Toyota Avensis IV

0 opinii

Nowa generacja Toyoty Avensis zadebiutowała w roku 2015. Sami inżynierowie japońskiego koncernu długo zastanawiali się, czy robić lifting czy wprowadzać zupełnie nowy model. Przyczyną tego był stale spadający popyt na samochody klasy średniej, choć akurat na polskim rynku Avensis był wówczas numerem 1 w klasie. Ostatecznie efektem tego niezdecydowania jest właśnie nowy Avensis, który ma całkowicie nowy przód i wnętrze, natomiast bazuje na tej samej płycie podłogowej i rozwiązaniach technicznych co Avensis III.

Najbardziej zauważalną różnicą jest pas przedni, który radykalnie zmienił się w stosunku do poprzednika. Ostatecznie zmodyfikowany w tym samym czasie Auris bardzo go przypomina. Światła i minimalny grill łączą się w jedno spójnymi liniami. Tył zmienił się delikatnie, ale mimo wszystko pozostał podobny. Nie zmienił się rozstaw osi, natomiast za sprawą nowego przedniego zderzaka nadwozie się wydłużyło o 40 mm. Pozostałe rozmiary i pojemności są takie same. Zmodyfikowano delikatnie strukturę karoserii by mogła przejść nowe testy zderzeniowe EuroNCAP z wynikiem pięciogwiazdkowym.

Największe zmiany są jednak mniej widoczne z zewnątrz. Wnętrze jest zupełnie nowe, deska rozdzielcza dostała wreszcie współczesny kształt, jest przyjemniejsza dla oka i łatwa w obsłudze. Na tablicy wskaźników pojawił się nowy wyświetlacz TFT komputera pokładowego. Na nowo zaprojektowano fotele, którym nadano bardziej anatomiczny kształt. Pojawił się system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu i system ostrzegający przed kolizją. Niestety nie wyposażono Avensisa w system blind spot, system ułatwiający parkowanie czy aktywny tempomat. Pasażerowie dostali ponadto komplet obszernych schowków z przeogromnym w przednim podłokietniku.

Zwieszenie nowego Avensisa pozostało niezmienione. Natomiast nowością są jednostki napędowe o zapłonie samoczynnym. Toyota musiała je dostosować do najnowszych norm emisji spalin i zdecydowano się na współpracę z BMW. To właśnie niemiecki producent dostarcza diesle do Toyot. Są to motory o pojemnościach 1,6 oraz 2,0 litra. Mniejszy ma tylko 112 KM i 270 Nm. Większy osiąga moc 143 KM i moment obrotowy 320 Nm. Oba połączono z manualną skrzynią biegów o sześciu, dość długich przełożeniach. Niestety oba nie są specjalnie dynamiczne, a mniejszy można uznać za ospały. Za to charakteryzuje się wysoką ekonomicznością.

Benzynowe jednostki to znane z poprzednika silniki z rodziny Valvematic o pojemności od 1,6 l do 2,0 l nadal z pośrednim wtryskiem paliwa. Najmniejszy osiąga 132 KM, motor 1,8 l osiąga 147 KM, natomiast 2-litrówka 152 KM. Tylko dwa większe silniki benzynowe można połączyć z przekładnią bezstopniową Multidrive S.

Ciekawostką na rynku polskim jest fakt, że ceny nie zmieniły się w stosunku do poprzednika, za to zwiększono zakres wyposażenia podstawowego. Najtańsza odmiana Active dedykowana jest klientom flotowym, średnia Premium typowym klientom indywidualnym, natomiast najwyższa Prestige osobom, które chciałyby mieć bogato wyposażone auto. W cenniku na rok 2015 nowy Avensis startuje od 86 900 zł. Za odmianę Premium trzeba zapłacić 96 900 zł, natomiast wersja kombi wymaga dopłaty 4000 zł.

Wymiary
Długość auta 4820 mm
Szerokość auta 1810 mm
Wysokość auta 1480 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw przednich kół 1560 mm
Rozstaw tylnych kół 1550 mm
Prześwit 140 mm
Średnica zawracania 10,8 m
Silnik
Producent silnika BMW
Kod silnika 1WW
Rodzaj paliwa/zasilania Diesel/Common Rail
Umiejscowienie silnika Poprzecznie
Układ cylindrów Rzędowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność silnika 1598 cm3
Średnica cylindra 78 mm
Skok tłoka 83,6 mm
Stopień sprężania 16,5
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Turbodoładowanie
Maksymalna moc 82 kW(112 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 4000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1750 rpm
Chłodzenie Cieczą
Intercooler Tak
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s
Maksymalna prędkość 180 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 5,1 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 3,6 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4,2 l/100 km
Emisja CO2 108 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Przedni
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 6
Przełożenie najwyższego biegu 0,673
Przełożenie przekładni głównej 3,526-3,045
Przednie zawieszenie Kolumna MacPhersona
Tylne zawieszenie Wielowahaczowe
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Tylne hamulce Tarczowe
Przekładnia kierownicza Zębatkowa, wspomaganie elektryczne
Przednie opony 205/60R16
Tylne opony 205/60R16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2015
Rodzaj nadwozia Kombi
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna min. 1490 kg
Ładowność maksymalna max. 560 kg
Pojemność bagażnika 543/1609 l
Pojemność zbiornika paliwa 60 l
Cena nowego egzemplarza od 105 900 zł
  • Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne

    Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne

    Niedawno opisaliśmy kilka dobrych, udanych modeli samochodów, marek uznanych z reguły za awaryjne. Dowiedzieliście się, że można kupić dobrą Alfę Romeo, Citroëna, Dacię czy Renault. Tym razem dowiecie się czego należy unikać, szukając samochodu marki, którą z reguły uważa się za niezawodną.

  • Toyota Avensis 2.0 D4-D (2015) - test, opinia, spalanie, cena

    Toyota Avensis 2.0 D4-D (2015) - test, opinia, spalanie, cena

    Toyota Avensis już od chwili debiutu jako następca Cariny była jednym z samochodów pierwszego wyboru w segmencie D. Każda kolejna to auto udane i doceniane przez klientów, włącznie z bardzo odważną jak na swój czas II generacją tego modelu. Nowy Avensis IV będący tak naprawdę głębokim liftingiem III, po ostatnich zmianach...

  • Używana Toyota Celica VII [1999-2005] - poradnik kupującego

    Używana Toyota Celica VII [1999-2005] - poradnik kupującego

    Ostatnia generacja Toyoty Celiki nie robi już takiego wrażenia, jak jej poprzedniczka, którą oceniamy przez pryzmat rajdowych sukcesów oraz takich rozwiązań jak silniki z turbo i napęd na cztery koła. Dziś można kupić ten model bardzo tanio i cieszyć się dobrymi osiągami oraz świetnym prowadzeniem. Celica VII wbrew pozorom może...

INNE AUTA TEJ MARKI