Renault Twizy

0 opinii

Renault Twizy

Renault Twizy to miejski, dwumiejscowy samochód elektryczny, produkowany od 2012 roku w Valladolid w Hiszpanii.

Auto zostało po raz pierwszy przedstawione na targach samochodowych we Frankfurcie w roku 2009 jako pojazd koncepcyjny. Dwa lata później Renault ogłosiło, że wprowadzi Twizy do produkcji. Pierwsze auta pojawiły się na rynku w marcu 2012. Samochód okazał się hitem - do końca pierwszego kwartału roku 2015 Renault sprzedało aż 15 tys. egzemplarzy tego pojazdu. Największymi rynkami zbytu są Niemcy i Francja.

Renault Twizy ma bardzo charakterystyczny wygląd. Niewielkie rozmiary połączone są z nietypowym jak na samochód układem kabiny. Kierowca i pasażer siedzą nie obok siebie, jak na przykład w Smarcie, ale za sobą, na osi wzdłużnej pojazdu. Tylne miejsce wymaga ułożenia nóg po bokach przedniego fotela. Opcjonalnie może ono zostać zastąpione przestrzenią bagażową w droższej wersji Cargo. Dwumiejscowe Twizy nie dysponuje bagażnikiem. Jedyna przestrzeń na przedmioty to dwa nieduże schowki na podszybiu oraz podłoga.

Twizy przeznaczone jest przede wszystkim dla krajów z ciepłym klimatem. Standardowo nie jest ono wyposażone w drzwi. W Polsce wymagają one dopłaty w wysokości 1500 zł. Są to wykonane z tworzywa, otwierane do góry skrzydła z półprzezroczystą dolną częścią. Nie są wyposażone w szybę, więc stanowią tylko częściową osłonę.

Dodatkową ochronę zapewnia czołowa poduszka powietrzna kierowcy. Przednie miejsce jest też wyposażone w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Składają się one ze standardowych samochodowych pasów trzypunktowych oraz dodatkowej szelki z prawej strony. Fotel kierowcy wykonany z tworzywa jest także dodatkowo wyposażony w odpływ.

Wśród nietypowych dla samochodów dodatków znajdujących się na liście wyposażenia Twizy, można wymienić także sygnał dźwiękowy uruchamiany z manetki przy kierownicy. Służy on ostrzeganiu pieszych i innych uczestników ruchu drogowego o zbliżającym się cichym samochodzie elektrycznym. Jest to sygnał znacznie cichszy niż klakson.

Renault Twizy jest napędzane silnikiem elektrycznym asynchronicznym o mocy 17 KM. Moment obrotowy tej jednostki wynosi 57 KM i pozwala rozpędzić się maksymalnie do 80 km/h. Zasięg Twizy na w pełni naładowanych akumulatorach o pojemności energetycznej równej 6,1 kWh wynosi 100 km zgodnie z cyklem NEDC.

Ceny Renault Twizy w Polsce zaczynają się od 33 900 zł. Wersja Cargo kosztuje 38 100 zł.

Wymiary
Długość auta 2338 mm
Szerokość auta 1396 mm
Wysokość auta 1454 mm
Rozstaw osi 1686 mm
Rozstaw przednich kół 1094 mm
Rozstaw tylnych kół 1080 mm
Średnica zawracania 6,8 m
Silnik
Rodzaj paliwa/zasilania Prąd elektryczny
Umiejscowienie silnika Z tyłu
Maksymalna moc 13 kW(18 KM)
Stosunek moc/masa własna 0,036 KM/kg
Maksymalny moment obrotowy 57 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1-2000 rpm
Osiągi i zużycie paliwa
Maksymalna prędkość 80 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,3 kW/100 km
Emisja CO2 0 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Na tylne koła
Skrzynia biegów Reduktor
Liczba biegów 1
Przednie zawieszenie Podwójny wahacz poprzeczny
Tylne zawieszenie Podwójny wahacz poprzeczny
Przednie hamulce Tarczowe
Tylne hamulce Tarczowe
Przekładnia kierownicza Zębatkowy
Przednie opony 125/80 R13
Tylne opony 125/80 R13
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2012
Liczba drzwi 2
Liczba siedzeń 2
Masa własna 474 kg
Pojemność bagażnika 31 l (w schowkach)
Pojemność zbiornika paliwa 6,1 kWh w akumulatorach litowo-jonowych
Cena nowego egzemplarza 33 900 zł
  • Renault Twizy - test, opinia, zużycie energii, cena

    Renault Twizy - test, opinia, zużycie energii, cena

    Pojazdy elektryczne to coraz mocniejsza konkurencja dla konwencjonalnych samochodów, przynajmniej w części krajów. Elektryki zawitały już do wielu klas, chociaż mimo tego, że mają służyć przede wszystkim do jazdy po mieście, nadal nie ma ich w segmencie A. Renault również nie interesowało się małymi mieszczuchami, zeszło...

  • Rynek używanych samochodów elektrycznych w Polsce

    Rynek używanych samochodów elektrycznych w Polsce

    Samochody elektryczne powoli stają się tematem dyskusji i rozmów, choć jeszcze kilka lat temu traktowano je jak dziwolągi i kojarzono raczej z filmami SF. Dziś jest już wiele osób dostrzegających korzyści z posiadania auta elektrycznego, ale pewną barierą jest wciąż cena tych samochodów. Z pomocą przychodzi rynek wtórny, który...

  • Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC Initiale Paris - test, opinia, spalanie, cena

    Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC Initiale Paris - test, opinia, spalanie, cena

    Przyszedł czas spotkać się z kolejnym w tym roku samochodem, na który bardzo czekałem. Znowu było to Renault. Wcześniej Mégane R.S. 275 Trophy zdecydowanie nie rozczarowało. Wspaniałe było też Twizy. Jak będzie z kapitalnie zapowiadającym się Espacem?

INNE AUTA TEJ MARKI