Renault Megane IV

0 opinii

Renault Mégane IV (2016)
Nowe Renault Mégane już czwartej generacji zadebiutowało w 2015 roku, ale sprzedaż rozpoczęto w 2016. Samochód zupełnie odcina się od swojego poprzednika, z którym ma niewiele wspólnego. Natomiast dużo łączy go stylistycznie z nowym Talismanem, Espace i Kadjarem, tworząc razem jedną, nową linię modeli. Mégane zgodnie z trendami urosło względem poprzednika na długość o 64 mm, jest też szersze o 6 mm, ale za to niższe o 33 mm. Rozstaw osi wzrósł o 28 mm do 2669 mm. Samochód debiutował jako 5-drzwiowy hatchback, w przyszłości przewiduje się wprowadzenie kombi Grandtour. Nie wiadomo nic na temat odmiany Coupé.

Projektanci wnętrza wygospodarowali nieco więcej przestrzeni dla pasażerów, zwłaszcza na szerokość, ale ilość miejsca na nogi siedzących z tyłu wciąż jest za mała w porównaniu z najlepszymi konkurentami. Niestety zmniejszyła się również pojemność bagażnika z 400 do 384 litrów, która po złożeniu oparć kanapy wynosi maksymalnie 1247 litrów.

Auto stylistycznie zupełnie nie przypomina poprzednika, ale prawdziwą rewolucję przeszło wnętrze. Projekt deski rozdzielczej jest całkowicie nowy, zastosowano materiały wyższej jakości, a bogata wersja BOSE została wyposażona w elementy znane dotąd tylko z samochodów klasy wyższej. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się tablet ustawiony pionowo, na którym znajduje się interfejs obsługujący niemal wszystkie elementy samochodu z klimatyzacją włącznie. Za kierownicą znajdują się całkowicie cyfrowe wskaźniki, których wygląd i kolor można dobierać według własnych preferencji. Zmieniają się one również zgodnie z trybem jazdy jaki wybierze kierowca. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również asystentów jazdy, takich jak aktywny tempomat, czujnik antykolizyjny, system wykrywania pojazdów w martwym polu czy asystenta pasa ruchu.

Zawieszenie nowego Renault Mégane technicznie się nie zmieniło – to nadal kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu, ale jego zestrojenie jest zupełnie inne. Teraz to układ bardzo wyważony, oferujący dobre właściwości jezdne i odpowiedni komfort resorowania. Bezpieczeństwo jazdy zapewnia nie tylko dobre zawieszenie, ale także poprawiony system elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

W najbogatszych wersjach oraz sportowej odmianie GT pojawia się tylna oś skrętna 4Control, która działa na tej samej zasadzie co w Lagunie III, a także nowym Talismanie i Espace. Koła tylnej osi skręcają się w przeciwną stronę do przednich do prędkości 60 km/h (80 km/h dla wersji GT). Powyżej tej prędkości koła skręcają się w tę samą stronę, ale o dużo mniejszy kąt. Za układ odpowiadają siłowniki elektryczne, których sterownik analizuje sytuację samochodu około 100 razy na sekundę, dobierając odpowiedni kąt skrętu kół i pomagając układowi ESP w sytuacjach utraty przyczepności.

Gama jednostek napędowych nowego Renault Mégane obejmuje silniki benzynowe o pojemności 1,2 i 1,6 litra oraz diesle 1,5 i 1,6 litra. Wszystkie to silniki doładowane z rodzin TCe (benzynowe o mocy 100-205 KM) i dCi (diesle o mocy 90-130 KM). Jedynym motorem bez doładowania jest 114-konny sinik SCe 1.6 oferowany jako jednostka startowa. W późniejszym czasie do gamy dołączy 160-konny diesel oraz jego hybrydowa wersja wspomagana silnikiem elektrycznym.

Wymiary
Współczynnik oporu powietrza (Cx/Cd/Cw) 0.71
Długość auta 4359 mm
Szerokość auta 1814 mm
Wysokość auta 1447 mm
Rozstaw osi 2669 mm
Rozstaw przednich kół 1590 mm
Rozstaw tylnych kół 1586 mm
Średnica zawracania 11.2 m
Silnik
Producent silnika Renault
Rodzaj paliwa/zasilania Benzyna
Umiejscowienie silnika Poprzeczne
Układ cylindrów Rzędowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność silnika 1598 cm3
Średnica cylindra 78 mm
Skok tłoka 83.6 mm
Maksymalna moc 84 kW(114 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4000 obr/min
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 12.2 s
Maksymalna prędkość 191 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim w trakcie homologacji
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim w trakcie homologacji
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym w trakcie homologacji
Emisja CO2 w trakcie homologacji
Układ napędowy i podwozie
Napęd Przedni
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przednie zawieszenie Kolumny MacPherson
Tylne zawieszenie Belka skrętna
Przednie hamulce Tarcze wentylowane
Średnica przednich hamulców 269 mm
Tylne hamulce Tarcze lite
Średnica tylnych hamulców 260 mm
Przednie opony 195/65 R15
Tylne opony 195/65 R15
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2016
Rodzaj nadwozia Hathback
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1205 kg
Ładowność maksymalna 584 kg
Pojemność bagażnika 384 l
Pojemność zbiornika paliwa 47 l
Ocena Euro NCAP 5 gwiazdek
Cena nowego egzemplarza 59 900 zł
  • Nowe Megane GT - rozgrzewka u Renault Sport

    Nowe Megane GT - rozgrzewka u Renault Sport

    Nowe Renault Megane to obok Opla Astry najbardziej wyczekiwany kompakt minionego roku. Obydwaj producenci mają też w gamie mocne wersje benzynowe, ale trochę w innym kontekście. Opel oferuje 200-konne 1.6 Turbo jako normalny silnik w swojej ofercie, natomiast Renault z jednostki 1.6 Turbo generującej 205 KM stworzyło osobną wersję GT. Na...

  • Nowe Renault Grand Scénic i Mégane Grand Coupé - pierwsza jazda nowościami z Francji

    Nowe Renault Grand Scénic i Mégane Grand Coupé - pierwsza jazda nowościami z Francji

    20 lat temu zadebiutowało Renault Scénic pierwszej generacji. Teraz do gry wkracza nowe pokolenie, stworzone dla… nowych pokoleń. Równolegle debiutuje także Mégane Grand Coupé.

  • Nowe Renault Mégane (2016) dCi 130 BOSE – test, opinia, spalanie, cena

    Nowe Renault Mégane (2016) dCi 130 BOSE – test, opinia, spalanie, cena

    Najnowsze generacje kompaktów mocno się zmieniły w porównaniu ze swoimi poprzednikami. W najpopularniejszym, europejskim segmencie doszło niemalże do rewolucji. Auta zyskały opcje wyposażenia znane dotąd z klasy średniej i wyższej, a jakość wnętrz to niespotykany wcześniej poziom. By sprostać najnowszym trendom Renault musiało...

INNE AUTA TEJ MARKI