Infiniti FX

1 opinia

Infiniti FX I

Infiniti FX pierwszej generacji jest średniej wielkości luksusowym crossoverem plasowanym w segmencie "I". Produkcję rozpoczął w 2003 roku w Japonii właściciel marki - Nissan. FX jest wyrośniętym następcą modelu QX4, oferowanym na kilku rynkach świata w latach 1997-2003. Do głównych konkurentów Infiniti FX I generacji zaliczamy amerykańską Acurę MDX, niemieckie BMW X5/X6 i Porsche Cayenne, japońskiego Lexusa GX oraz szwedzkie Volvo XC90.

Infiniti FX I generacji zadebiutowało w tym samym czasie co najgroźniejsi konkurenci w postaci Porsche Cayenne i Volvo XC90. Co ciekawe, mimo że masa Infiniti FX I generacji wynosi ponad dwie tony, producent upiera się, że jest to średniej wielkości SUV.

Nadwozie samochodu ma zdecydowanie bardziej nowoczesną stylistykę niż poprzednik. Projektanci skupili się na tym, aby FX I generacji łączył cechy luksusowego SUV-a i klasycznego sportowego samochodu. Ta sama idea przyświecała również inżynierom technicznym Infiniti, którzy zintegrowali auto z mocnymi jednostkami napędowymi.

Mierzące 4800 mm długości, 1925 mm szerokości i 1650 mm wysokości Infiniti FX I generacji współpracuje wyłącznie z 5-biegową automatyczną przekładnią, z możliwością zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy. Przenosi ona napęd na tylną oś lub na cztery koła.

Infiniti FX I generacji oferowane jest z trzema jednostkami napędowymi. Pod maską modelu FX 35 można znaleźć sześciocylindrowy motor o pojemności 3,5 l i mocy 280 KM, który w 2008 roku nieznacznie udoskonalono. Dzięki temu moc wzrosła do 303 KM. Egzemplarz Infiniti FX 35 z taką jednostką przyspiesza do setki w 7,2 s i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. W 2008 roku zaprezentowano wariant o pojemności 3,7 l i mocy 320 KM, który trafia pod maskę modelu FX 37.

Dla poszukujących mocniejszych wrażeń producent przygotował Infiniti FX 45, które wyposażono w V-ósemkę o pojemności 4,5 l i mocy 320 KM. Sprint 0-100 km/h trwa 6,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Co więcej, standardowe wyposażenie Infiniti FX 45 obejmuje szyberdach, system Bluetooth, kamerę cofania oraz kilka aluminiowych akcentów. Auto ma również system ATTESA E-TS opatentowany przez Nissana. W 2007 roku sprzedano zaledwie 1598 egzemplarzy FX 45.

W 2006 roku Infiniti FX I generacji doczekało się pierwszego faceliftingu, który obejmował zmodernizowany grill, przemodelowane zderzaki, nowe wzory aluminiowych felg oraz trzy nowe kolory nadwozia. Wiele funkcji, które wcześniej były dostępne jedynie poza standardem, pojawiło się w podstawowym wyposażeniu. Mowa m.in. o kamerze cofania, 300-watowym systemie audio Bose, 7-calowym kolorowym wyświetlaczu, skórzanej tapicerce z możliwością podgrzewania foteli oraz kontroli przechyłu. Nie zabrakło także 10-kierunkowej elektrycznej regulacji fotela kierowcy i 8-kierunkowej elektrycznej regulacji fotela pasażera.

Infiniti FX było pierwszym w Stanach Zjednoczonych samochodem z funkcją asystenta pasa ruchu.

Produkcja tego auta została zakończona w 2008 roku. Jego następcą jest Infiniti FX50 z 5,0 l silnikiem o mocy 390 KM, połączonym z nową, 7-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Infiniti FX I generacji nie było oferowane polskim klientom, ponieważ w czasach jego produkcji brakowało oficjalnego przedstawicielstwa japońskiej marki w naszym kraju.

Plusy:
+ Mocna gama jednostek napędowych
+ Ciekawy design
+ Bardzo dobre właściwości jezdne
+ Dużo miejsca dla pasażerów
Minusy:
- Paliwożerne jednostki napędowe
- Wysoka cena
- Mała pojemność bagażnika

Infiniti FX II

Infiniti FX II to następca innego SUV-a w rodzinie – FX I produkowanego od 2003 roku. Najnowszą generację zaprezentowano oficjalnie podczas genewskich targów motoryzacyjnych w marcu 2008 roku. Pierwsze egzemplarze opuściły dealerskie salony już w czerwcu. Europejska wersja FX II miała oddzielną premierę, która odbyła się we wrześniu 2008 na targach w Paryżu. Pierwszych klientów w samochodach można było zobaczyć zaledwie miesiąc później.

Tak jak większość Infiniti również te mają w nazwie oznaczenia silnika. Począwszy od najsłabszego FX30d, przez FX35, FX37, kończąc na najmocniejszym FX50.

FX30d ma pod maską 3,0 l silnik o mocy 238 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pierwszy motor w historii Infiniti zasilany olejem napędowym. Nie jest to jednak własna jednostka firmy, ale efekt współpracy Nissana i Renault. Egzemplarze z 3,0 l silnikiem zaczęły pojawiać się pod koniec 2010 roku.

FX35 to już 3,5 l pojemności, również układ V6, ale w tym przypadku kierowca ma do dyspozycji 307 KM, a podczas tankowania leje benzynę. Wybierając tę wersję silnikową, klient może zdecydować się na napęd na tylne koła lub - tak jak we wszystkich innych wersjach – na tylne oraz przednie.

Następna w kolejności jest również jednostka V6, ale o pojemności 3,7 l (FX37) i mocy 320 KM. Z racji braku FX35 w ofercie europejskich dealerów to 3,7 l jest najmniejszym silnikiem dostępnym w tym aucie (nie licząc diesla). Zaprezentowano go podczas premiery w Paryżu w 2008 roku i wciąż można go zamówić do FX. Kupując FX37 (tak samo w FX30d), można wybrać jedną z czterech wersji: GT, GT Premium, S oraz S Premium. Różnią się one wyposażeniem oferowanym w standardzie. Mówimy tu między innymi o rozmiarach felg, różnych systemach bezpieczeństwa czy sportowych siedzeniach.

Najmocniejsze w gamie jest FX50 z V8 pod maską (pojemność 5,0 l oraz 390 KM mocy). Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5 s. Samochód wyróżnia nie tylko moc. FX50 dostępne jest jedynie w wersji S Premium, która zawiera takie udogodnienia, jak podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie czy aluminiowe łopatki do zmiany biegów w trybie manualnym.

W Infiniti FX II można napotkać także aktywne, skrętne, tylne koła. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto ma lepiej zachowywać się na zakrętach.

Bez względu na model wszystkie obecne Infiniti FX mają 7-biegowe automatyczne skrzynie biegów z możliwością ręcznego wyboru przełożenia. W porównaniu z montowaną w FX I 5-stopniową wersją biegi są zmieniane o wiele bardziej gładko.

Każde FX II ma takie same wymiary – 4854 mm długości, 1928 mm szerokości oraz 1679 mm wysokości.

W związku ze współpracą Infiniti z teamem F1 RedBull powstał koncepcyjny model FX50. Od produkcyjnej wersji SUV-a różni się znacznie. Po pierwsze powstawał pod okiem kierowcy F1 Sebastiana Vettela, a po drugie po wprowadzeniu odpowiednich zmian w oprogramowaniu komputera oraz wymianie układu wydechowego udało się wykrzesać z silnika 414 KM. Efektem jest możliwość osiągnięcia 300 km/h oraz pokazanie się pierwszej setki na liczniku w czasie poniżej 5,0 s. W porównaniu ze standardowym FX50 koncept jest obniżony o 20 mm, ma elementy z włókna węglowego, lampy z ciemnym wnętrzem, boczne wloty powietrza, srebrne klamki oraz kierownicę inspirowaną tą z bolidów F1.

Rok 2012 przynosi delikatne zmiany w linii FX. Zaliczają się do nich nowy grill, przedni zderzak z lampami przeciwmgielnymi i zmieniony wzór felg. Wnętrze w standardzie zyskało m.in. przednie podgrzewane siedzenia, kiedyś oferowane jako opcja.

Plusy:
+ Komfortowe zawieszenie
+ Dużo miejsca w środku
+ Mocna gama jednostek napędowych
Minusy:
- Ekonomiczność

Wymiary
Długość auta 4803 mm
Szerokość auta 1925 mm
Wysokość auta 1651 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Rozstaw przednich kół 1593 mm
Rozstaw tylnych kół 1641 mm
Prześwit 193 mm
Silnik
Producent silnika Nissan
Kod silnika VQ35DE
Rodzaj paliwa/zasilania Wtrysk paliwa (benzyna)
Umiejscowienie silnika Z przodu, wzdłużnie
Układ cylindrów Widlasty
Liczba cylindrów 6
Pojemność silnika 3498 cm3
Średnica cylindra 95,50 mm
Skok tłoka 81,40 mm
Stopień sprężania 10,3
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 284 KM(386 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6200 obr./min
Stosunek moc/masa własna 0,149 KM/kg
Maksymalny moment obrotowy 366 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4800 obr./min
Maksymalna prędkość obrotowa 6600 obr./min
Chłodzenie Ciecz
Reaktor katalityczny Tak
Układ napędowy i podwozie
Napęd Na wszystkie koła
Skrzynia biegów Automatyczna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0,83
Przełożenie przekładni głównej 3,69
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 320 mm
Tylne hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica tylnych hamulców 308 mm
Przekładnia kierownicza Zębatkowa
Przednie koła 8,0 x 18"
Przednie opony 265/60 R 18
Tylne koła 8,0 x 18"
Tylne opony 265/60 R 18
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2002
Rodzaj nadwozia SUV
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1907 kg
5 gwiazdek
(1 głos)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    JEŚLI BÓG I OJCZYZNA POZWOLĄ BĘDĘ JEŹDZIŁ INFINITI DO KOŃCA ŻYCIA :)

Napisz swoją opinię »

  • Lexus NX200t - test, opinia, spalanie, cena

    Lexus NX200t - test, opinia, spalanie, cena

    Lexus wprowadzając na rynek nowe modele stara się zerwać ze stereotypem droższej Toyoty dla starszych odbiorców i chce budować swój wizerunek zupełnie inaczej niż dotychczas. Jego telewizyjne reklamy przypominające wizualizacje VJ-ów przeładowane są emocjami i tętniącym do elektronicznej muzyki dynamizmem. W rytm nowej strategii...

  • Infiniti Q50 2.0 Turbo Sport AT - test

    Infiniti Q50 2.0 Turbo Sport AT - test

    Q50 to obecnie najmłodsze auto w ofercie japońskiego producenta. Infiniti razem z tym modelem wróciło też do nazewnictwa całej gamy literą Q, która jeśli spojrzeć na pozaeuropejskie rynki ma swoje miejsce w historii marki. Takim zmianom często towarzyszy jakaś rewolucja – w tym przypadku jej symbolem i zwiastunem planów na...

  • Używany Nissan Navara D40 2.5 dCi [2005-2014] - poradnik kupującego

    Używany Nissan Navara D40 2.5 dCi [2005-2014] - poradnik kupującego

    Nissan Navara D40 w swoim czasie był bardzo lubianym modelem także w Polsce, gdzie pick-upy nigdy nie cieszyły się zbyt dużą popularnością. Wszystko przez zawiłe przepisy podatkowe, które pozwalały rejestrować je jako samochody ciężarowe, ze względu na budowę nadwozia. Obecnie, choć to wciąż nowoczesna konstrukcja, ma pewne...

INNE AUTA TEJ MARKI