SsangYong Tivoli

0 opinii

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli to crossover produkowany od 2015 roku. Jest to pierwszy samochód, który powstał po tym, jak Mahindra & Mahindra kupiła koreańską markę. Jego nazwa pochodzi od mieszczącej się około 30 kilometrów na wschód od Rzymu miejscowości Tivoli.

SsangYong pokazał swojego nowego crossovera listopadzie 2014 roku, po trzech latach przygotowań. Był on projektowany jako auto przeznaczone dla osób, które jeszcze nie posiadają pojazdu tego typu. SsangYong wstępnie założył, że będzie produkował około 100 tys. tych samochodów w ciągu roku.

5-osobowe auto mierzy 4195 mm długości. Rozmiary Tivoli sprawiają, że jego najbliższymi konkurentami są takie samochody jak Suzuki Vitara i Nissan Juke. Nieco kanciaste nadwozie sprawia, że Tivoli wizualnie bardziej przypomina konkurenta spod znaku Suzuki. Jednak nieco kontrowersyjna stylistyka przechyla szalę w stronę młodzieżowego Juke'a.

Wygląd Tivoli z przodu nawiązuje nieco do odświeżonego Korando. Mocno zarysowane światła, liczne przetłoczenia i muskularne nadkola - to wszystko czyni SsangYonga dosyć dynamicznie wyglądającym pojazdem. Po premierze krytyka spadła na ten pojazd jedynie za wygląd tylnego pasa, który niektórzy uznali za zbyt masywny.

Spory tył ma jednak swoje zalety. W bagażniku mieszczą się 423 l towaru. Na dodatek dostęp do niego jest dobry dzięki szerokiej klapie.

SsangYong oferuje Tivoli z dwoma silnikami. Są to 1,6-litrowy motor benzynowy oraz 1,6-litrowa jednostka wysokoprężna. Benzyniak rozwija 128 KM i 140 Nm. Parametry te mogą być przenoszone na przednią oś lub na wszystkie koła. Według katalogu oferowane są wersje 6-biegowe manualne i automatyczne.

Silnik Diesla rozwija mniej, bo 116 KM. Dysponuje za to większym momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm. Tivoli z silnikiem wysokoprężnym oferowany jest także z automatyczną skrzynią biegów. W polskim katalogu SsangYonga niedostępny jest napęd na cztery koła dla diesla, chociaż taka konfiguracja znajduje się w dziale z danymi technicznymi.

SsangYong oferuje swojego crossovera w czterech odmianach wyposażeniowych. Wersją podstawową jest Crystal Base. Tu na pokładzie klient otrzymuje między innymi poduszki powietrzne przednie, boczne oraz kurtynowe, 16-calowe felgi stalowe, diodowe światła do jazdy dziennej, tempomat, centralny zamek sterowany zdalnie i klimatyzację manualną. Pozostałe wersje to Crystal, Quartz i topowa Sapphire.

SsangYong Tivoli w wersji Crystal Base, wyposażony w silnik benzynowy, ręczną skrzynię biegów oraz napęd na przednie koła kosztuje 59 900 zł. Skrzynia automatyczna i napęd na cztery koła dostępne są tylko w wersjach Quartz i Sapphire. Kosztują one dodatkowo odpowiednio 6000 i 7000 zł.

Ceny zgodnie z cennikiem obowiązującym w sierpniu 2015.

Wymiary
Długość auta 4195 mm
Szerokość auta 1795 mm
Wysokość auta 1590 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw przednich kół 1600 mm
Rozstaw tylnych kół 1555 mm
Prześwit 167 mm
Średnica zawracania 10,6 m
Kąt natarcia (stopnie) 20,5
Kąt zejścia (stopnie) 28
Kąt rampowy (stopnie) 17
Silnik
Rodzaj paliwa/zasilania Benzyna
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów Rzędowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność silnika 1597 cm3
Średnica cylindra 76 mm
Skok tłoka 88 mm
Stopień sprężania 10,5
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 94,1 kW(128 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6000 rpm
Stosunek moc/masa własna 0,1 KM/kg
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4600 rpm
Chłodzenie Cieczą
Osiągi i zużycie paliwa
Maksymalna prędkość 181 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 8,6 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 5,5 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,6 l/100 km
Emisja CO2 154 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Na przód
Skrzynia biegów Ręczna
Liczba biegów 6
Przednie zawieszenie Kolumna MacPhersona
Tylne zawieszenie Belka skrętna
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Tylne hamulce Tarczowe
Przekładnia kierownicza Zębatkowa, wspomagana
Przednie opony 205/60 R16
Tylne opony 205/60 R16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2015
Rodzaj nadwozia Crossover
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1270 kg
Ładowność maksymalna 540 kg
Pojemność bagażnika 423 l
Pojemność zbiornika paliwa 47 l
Cena nowego egzemplarza 59 900 zł
  • SsangYong Tivoli 1.6 128 KM Quartz - test, opinia, spalanie, cena

    SsangYong Tivoli 1.6 128 KM Quartz - test, opinia, spalanie, cena

    W tym roku SsangYong wprowadził na rynek Tivoli. To samochód, który firma reklamuje jako "dynamiczny, miejski SUV". Ile w tym aucie jest dynamiki, ile mieszczucha, a ile SUV-a?

  • SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną

    SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną

    SsangYong bez żadnych skrupułów goni światową czołówkę i nie ma zamiaru grać roli cichej myszki. Jeszcze jakiś czas temu, koreański producent walczył głównie ceną. Dziś konkuruje z najlepszymi jakością oraz funkcjonalnością. W dziedzinie crossoverów ma duże doświadczenie, a model XLV pokazuje, że nauka nie poszła w las.

  • SsangYong Tivoli 1,6 128 KM - test, opinia, spalanie, cena

    SsangYong Tivoli 1,6 128 KM - test, opinia, spalanie, cena

    Rywalizacja w segmencie małych crossoverów trwa w najlepsze. Na przestrzeni ostatnich kilku lat auta tego typu stały się modne i pożądane przez klientów. Ich zwolennicy cenią sobie wysoką pozycję za kierownicą, która daje poczucie bezpieczeństwa, a także spory prześwit pozwalający bez trudu pokonywać krawężniki. Nie dziwi...

INNE AUTA TEJ MARKI