SsangYong Actyon

0 opinii

SsangYong Actyon


Actyon to SUV crossover produkowany od 2005 roku przez południowokoreański koncern samochodowy SsangYong Motor Company. Samochód jest wytwarzany w Korei Południowej, ale dostępny także na rynkach europejskich.

W latach 2005-2011 auto było dostępne jako terenowe kombi pod nazwą Actyon, a od roku 2006 do teraz wytwarzane jest jako pick-up pod nazwą Actyon Sports. Actyon i Actyon Sports zastąpiły modele Korando oraz Musso i Musso Sports. W Stanach Zjednoczonych Actyon jest sprzedawany pod nazwą Tradie, w Ekwadorze pod nazwą Korando, a w Sri Lance samochód jest oferowany pod marką Micro (jako Micro Actyon).

Stylistyka Actyona budzi kontrowersje. Jednym samochód bardzo się podoba, bo według nich nawiązuje do pick-upów i ciężarówek z okresu prohibicji w Stanach Zjednoczonych, innych z kolei odpycha, bo przypomina zwierzę podobne do nosorożca. Bez względu na to, czy Actyon się podoba, czy nie, wzbudza zainteresowanie.

Po włączeniu do oferty modelowej wersji pick-up producent zyskał samochód mogący przewozić dużą ilość towarów. Skrzynia ładunkowa mieści sporo bagażu, a jej przestrzeń zakłócają tylko tylne nadkola, które jednak mają regularny kształt. Do skrzyni można zamówić wierzchnią osłonę (pokrywę) z tworzyw sztucznych, która chroni przewożony towar przed opadami deszczu czy śniegu. Dostępna jest też duża nadbudówka, dzięki której pick-up wygląda jak duże kombi.

Zaletą odmiany pick-up jest też duża ładowność sięgająca prawie 800 kg.
Mimo że Actyon ma prawie 5 m długości, jego wnętrze nie poraża rozmiarami. Co prawda na tylnej kanapie miejsca na barki nie zabraknie nawet trzem osobom, jednak mogą mieć one poważny problem z przestrzenią nad głową. Z przodu w miarę wygodnie mogą podróżować pasażerowie mierzący do 185 cm wzrostu, a z tyłu osoby o 10 cm niższe. Oczywiście na przednich fotelach miejsce mogą zająć i osobnicy wyżsi, ale wtedy podróżującym z tyłu zabraknie miejsca na nogi. Na tylnej kanapie środkowe miejsce zaopatrzone jest tylko w biodrowy pas bezpieczeństwa.

Jakość materiałów oraz ich spasowanie w kabinie pasażerskiej nie są najwyższej jakości. Deska rozdzielcza, choć czytelna, wygląda przestarzale. Za to wnętrze jest nieźle wyciszone, co można zaliczyć do plusów tego modelu.

Auto jest sprzedawane z kilkoma poziomami wyposażenia wnętrza. Już w podstawowym Base klient otrzymuje manualną klimatyzację, system ABS z EBD, dwie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz elektrycznie sterowane szyby.

W Europie SsangYong Actyon jest oferowany z dwoma silnikami – pierwszy to motor spalający benzynę, a drugi zużywa olej napędowy.

Benzynowa jednostka napędowa ma objętość skokową 2,3 l i rozwija moc 150 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 214 Nm przy 4500 obr./min. Nieco mniejszą moc, ale za to większy moment obrotowy ma silnik Diesla, wyprodukowany przez firmę Mercedes-Benz. Jest to motor o objętości 2,0 l, wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail oraz turbosprężarkę VGT. Jednostka silnikowa ma moc 141 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2700 obr./min.

W Actyonie dostępny jest napęd zarówno na jedną oś, jak i obie. Klienci, którzy zdecydują się na zakup wersji 4x4, mogą ten napęd zmienić na 2x4 po przyciśnięciu guzika, bez zatrzymywania samochodu, co pozwala zaoszczędzić paliwo na zwykłej drodze. Uruchomienie reduktora wymaga jednak zatrzymania SsangYonga.

Od 2008 roku Actyon jest też dostępny z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów wyposażoną w manualny sekwencyjny tryb pracy. W tańszych wersjach wyposażenia trzeba za nią jednak dopłacić.

  • SsangYong Actyon Sports Quartz - bez uprzedzeń [test autokult.pl]

    SsangYong Actyon Sports Quartz - bez uprzedzeń [test autokult.pl]

    Koreańska motoryzacja już od pewnego czasu nie odgrywa roli kopciuszka na europejskim rynku. Nowe modele Kii czy Hyundaia skutecznie włączają się do walki o klienta z bardziej uznaną, europejską oraz japońską konkurencją. Koreańska motoryzacja to jednak nie tylko dwaj ww. producenci, ale również trochę niedoceniany SsangYong,...

  • SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną

    SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną

    SsangYong bez żadnych skrupułów goni światową czołówkę i nie ma zamiaru grać roli cichej myszki. Jeszcze jakiś czas temu, koreański producent walczył głównie ceną. Dziś konkuruje z najlepszymi jakością oraz funkcjonalnością. W dziedzinie crossoverów ma duże doświadczenie, a model XLV pokazuje, że nauka nie poszła w las.

  • SsangYong Rexton 2.0 Diesel AT5 4WD - test, opinia, spalanie, cena

    SsangYong Rexton 2.0 Diesel AT5 4WD - test, opinia, spalanie, cena

    Arcydzieło wśród SUV-ów, połączenie doskonałych własności jezdnych z wyrafinowanym stylem i wysokim komfortem - tak brzmi hasło reklamowe SsangYonga Rextona, niestety każde z powyższych określeń mija się z prawdą.

INNE AUTA TEJ MARKI