SsangYong Korando

0 opinii

SsangYong Korando III


Korando to niewielki SUV produkowany w latach 1983-2006 oraz od roku 2010 przez południowokoreański koncern samochodowy SsangYong Motor Company. Nazwa Korando jest kombinacją słów „Korea can do”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza ‘Korea potrafi zrobić’.
Korando trzeciej generacji zadebiutowało w 2010 roku po czterech latach przerwy w produkcji tego modelu. Auto jest wytwarzane w Korei Południowej, Rosji, na Ukrainie oraz na Sri Lance. W zależności od rynku wóz ten nosi nazwę C200, Korando, Korando C lub New Actyon (Rosja).

Styl liczącego niespełna 4,5 m długości nadwozia nowego Korando zdecydowanie odbiega od pozostałych modeli SsangYonga oraz starszych wersji Korando. Miękkie i przyjemne linie karoserii wyszły spod rąk projektantów słynnego studia Italdesign i zdecydowanie odcinają się od siermiężnych karoserii innych modeli tego koreańskiego producenta.

Będący konkurentem dla Hyundaia ix35 i Kii Sportage trzeciej generacji Korando stara się nawiązywać do nich nie tylko stylem nadwozia, ale też wnętrzem. Co prawda kabina nie powala przestronnością, ale zapewnia wystarczający komfort podróży dla osób średniego wzrostu. Fotele są dość duże i wygodne, jednak brakuje im podparcia bocznego, co znacznie utrudnia dynamiczną jazdę po łukach.

Tworzywa sztuczne są nie najwyższej jakości, jednak to, że są twarde, nie przeszkadza producentowi w ich dobrym spasowaniu, więc nawet podczas dłuższej eksploatacji nic nie trzeszczy ani nie skrzypi we wnętrzu.

SsangYong ma całkiem obszerną przestrzeń bagażową (prawie 490 l), co czyni to auto całkiem niezłym rodzinnym samochodem. Po złożeniu tylnej kanapy komora bagażowa powiększa się do aż 1300 l. Dostęp do bagażnika jest dobry przez wysoko otwierającą jego pokrywę, a załadunek ułatwia znajdująca się stosunkowo nisko krawędź zderzaka.

Na rynku europejskim dostępny jest tylko jeden silnik - wysokoprężna jednostka napędowa z turbodoładowaniem. Motor ma objętość skokową 2,0 l, a za wtrysk paliwa odpowiada zasobnikowy układ wtryskowy (common rail). Jednostka rozwija moc maksymalną 175 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 360 Nm w przedziale od 2000 do 3000 obr./min.

Niestety, całkiem spora moc i wysoki moment obrotowy nie przekładają się na dobre osiągi tego silnika w samochodzie. Motor jest dynamiczny właściwie tylko w zakresie obrotów maksymalnego momentu obrotowego. Zmusza to kierowcę do częstej zmiany biegów, jeśli zakupił egzemplarz z 6-biegową skrzynią manualną. Skrzynia ta również nie należy do najlepszych. Użytkownicy skarżą się na niską precyzję działania dźwigni zmiany biegów. Dostępna jest również skrzynia automatyczna o tej samej liczbie biegów.

Oprócz tego silnik wydaje z siebie nieprzyjemne dźwięki (nawet po rozgrzaniu), co na dłuższą metę jest irytujące dla pasażerów. Sytuację ratuje niezbyt wysokie zużycie paliwa – w testach Korando III zadowala się średnio nieco ponad 8 l oleju napędowego na każde 100 km.

SsangYong Korando jest dostępny w wersji zarówno z napędem na przednie, jak i wszystkie koła. Napęd 4x4 niweluje tendencję tego samochodu do silnej podsterowności, jednak auto w niego wyposażone jest droższe od odmiany z napędzanymi tylko kołami przednimi o około 7000 zł.
W Polsce Korando sprzedawane jest w trzech poziomach wyposażenia i już w najniższym oferuje prawie wszystkie elementy składające się na bezpieczeństwo w samochodzie. Seryjnie dostępne są ABS z EBD, ASR, ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne. Od drugiego poziomu wyposażenia standardowo montowane są też kurtynowe poduszki powietrzne (tych jednak nie można nabyć nawet za dopłatą w najniższym standardzie – Crystal). W zasadzie poza brakiem lub obecnością kurtyn gazowych wszystkie trzy pakiety wyposażenia (Crystal, Quartz, Sapphire) prawie się nie różnią (różnice obejmują tylko skórzaną kierownicę lub większe felgi w danej wersji).

W Polsce Korando można nabyć za co najmniej 83 000 zł (cena promocyjna z 02.01.2012 r.).

  • SsangYong Korando 2.0 D AT 4WD Quartz - test, opinia, spalanie, cena

    SsangYong Korando 2.0 D AT 4WD Quartz - test, opinia, spalanie, cena

    By kupić SsangYonga trzeba w pierwszej kolejności pozbyć się uprzedzeń. Rezygnacja ze stereotypów to podstawowa rzecz, przed wejściem klienta do salonu koreańskiego producenta. W nim znajdzie on dwa bardzo współczesne modele crossoverów i kilka starszych technicznie terenówek, czyli aut w jakich SsangYong się specjalizuje. Obok...

  • Używany SsangYong/Daewoo Korando I 2,9 TD [1997-2006] - poradnik kupującego

    Używany SsangYong/Daewoo Korando I 2,9 TD [1997-2006] - poradnik kupującego

    Na rynku znajdziecie wiele terenowych pojazdów dostępnych już za kilkanaście tysięcy złotych. Jednym z najbardziej charakterystycznych jest mający polskie korzenie Daewoo Korando, znany na świecie pod marką SsangYong. Samochodów jest sporo, ale informacji niewiele. Spróbujemy więc przybliżyć Wam nieco ten model.

  • SsangYong Korando 2,0 AWD Quartz - daj się zaskoczyć [test autokult.pl]

    SsangYong Korando 2,0 AWD Quartz - daj się zaskoczyć [test autokult.pl]

    SsangYong oznacza bliźniacze smoki. Już na pierwszy rzut oka widać, że to właśnie one są symbolizowane przez logo dumnie wyeksponowane na połyskującym grillu Korando. Ono natomiast stanowi największy problem tego samochodu.

INNE AUTA TEJ MARKI