Jeep Renegade

0 opinii

Jeep Renegade to kolejny model amerykańskiego producenta i pierwszy nowy od przyłączenia się do koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Renegade to przedstawiciel nowego segmentu dla marki Jeep. Opracowany wspólnie z Fiatem bazuje na płycie podłogowej modelu 500X, ale ma nieco odmienny, bardziej offroadowy charakter i zupełnie odmienną stylistykę. Samochody mają podobne rozmiary – Jeep jest o 1 cm krótszy za to o 7 cm wyższy. Jednak przy tym samym rozstawie osi wynoszącym 257 cm oferuje nieznacznie mniej miejsca w kabinie, która podobnie jak w stricte terenowym Wranglerze sprawia wrażenie ciasnawej. Z pewnością Renegade nie może konkurować przestronnością z kompaktowymi crossoverami, ale z miejskimi już tak. Również bagażnik o identycznej pojemności jak we Fiacie 500X – 351 litrów – jest zdecydowanie mniejszy niż w segmencie C i odpowiada raczej klasie B crossoverów.

Nadwozie Jeepa Renegade wydaje się przeciwieństwem tego, co oferuje Fiat 500X. Jest mocno kanciaste i sprawia wrażenie jakby aerodynamika nie miała większego znaczenia przy projektowaniu. Charakterystyczne dla marki są grill z pionowym użebrowaniem oraz duże okrągłe reflektory w stylu Jeepa Wranglera. Samochód jak przystało na crossovera jest solidnie obudowany plastikami i jak przystało na Jeepa oferuje niezłe właściwości terenowe. Co ciekawe, pod tym kątem są dwie różne wersje tego modelu. Podstawowy ma napęd przedni lub dołączany automatycznie 4x4, ale odmiana Trailhawk oferuje ponadto reduktor, co w tym segmencie jak na obecne czasy jest fenomenem. Wersja Trailhawk jest też wyżej zawieszona i ma nieco inaczej zestrojone zawieszenie. Dzięki temu geometria terenowa jest zdecydowanie lepsza niż w standardowych odmianach. Kąt natarcia wynosi aż 30 stopni, a kąt zejścia 34 stopnie. Maksymalna głębokość brodzenia to 482 mm. Ponadto wszystkie wersje z napędem na cztery koła Jeep Active Drive mają selektor wyboru rodzaju podłoża, który umożliwia programowanie działania napędu na śnieg, piach czy błoto.

Podobnie jak Fiat 500X również Jeep Renegade jest oferowany z wieloma silnikami i w kilku konfiguracjach napędu. Podstawowe jednostki to wolnossący silnik benzynowy 1.6 EtorQ o mocy 110 KM oraz diesel MJD o tej samej pojemności i mocy 120 KM. Obie jednostki występują tylko z manualną skrzynią biegów i przednim napędem. Z przednim napędem oferowane są również silniki benzynowe 1.4 Tmair o mocy 140 KM – tu jest wybór pomiędzy przekładnią manualną lub automatyczną o 6 przełożeniach. Najmocniejsza wersja benzynowa 1.4 Tmair o mocy 170 KM dostępna jest już tylko z napędem 4x4 i 9-biegową skrzynią automatyczną. Również tylko z napędem 4x4 występują diesle 2.0 MJD o mocach 140 lub 170 KM z przekładnią manualną lub automatyczną, przy czym mocniejsza jednostka jest dedykowana tylko dla Trailhawka z automatyczną skrzynią biegów.

Na polskim rynku Renegade oferowany jest w następujących standardach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited oraz Trailhawk. Cena startuje od poziomu 69 900 zł, a kończy się na 126 400 zł za Trailhawka.

Wymiary
Długość auta 4236 mm
Szerokość auta 1805 mm
Wysokość auta 1667 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Prześwit 175 mm
Średnica zawracania 11,07 m
Kąt natarcia (stopnie) 17,9 stopnia
Kąt zejścia (stopnie) 29,7 stopnia
Kąt rampowy (stopnie) 21,2 stopnia
Silnik
Producent silnika Fiat
Rodzaj paliwa/zasilania Benzyna
Umiejscowienie silnika Poprzecznie
Układ cylindrów Rzędowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność silnika 1368 cm3
Średnica cylindra 72 mm
Skok tłoka 84 mm
Stopień sprężania 9,8
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Turbodoładowanie
Maksymalna moc 103 kW(140 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 5500 rpm
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1750 rpm
Chłodzenie Cieczą
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Maksymalna prędkość 181 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 7,6 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 5,1 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,0 l/100 km
Emisja CO2 140 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Przedni
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 6
Przednie zawieszenie Kolumna MacPhersona
Tylne zawieszenie Wielowahaczowe
Przednie hamulce Tarcze wentylowane
Tylne hamulce Tarcze
Przednie opony 215/65R16
Tylne opony 215/65R16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2015
Rodzaj nadwozia Crossover
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1356 kg
Ładowność maksymalna 509 kg
Pojemność bagażnika 351 l
Pojemność zbiornika paliwa 48 l
Ocena Euro NCAP 5 gwiadek
Cena nowego egzemplarza 82 900 zł
  • Jeep Renegade Limited 2.0 Multijet (140 KM) AWD - test, opinia, spalanie, cena

    Jeep Renegade Limited 2.0 Multijet (140 KM) AWD - test, opinia, spalanie, cena

    Jeep to marka legenda, tak jak Wrangler jest jedną z najbardziej legendarnych terenówek świata. Do grona legend spokojnie można dopisać modele Cherokee i Grand Cherokee. Sukces jaki odniósł najnowszy produkt Jeepa, nieduży crossover Renegade też kwalifikuje go w przyszłości do zdobycia statusu legendy. Czy może się nią stać?

  • Używane SUV-y i crossovery za 30 000 - 40 000 zł - poradnik kupującego

    Używane SUV-y i crossovery za 30 000 - 40 000 zł - poradnik kupującego

    Tydzień z tanimi SUV-ami nie obejdzie się bez samochodów używanych. Tym razem wybraliśmy nieco wyższy przedział cenowy, ponieważ uważamy, że zakup crossovera ma najwięcej sensu jeżeli dysponuje się kwotą około 30 tys. zł lub wyższą. Kupicie wówczas w miarę nowoczesne auto z poprawnie zagospodarowanym wnętrzem, odpowiednim...

  • Fiat 500X Off-road Look 2.0 MultiJet 140 AWD AT - test, opinia, spalanie, cena

    Fiat 500X Off-road Look 2.0 MultiJet 140 AWD AT - test, opinia, spalanie, cena

    Ostatnie lata były dla marki Fiat okresem stagnacji. Mało ciekawych premier i słabnąca sprzedaż samochodów osobowych poza drobnymi wyjątkami wymagały podjęcia odważnych kroków, które zatrzymają lub odwrócą spadkowy trend. Światełkiem w tunelu był model 500, którego kultowa sylwetka w klimacie retro stała się punktem...

INNE AUTA TEJ MARKI