Bentley Bentayga

1 opinia

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie 2015 zadebiutował pierwszy SUV marki Bentley, o nietuzinkowej nazwie Bentayga. Auto powstało na bazie nowego Audi Q7 drugiej generacji z wykorzystaniem płyty podłogowej, zawieszenia oraz układu napędowego niemieckiego auta. Bentley zadebiutował w bardzo mocnej odmianie, do tej pory jedynej, z silnikiem W12 TSI o mocy 608 KM, generującym moment obrotowy o maksymalnej wartości 900 Nm. Napęd przekazywany jest poprzez 8-biegową przekładnię automatyczną na wszystkie cztery koła za pomocą niesymetrycznego mechanizmu różnicowego typu Torsen z rozdziałem momentu obrotowego 40 : 60 (przód : tył). Ponadto, zastosowano elektroniczne blokady dyferencjałów osiowych, które mają wspomagać kierowcę w trudnych warunkach zarówno drogowych jak i terenowych.

Układ jezdny składa się z miechów pneumatycznych Continuous Damping Control pozwalających na regulację prześwitu oraz adaptacyjną pracę zawieszenia zarówno na szosie jak i w terenie. Z przodu i z tyłu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie, a opcją są aktywne stabilizatory współpracujące z oddzielną, 48-voltovą instalacją elektryczną. Samochód może jeździć na 20-, 21- lub 22-calowych felgach. Minimalny rozmiar opon to 275/50 R20, natomiast maksymalny, przewidziany jako opcja to 285/40 ZR22. Samochód waży 2422 kg i by poskromić tego kolosa Bentley zdecydował się na potężne, 400-milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu i niewiele mniejsze, bo 380-milimetrowe z tyłu.

Dzięki ogromnej mocy silnika W12 TSI Bentley Bentayga był w chwili debiutu najpotężniejszym i najszybszym SUV-em świata i tak go określono we Frankfurcie. Osiąga prędkość maksymalną 301 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,1 s. Średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta to 12,8 l/100 km.

Bentayga mierzy 5141 mm długości, 1998 mm szerokości i 1742 mm wysokości, a karoseria kryje niespotykany w żadnym z pokazanych światu do tej pory SUV-ie luksus, oferowany czterem pasażerom. Każdy z nich usiądzie w superwygodnych fotelach z elektryczną, 22-kierunkową regulacją z przodu i 18-kierunkową z tyłu, ogrzewaniem, wentylacją oraz masażem. Przy rozstawie osi 2992 mm nikomu nie zabraknie miejsca na nogi. Na desce rozdzielczej umieszczono 8-calowy wyświetlacz systemu multimediów, a panel wskaźników jest tak jak w Audi dużym ekranem TFT. Przy nawiewach zainstalowano bardzo elegancki zegarek firmy Breitling. Na konsoli środkowej pojawił się panel zarządzania możliwościami terenowymi. Bagażnik Bentaygi mieści skromne jak na tę wielkość samochodu 430 litrów. Tyle tylko, że dużą część bagażnika zarezerwowano dla pojemnika na szampana i kieliszki.

O odpowiedni nastrój wizualno-akustyczny pasażerów dba zdaniem Bentleya najlepszy system audio świata, przygotowany wspólnie z firmą Naim, z 18 głośnikami o łącznej mocy 1950 watów. Pasażerowie tylnej kanapy mają oczywiście tablety o przekątnej 10,2 cala. Każdy jest rozpieszczany wysokiej jakości materiałami oraz wyposażeniem obejmującym wszystko, co wymyślono do tej pory w samochodach.

Wymiary
Długość auta 5141 mm
Szerokość auta 1998 mm
Wysokość auta 1742 mm
Rozstaw osi 2992 mm
Średnica zawracania 12.4 m
Silnik
Producent silnika VW
Rodzaj paliwa/zasilania benzyna/wtrysk bezpośredni
Umiejscowienie silnika wzdłużne
Układ cylindrów W
Liczba cylindrów 12
Pojemność silnika 6000 cm3
Układ dolotowy podwójne doładowanie
Maksymalna moc 447 kW(608 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 5250-6000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 900 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1250-4500 rpm
Chłodzenie cieczą
Reaktor katalityczny tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-60 mph 4.0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 4.1 s
Maksymalna prędkość 301 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 19.2 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 9.1 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 12.8 l/100 km
Emisja CO2 292 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd stały na cztery koła
Skrzynia biegów automatyczna
Liczba biegów 8
Przełożenie najwyższego biegu 0.667
Przełożenie przekładni głównej 2.85
Przednie zawieszenie cztery wahacze na koło
Tylne zawieszenie wielowahaczowe
Przednie hamulce tarcze wentylowane
Średnica przednich hamulców 400 mm
Tylne hamulce tarcze wentylowane
Średnica tylnych hamulców 380 mm
Przekładnia kierownicza zębatkowa
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 2.3
Przednie opony min. 275/50R20
Tylne opony min. 275/50R20
Blokady napędów Centralny samoblokujący torsen, osiowe blokady elektroniczne
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2015
Rodzaj nadwozia SUV
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 4
Masa własna 2422 kg
Ładowność maksymalna 828 kg
Pojemność bagażnika 430 l
Pojemność zbiornika paliwa 85 l
5 gwiazdek
(0 głosów)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(1 głos)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    Ujdzie Ujdzie Ujdzie Ujdzie Ujdzie Ujdzie Ujdzie Ujdzie Ujdzie

Napisz swoją opinię »

  • Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC Initiale Paris - test, opinia, spalanie, cena

    Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC Initiale Paris - test, opinia, spalanie, cena

    Przyszedł czas spotkać się z kolejnym w tym roku samochodem, na który bardzo czekałem. Znowu było to Renault. Wcześniej Mégane R.S. 275 Trophy zdecydowanie nie rozczarowało. Wspaniałe było też Twizy. Jak będzie z kapitalnie zapowiadającym się Espacem?

  • Rolls-Royce Phantom Series II - test, opinia, spalanie, cena

    Rolls-Royce Phantom Series II - test, opinia, spalanie, cena

    Rolls-Royce Phantom to najbardziej konserwatywna i zarazem luksusowa limuzyna na świecie, która składana jest od 13 lat w niemal niezmienionej formie, a jej korzenie sięgają aż 1925 roku. Współczesny Series II zaprezentowany 3 lata temu praktycznie nie różni się od starszego Series I. Od strony stylistyki zmieniono tylko światła do...

  • Jak kupować samochód by jak najmniej stracił na wartości?

    Jak kupować samochód by jak najmniej stracił na wartości?

    Wśród klientów samochodów zarówno nowych jak i używanych nie brakuje osób, które cenią sobie wyżej niską utratę wartości kupowanego auta niż komfort czy możliwość spełnienia marzeń. Nie przez przypadek doskonale sprzedają się Toyoty, które nawet po latach pozostają drogie. Nie przez przypadek na ulicach królują samochody...

INNE AUTA TEJ MARKI