Bentley Continental GT

6 opinii

Bentley Continental

Bentley Continental to luksusowy model produkowany od 2003 roku przez brytyjską firmę Bentley Motors Limited. Początkowo produkowany był jedynie w nadwoziu coupé pod nazwą Continental GT. W 2005 roku zostały zaprezentowane również wersje GTC (kabriolet) oraz Flying Spur (czterodrzwiowa limuzyna). Konstrukcja nowego dzieła brytyjskiego producenta została oparta na płycie podłogowej Volkswagena. Platforma ta oznaczona jest symbolem D1 i została wykorzystana również do stworzenia modelu Volkswagen Phaeton.

Nowy Bentley, który zastąpił model Continental R, pokazał światu nowe oblicze marki. Przód został zaprojektowany zupełnie inaczej niż w innych modelach brytyjskiego producenta. Zamiast kanciastych kształtów i wręcz monumentalnych grillów Bentley miał smukłe linie, tworzące zaokrągloną sylwetkę. Mimo całkowicie nowego nadwozia łatwo poznać, że jest to model właśnie tej marki. Świadczą o tym chociażby kształt siatkowego grilla oraz okrągłe podwójne lampy. Zarówno w odmianie GT, jak i Flying Spur sylwetka Continentala ma modelowe kształty w swoich klasach. Dzięki doskonałym proporcjom i odpowiednio poprowadzonym przetłoczeniom, mimo dużych rozmiarów, Continental sprawia wrażenie szybkiego samochodu. Co ciekawe, grill odmiany Flying Spur wykonany jest z tworzywa sztucznego i jedynie pokryty metalem. Wynika to z konieczności spełnienia wymogów bezpieczeństwa określonych dla zderzenia z pieszym.

Wnętrze zostało wykończone najlepszej jakości materiałami. Do wyboru jest 17 kolorów skóry, drewno orzechowca, chruściny jagodnej oraz lakierowane czarnym, połyskującym lakierem fortepianowym. Wygląd montowanych ręcznie elementów wnętrza nawiązuje do klasycznych modeli marki. Prestiżowego wyglądu dodaje zegarek marki Breitling montowany w konsoli środkowej. Metalowe dodatki wykonane są głównie ze stopów aluminium.

Standardowe wyposażenie Continentala obejmuje m.in.elektrycznie otwierany bagażnik, zmieniarkę na 6 CD, czterostrefową klimatyzację w modelu Flying Spur, podgrzewane fotele z masażem, głosowe wybieranie numeru telefonu, łącze Bluetooth i wiele innych. Opcjonalnie na pokładzie Continentala w zależności od wybranej wersji (4- lub 2-drzwiowej) może zostać zainstalowany tuner TV, łącze dla iPoda, inteligentny tempomat oraz mnóstwo innych urządzeń i udogodnień. Wybierając wersję Flying Spur, można zrezygnować z pełnej tylnej kanapy i zastąpić ją dwoma fotelami i pełnej długości tunelem środkowym. Przy tego typu konfiguracji również tylne fotele mają funkcję masażu oraz pełną, elektroniczną regulację ustawienia.

Sercem Continentala jest 6-litrowy, podwójnie turbodoładowany motor W12. Generuje on moc 560 KM i 650 Nm. Napęd przekazywany jest przez 6-stopniową automatyczną przekładnię ZF 6HP26A tiptronic na wszystkie cztery koła. W 2007 roku Bentley przedstawił odmianę GT Speed, której moc wzrosła do 600 KM. Dwa lata później zaprezentowano wersję Speed Continentala Flying Spur, która zyskała 10 KM więcej w stosunku do szybszej odmiany coupé.

W 2009 roku zadebiutował model Continental GT Supersports. Wzmocnione gran turismo, pokazane na targach samochodowych w Genewie, zostało wyposażone w 630-konny silnik zasilany benzyną lub etanolem. Poprawiony motor W12 generował 800 Nm momentu obrotowego. Zmodyfikowano także układ napędowy. Moc była teraz przekazywana przez poprawioną skrzynię tiptronic, wyposażoną w system Quickshift, redukujący czas zmiany biegu o 50% i pozwalający na podwójną redukcję. Rozdział mocy między przodem a tyłem wynosił 40:60. Supersports zyskał też nieco inny wygląd niż podstawowa wersja GT. Przednie lampy zostały umieszczone w ciemnych zagłębieniach, przyciemniono tylne światła i wprowadzono bardziej sportowe atrapy zderzaków.

Produkcja odmiany GT zakończyła się w 2010 roku. Rok później do produkcji weszła druga generacja modelu. Mimo to wciąż można kupić w salonie wersje Flying Spur, GTC oraz Supersports pierwszej generacji. Zakup nowego Continentala w Polsce to wydatek rzędu 1 000 000 zł.

Wymiary
Długość auta 4804 mm
Szerokość auta 1918 mm
Wysokość auta 1390 mm
Rozstaw osi 2745 mm
Rozstaw przednich kół 1623 mm
Rozstaw tylnych kół 1607 mm
Silnik
Producent silnika Bentley
Rodzaj paliwa/zasilania Wtrysk paliwa (benzyna)
Umiejscowienie silnika Z przodu, wzdłużnie
Układ cylindrów Widlasty, W, główny kąt rozwarcia cylindrów 72 stopnie
Liczba cylindrów 12
Pojemność silnika 5998 cm3
Średnica cylindra 84,00 mm
Skok tłoka 90,20 mm
Stopień sprężania 9,0
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy 2 turbosprężarki
Maksymalna moc 412 kW (560 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6100 obr./min
Stosunek moc/masa własna 0,235 KM/kg
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1600 obr./min
Maksymalna prędkość obrotowa 6300 obr./min
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Tak
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-60 mph 4,70 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,00 s
Maksymalna prędkość 319 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 26,2 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 11,9 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 17,1 l/100 km
Emisja CO2 410 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Na wszystkie koła
Skrzynia biegów Automatyczna
Liczba biegów 6
Przełożenie najwyższego biegu 0,69
Przełożenie przekładni głównej 3,52
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 405 mm
Tylne hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica tylnych hamulców 335 mm
Przekładnia kierownicza Zębatkowa
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 2,7
Przednie koła 9,0 x 19"
Przednie opony 275/40 R 19
Tylne koła 9,0 x 19"
Tylne opony 275/40 R 19
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2003
Rodzaj nadwozia Coupe
Liczba drzwi 2
Liczba siedzeń 2+2
Masa własna 2385 kg
Pojemność zbiornika paliwa 90 l
5 gwiazdek
(6 głosów)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    Bentley Continental GT to sportowy na torze i spokojny na drodze samochód. bardzo mi się podoba choć jestem miłośnikiem samochodów klasycznych i dużo ludzi może się ze mną nie zgodzić ale według mnie jest w nim trochę klasycznego stylu.

  • zgłoś nadużycie

    Piękne auto najlepsze na świecie kocham to auto.Zdecydowanie lepsze od brzydkiego peugota onyxa bazowanego na miedzi i jajkach.

  • zgłoś nadużycie

    Onyx 721 pisze bzdury bentley jest lepszy a onyx jes fle ble fe fuj fu fu fu kiedy słyszę komentarz onyxa 721 zatykam uszy i nuce piosenkę onyx jest fleee

  • zgłoś nadużycie

    nie mam tego auta, ale o nim marzę...
    natomiast silnik 6.0 w12 bi turbo, do tego pneumatyka, miód....

  • zgłoś nadużycie

    samochód jak najbardziej jeden z lepszych ale nie ma się co oszukiwać, jest nieosiągalny, pozostaje mi tylko mój golf vr6

  • zgłoś nadużycie

    Wszystkie nowe Bentley'e są piękne. Jednak Rolls-Royce Wraith jest dużo lepszy. Jednak Bentley jest szybszy i ma mocniejszy silnik. No, coż , Rolls-Royce nie ma doświadczenia w wyścigach...

Napisz swoją opinię »

INNE AUTA TEJ MARKI