieszyć do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięgała aż 211 km/h.

Osoby oszczędne mogły wybrać silnik Diesla z serii L. Była to 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa wytwarzana w dwóch specyfikacjach. Słabsze ZR TD 100 potrzebowało 9,7 s na osiągnięcie 100 km/h i rozwijało 183 km/h prędkości maksymalnej. Wszystko to dzięki 100-konnemu silnikowi o momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm.

W mocniejszej specyfikacji TD 115 wóz przyspieszał do setki w 9,1 s i rozpędzał się do 187 km/h. W stosunku do słabszego auta silnik ZR TD 115 był mocniejszy o 11 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego.

Bardzo podobne w osiągach odmiany ZR 105 i ZR TD 100 różniły się m.in. hamulcami. W samochodzie z jednostką benzynową z tyłu zamontowano hamulce bębnowe, a w aucie z dieslem tarczowe.

Podobnie jak w innych autach wyposażonych w silniki rodziny K najczęściej powtarzającą się usterką były przegrzania. Nie można jednak powiedzieć, że były to jakieś szczególnie uciążliwe dla użytkownika i często powtarzające się awarie. Można też nieco ponarzekać na wyciszenie kabiny pasażerskiej (szczególnie w wozach z silnikami Diesla).

Do zalet modelu ZR zaliczają się precyzyjny układ kierowniczy, dobre właściwości jezdne i trwały układ napędowy. Dostęp do części jest nie najgorszy.

W 2003 roku MG ZR przeszedł modernizację, w ramach której zmieniono m.in. przednie światła, przedni i tylny zderzak, klapę bagażnika i wiele innych detali. Producent zdecydował się też na wymianę tapicerki w samochodzie na trwalszą. W najdroższych wersjach w wyposażeniu znalazły się 17-calowe felgi. Wśród dodatków pojawiły się podgrzewane przednie fotele i czujniki parkowania z tyłu.

MG ZR startowało w wyścigach w Wielkiej Brytanii, a także w rajdach, jednak bez większych sukcesów.
W 2005 roku zakończono wytwarzanie modelu ZR. Powodem było ogłoszenie upadłości przez MG Rover. Po przejęciu firmy przez chińskie konsorcjum Nanjing nie wznowiono produkcji auta, a jego następcą stał się w 2008 roku nowy MG3 SW, który dostępny jest tylko w Chinach.

Wymiary
Współczynnik oporu powietrza (Cx/Cd/Cw) 0,36
Długość auta 4011 mm
Szerokość auta 1688 mm
Wysokość auta 1400 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Rozstaw przednich kół 1466 mm
Rozstaw tylnych kół 1466 mm
Prześwit 120 mm
Średnica zawracania 10,1 m
Silnik
Producent silnika Rover
Kod silnika K 1400
Rodzaj paliwa/zasilania Wtrysk paliwa (benzyna)
Umiejscowienie silnika Z przodu, poprzecznie
Układ cylindrów Rzędowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność silnika 1396 cm3
Średnica cylindra 75,00 mm
Skok tłoka 79,00 mm
Stopień sprężania 10,0
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 103 KM(140 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6000 obr./min
Stosunek moc/masa własna 0,097 KM/kg
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4500 obr./min
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Nie
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,00 s
Maksymalna prędkość 179 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 9,1 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 5,5 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,8 l/100 km
Emisja CO2 164 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Na przednie koła
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0,85
Przełożenie przekładni głównej 4,29
Przednie hamulce Tarczowe
Średnica przednich hamulców 262 mm
Tylne hamulce Bębnowe
Przekładnia kierownicza Zębatkowa
Przednie koła 16"
Przednie opony 205/50 R 16
Tylne koła 16"
Tylne opony 205/50 R 16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2001
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 3/5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1060 kg
Pojemność bagażnika 304 l
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
5 gwiazdek
(6 głosów)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(2 głosy)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(1 głos)
  • zgłoś nadużycie

    Chyba sie komuś nieżle w głowie namieszało, MG ZR tudziesz Rover 25 nie ma nic wspolnego z Honda Civic, to konstrukcja calkowicie autorska, odpowiednikiem Hondy Civiv jest Rover 45(400) albo MG ZS

  • zgłoś nadużycie

    Auto super - niesamowite prowadzenie (na podstawie MG ZR 160), ale na dziurach i wybrzuszeniach trzeba uważać ze względu na jego sztywność.
    Co do opisu, to największa bolączką tych silników było nie tyle przegrzewanie, co problemy z uszczelką pod głowicą - tzw. HGF (co pośrednio mogło prowadzić do przegrzanie u ignorantów).

  • zgłoś nadużycie

    Mam ZR i jakoś nie widzę podobieństwa do civica . To całkiem dwa inne samochody tylko idiota mógł napisać , że linia nadwozia jest podobna do civica , mój kolega ma rovera 45 i tu się zgodzę , że to civic "w przebraniu" . Samochód przeszedł lifting dopiero w 2004 roku i do tego w połowie tego roku . A silnik serii L czyli diesel jest bezawaryjny rzekłbym , że nawet bardziej niż 1,9TDI montowane w samochodach grupy VAG.

  • zgłoś nadużycie

    Mam to auto i jestem mega zadowolony. Tym autem się lata a nie jeździ. Wiele aut przewinęło się przez mój garaż ale to jest moim ulubionym. Niebanalne, szybkie, piękne :)

  • zgłoś nadużycie

    Cymbały żeście są wiecie tyle ile pod remizom usłyszycie.
    MG zr to wykapany civic tylko że 3d vi posiada on tą samom płyte podłogową te same wymiary we wnętrzu posiada on też niektóre elementy wyposarzenia takie same co Honda civic 3d vi.
    MG jest on od niego ładniejszy, staraniej zaprojektowany ,dobrze wykończony .
    Honda civic powinien się uczyć od brytyjczyków jak tworzyć samochody z duszą i stylem.
    Silnik 1,4 16V posiada te same sprzęgło ten sam rozrząd taką samą pompe paliwa co Honda.
    Macie problem z uszczelką dobra rada na zimnym silniku nierusza się z 6,5 tys obrotów nawet kochane Audi przez polaków tego niewytrzyma tylko że tam zapłacimy za uszczelkę i wymiane ho ho że zostanicie w skarpetkach.
    Opinie o tym modelu najlepiej wtedy pisać jeżeli się nim przejedziecie, siądziecie do środka.
    Wujek dobra rada mówi wam nie kierujcie się stereotypami bo Franek tak mówi i Mietek jak jeden jest ogrodnikiem a drugi cukiernikiem, ja też moge powiedzieć że Golf się pali i ma francuskie diesle bo tak usłyszałem od Staśka a on słyszał to od Hannki.
    Bardzo dobrze napisany artykuł

  • zgłoś nadużycie

    Macie pustke w głowach wiecie tyle ile pod remizom usłyszycie.
    MG zr to wykapany civic tylko że 3d VI posiada on tą samom płyte podłogową te same wymiary we wnętrzu posiada on też niektóre elementy wyposarzenia takie same co Honda civic 3d VI.
    MG jest on od niego ładniejszy, staraniej zaprojektowany ,dobrze wykończony .
    Honda civic powinien się uczyć od brytyjczyków jak tworzyć samochody z duszą i stylem .
    Silnik 1,4 16V posiada te same sprzęgło ten sam rozrząd taką samą pompe paliwa co Honda.
    Macie problem z uszczelką dobra rada na zimnym silniku nierusza się z 6,5 tys obrotów nawet kochane Audi przez polaków tego niewytrzyma tylko że tam zapłacimy za uszczelkę i wymiane ho ho że zostanicie w skarpetkach.
    Opinie o tym modelu najlepiej wtedy pisać jeżeli się nim przejedziecie, siądziecie do środka.
    Wujek dobra rada mówi wam nie kierujcie się stereotypami bo tak mówi Franek a on to słyszał od Mietka jak jeden i drugi jest cukiernikiem a drugi ogrodnikiem to samo ja moge powiedzieć że Volkswagen golf IV się pali i ma francuskie diesle a płyte podłogową ma od deawoo lanosa bo tak słyszałem od Józka a on od Hannki
    Bardzo dobry artykuł wszystko się zgadza.

  • zgłoś nadużycie

    Posiadam do sprzedania http://allegro.pl/rover-mg-zr-160-koni-klima-skory-115-tys-nalot-i5468079246.html

  • zgłoś nadużycie

    Tq4tDH http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com

  • zgłoś nadużycie

    Mit o awaryjnosci, trudno dostępnych i drogich częściach nagminnie jest wszędzie powtarzany i dzięki tym stereotypom autko jest bardzo tanie, przy całkiem dobrym wyposażeniu. Podczas długiego procesu szukania wozidła dla siebie testowalem wiele aut w tym, tych bardzo u nas popularnych (m.in z grupy vag) i dziwię się, że to auto się u nas nie przyjęło, jazda nim to wielka przyjemność i frajda. Ale i tak większość wie lepiej i nawet nie spojrzy na tą "awaryjną egzotykę", bo przecież wiadomo, ze niemieckie najlepsze :)

Napisz swoją opinię »

  • Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI

    Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI

    Trudno dziś kupić klasyczne GTI. Wiele z nich zostało rozbitych, poszło na złom lub poddano je modyfikacjom zbyt daleko zaawansowanym, by uznać takie auta za atrakcyjne. Przegląd rynku wtórnego niestety mocno rozczarowuje, ale coś się znajdzie dla fana gorących kompaktów.

  • Używany Rover 214 Si / 25 1.4 16V [1995-2005] – poradnik kupującego

    Używany Rover 214 Si / 25 1.4 16V [1995-2005] – poradnik kupującego

    Choć Rover serii 200 trzeciej generacji i jego późniejszy następca 25 to auta już stosunkowo leciwe, nadal są interesującymi propozycjami dla osób szukających taniego samochodu, zarówno do kwoty 5000 jak i 10 000 zł. Najnowsze egzemplarze pochodzą z 2005 roku, a więc są to samochody minimum 10-letnie. Auto wywołuje sporo...

  • Sensowne auto za 5000 zł – Rover i Saab [część 16] - poradnik kupującego

    Sensowne auto za 5000 zł – Rover i Saab [część 16] - poradnik kupującego

    Dziś przyjrzymy się samochodom marek, które nigdy nie zdobyły u nas dużej popularności, dlatego też od razu zajmiemy się dwiema, a nie tradycyjnie jedną. Rovera i Saaba łączą dwie rzeczy – obie firmy już nie istnieją, a produkowały całkiem niezłe samochody.

INNE AUTA TEJ MARKI