Acura RDX

1 opinia

Acura RDX

Pierwsze egzemplarze modelu RDX trafiły do salonów samochodowych w 2006 roku. Produkowany w Stanach Zjednoczonych, 5-drzwiowy SUV ma sylwetkę podobną do BMW X5, choć z pewnością kształt jego grilla jest na tyle niepowtarzalny, że trudno pomylić go z jakimkolwiek innym samochodem. W modelu tym połączono sportowy charakter i elegancję.

W gamie dostępnych silników figuruje tylko jeden motor: turbodoładowana, rzędowa czwórka o pojemności 2,3 l. Silnik ten ma podwójny wałek rozrządu i legitymuje się mocą 243 KM. Nie można także wybrać skrzyni biegów. Na rynku dostępna jest wyłącznie 5-biegowa, automatyczna przekładnia. Dwie opcje są zaś przy konfiguracji rodzaju napędu: można zdecydować się na przełożenie mocy na przednią oś lub na wszystkie koła. Tak jak w innych modelach Acury w RDX pojawił się system SH-AWD.

Wnętrze modelu RDZ jest utrzymane w stylistyce nowoczesnej, lecz nie przesadzonej elegancji. Łączy go to ze starszym rodzeństwem. Zgrabnie wyprofilowane fotele zapewniają wysoki komfort podróży. Elementy wykończenia wykonane z drewna nadają wnętrzu przytulny i elegancki charakter. Różne schowki (w tym jeden z możliwością chłodzenia zawartości), maty oraz siatki znacznie zwiększają ergonomię pojazdu, czyniąc go praktycznym w użytkowaniu.

Jak większość modeli Acury, również ten wyposażony jest w dobry jakościowo system audio, kompatybilny z iPodem oraz z możliwością podłączenia odtwarzaczy przez USB. W standardowej wersji samochód występuje z szyberdachem, skórzanymi fotelami oraz klimatyzacją. Możliwe jest też wykonywanie połączeń telefonicznych z wykorzystaniem Bluetootha, dzięki czemu kierowca może w pełni skupić się na jeździe nawet podczas rozmowy przez telefon (nie ma potrzeby odrywania rąk od kierownicy).

Nadwozie modelu RDX zostało tak zaprojektowane, aby w jak największym stopniu pochłaniało energię w razie kolizji. W standardzie model ten występuje z sześcioma poduszkami powietrznymi. Tak jak w przypadku rodzeństwa RDX-a, bezpieczeństwo samochodu jest bez zarzutu. Dobrze skonfigurowane zawieszenie daje wiele możliwości zarówno w terenie, jak i w trasie. Skrzynia biegów działa bardzo płynnie, a gałka jej dźwigni dobrze leży w dłoni. Podobnie przyjemna w użytkowaniu jest kierownica, pokryta perforowaną skórą w partiach, które zazwyczaj mają kontakt z dłońmi.

W 2010 roku przeprowadzono facelifting modelu, jednak zmiany były niewielkie. Przy odpowiednim trybie jazdy silnik może być bardzo wydajny, a co za tym idzie – ekonomiczny. Auto prowadzi się przyjemnie i pozwala czerpać radość z jazdy, przede wszystkim dzięki zawieszeniu. Po samochodzie o takich gabarytach moglibyśmy oczekiwać większej przestrzeni zarówno w kabinie, jak i w bagażniku.
Wyposażenie oferowane w wersji standardowej nie należy, niestety, do najbogatszych. Większość sprzętów i systemów zastosowano już w starszych modelach Acury. Wadą samochodu są niewielkie rozmiary przycisków znajdujących się na desce rozdzielczej, przez co opanowanie ich sprawnej obsługi może zająć trochę czasu. Przy tak dużej masie auta silnik mógłby mieć większą moc – z pewnością poprawiłoby to niezbyt dobrą dynamikę jazdy. Należy przyznać, że konkurencyjne modele dają większe możliwości.

Do najczęstszych usterek RDX-a zaliczają się problemy z silnikiem, awarie klimatyzacji, nieprawidłowa praca tempomatu oraz kłopoty z systemem Bluetooth. Nierzadkim utrapieniem właścicieli tego auta są trzeszczące elementy wnętrza. Acura RDX oferowana jest na rynku w całkiem rozsądnej cenie. Kierowcy europejscy, którzy decydują się na ten samochód, podejmują ryzyko: dostępność części zamiennych jest przeciętna. Za oceanem auto również nie zyskało szerokiego grona fanów. Produkcja kolejnych egzemplarzy modelu trwa jednak nieustannie.

Wymiary
Długość auta 4635 mm
Szerokość auta 1870 mm
Wysokość auta 1655 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Prześwit 159 mm
Silnik
Producent silnika Honda
Rodzaj paliwa/zasilania wtrysk paliwa (benzyna)
Umiejscowienie silnika z przodu, poprzecznie
Układ cylindrów rzędowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność silnika 2300
Średnica cylindra 86,00 mm
Skok tłoka 99,00 mm
Stopień sprężania 8,8
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy turbosprężarka
Maksymalna moc 243 KM(330 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6000 obr./min
Stosunek moc/masa własna 0,143 KM/l
Maksymalny moment obrotowy 353 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4500 obr./min
Chłodzenie ciecz
Reaktor katalityczny Y
Układ napędowy i podwozie
Napęd na przednie koła
Skrzynia biegów automatyczna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0,54
Przełożenie przekładni głównej 4,31
Przednie zawieszenie wahacze poprzeczne, kolumny MacPhersona, stabilizator
Tylne zawieszenie zawieszenie wielowahaczowe, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator
Przednie hamulce tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 296 mm
Tylne hamulce tarczowe
Średnica tylnych hamulców 305 mm
Przekładnia kierownicza zębatkowa
Przednie koła 7,5 x 18"
Przednie opony 235/55 R 18
Tylne koła 7,5 x 18"
Tylne opony 235/55 R 18
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2010
Rodzaj nadwozia SUV, kombi
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1698 kg
Pojemność zbiornika paliwa 68 l
5 gwiazdek
(0 głosów)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(1 głos)
  • zgłoś nadużycie

    Napuszony nieco brzydki i udaje mięśniaka choć nim nie jest.Wolę
    BMW X6,

Napisz swoją opinię »

  • Acura Concept SUV-X - SUV dla Batmana [Szanghaj 2013]

    Acura Concept SUV-X - SUV dla Batmana [Szanghaj 2013]

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami z początku kwietnia, Acura zaprezentowała na targach w Szanghaju nowy samochód koncepcyjny nazwany Concept SUV-X. Model ten ma być dedykowany na rynek chiński i według wszelkich źródeł, faktycznie trafi do produkcji.

  • Koncerny samochodowe - kto do kogo należy, a kto jest niezależny?

    Koncerny samochodowe - kto do kogo należy, a kto jest niezależny?

    Przejęcie Opla przez Grupę PSA było zaskoczeniem dla wielu osób choćby trochę interesujących się motoryzacją. Wielu zadało sobie pytanie, czy w obliczu takich ruchów są jeszcze na świecie firmy samochodowe, które można uznać za niezależne? Pomijając wyjątkowo niszowe marki, przygotowaliśmy dla was zestawienie pokazujące, kto...

  • Acura atakuje Detroit - modele RDX i ILX [NAIAS 2012]

    Acura atakuje Detroit - modele RDX i ILX [NAIAS 2012]

    W miniony weekend drzwi NAIAS 2012 zostały otwarte dla szerokiej publiczności. Aby nie kończyć jeszcze przygody z targami w Detroit, mamy dla Was dwa specyficzne koncepty. Jeśli zostaną one wdrożone do produkcji, na pewno nie spotkamy ich w Polsce. Chodzi o modele Acura RDX oraz ILX.

INNE AUTA TEJ MARKI