Infiniti Q30

0 opinii

Zaprezentowane w 2015 roku Infiniti Q30 to pierwszy kompaktowy samochód japońskiego producenta premium. Jednocześnie najmniejszy jaki kiedykolwiek opuszczał fabrykę Inifiniti. Nie jest to jednak samodzielna konstrukcja Japończyków. Nie jest żadną tajemnicą, że samochód powstał dzięki współpracy aliansu Renault-Nissan oraz grupy Daimler AG, co zresztą nie jest pierwszą współpracą pomiędzy tymi koncernami w ich historii.

Auto bazuje na tej samej płycie podłogowej, z której korzysta Mercedes Klas A, czyli MFA z rozstawem osi wynoszącym 2700 mm. Dokładnie taki sam rozstaw osi ma również Nissan Pulsar, a jest to najbardziej przestronny kompakt na tylnej kanapie. Niestety nie da się tego samego powiedzieć o Infiniti, ale mimo to, Q30 oferuje bardzo dobre warunki podróżowania dla czterech pasażerów. Wnętrze wykonano na tym samym poziomie co w modelu wyższej klasy jakim jest Q50, choć stylistycznie deska rozdzielcza i liczne elementy wnętrza są bardzo podobne lub identyczne jak w Mercedesie Klasy A.

Nadwozie zaprojektowano w tym samym języku stylizacji co Infiniti Q50 i jest ono spójne z całą nową gamą modelową. Auto jest stosunkowo wysokie i wysoko osadzone, a w wersji QX również uzbrojone w akcesoria typowe dla crossoverów. Charakterystycznym elementem Infiniti Q30 jest słupek C wygięty w dość oryginalny sposób. Duży, chromowany grill podkreśla klasę modelu, a liczne przetłoczenia na karoserii sugerują, że nie mamy do czynienia z tanim modelem.

Bagażnik nie ma rekordowej pojemności, jednak mieści 368 litrów, co i tak jest dobrym wynikiem w tym segmencie. Porównując ze wspomnianym Pulsarem to o 17 litrów mniej. Jednocześnie jest to najwyższa wartość w segmencie C premium. Warto dodać również, że Infiniti Q30 jest największym, kompaktowym modelem premium.

Auto jak przystało na klasę premium, oferuje klientom w opcji bardzo bogate wyposażenie i rozwiązania techniczne mające na celu zwiększyć komfort podróżowania. Są to m. in. systemy tłumiące hałas w tym układ aktywnej redukcji hałasu Active Noise Cancellation. Jego działanie polega na tym, że z głośników w drzwiach emitowane są fale dźwiękowe, eliminujące przeszkadzające w swobodnej rozmowie odgłosy, dochodzące choćby z komory silnika. Ponadto, system Active Sound Enhancement monitoruje przyspieszenie pojazdu i przełożenia, wyrównuje różnice w dźwięku silnika i zapewnia harmonijny dźwięk podczas przyspieszania. System multimedialny Infiniti InTouch, który debiutował w modelu Q50, został w Q30 udoskonalony, m. in. przez zmianę obsługi z klasycznej dotykowej na przypominającą obsługę tabletu, czyli przez dotyk i gładzenie ekranu.

Podczas projektowania Infiniti Q30 priorytetem jeżeli chodzi o układ jezdny było osiągnięcie równowagi pomiędzy sportową jakością prowadzenia a komfortem podróżowania. By odczucia podczas jazdy były lepsze, maksymalnie usztywniono nadwozie dobierając do niego elementy resorująco-tłumiąco o średnio twardych nastawach. Z przodu posłużono się klasycznymi kolumnami MacPhersona, a z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Oczywiście koncepcję tą przejęto z Mercedesa Klasy A. Infiniti Q30 w wersji Sport ma o 15 mm mniejszy prześwit i zawieszenie zestrojone sztywniej niż wersja podstawowa i Premium. Układ wspomagania kierownicy ma progresywne działanie. Spora jest średnica zawracania wynosząca 11,4 m. To jednak wina długiego rozstawu osi.

Samochód wyposażono w wiele technologii wpływających na bezpieczeństwo czynne i komfort podróżowania. Są to asystent parkowania z kamerą 360 stopni Around View Monitor i funkcją wykrywania ruchomych obiektów Moving Object Detection czy inteligentny tempomat. Ponadto znane systemy bezpieczeństwa takie jak: ostrzegania przed obiektami w martwym polu, system ostrzegania przed kolizjami z przodu z systemem hamowania awaryjnego czy automatyczne światła drogowe.

Dla wersji podstawowej przewidziano silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i mocą 120 KM lub 154 KM. Są również silniki Diesla o pojemności 1,5 l i mocy 107 KM oraz 2,2-litrowy o mocy 168 KM. Dla wersji Premium i Sport dostępny jest także silnik benzynowy o pojemności 2 l z turbodoładowaniem o mocy 208 KM. Po części jest to gama silników Renault (mniejsze 1.5 i 1.6), a po części Mercedesa (większe 2.0 i 2.2). Z dieslem 1.5 i benzyną 1.6 konfigurowana jest opcjonalnie 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Standardem jest ona w silniku diesla 2.2d i benzynowym 2.0 t. Tylko z największymi silnikami dostępny jest napęd na cztery koła z dołączaną automatycznie osią tylną.

Samochód debiutował na polskim rynku pod koniec 2015 roku. Ceny na rok 2016 rozpoczynają się od 99 950 zł.

Wymiary
Długość auta 4425 mm
Szerokość auta 1805 mm
Wysokość auta 1495 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw przednich kół 1572 mm
Rozstaw tylnych kół 1573 mm
Średnica zawracania 11,4 m
Silnik
Producent silnika Renault
Rodzaj paliwa/zasilania ON
Umiejscowienie silnika Poprzeczne
Układ cylindrów Rzędowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność silnika 1461 cm3
Średnica cylindra 76 mm
Skok tłoka 80,5 mm
Układ rozrządu OHC
Liczba zaworów na cylinder 2
Układ dolotowy Turbodoładowanie
Maksymalna moc 80 kW(109 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 4000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1750 rpm
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 12 s
Maksymalna prędkość 190 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 4,5 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 3,6 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 3,9 l/100 km
Emisja CO2 103 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Przedni
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 6
Przednie zawieszenie Kolumna MacPhersona
Tylne zawieszenie Układ wielowahaczowy
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 295 mm
Tylne hamulce Tarczowe
Średnica tylnych hamulców 295 mm
Przekładnia kierownicza Podwójny zębnik wspomagany elektronicznie
Przednie opony 215/60 R17
Tylne opony 215/60 R17
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2015
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1434 kg
Ładowność maksymalna 536 kg
Pojemność bagażnika 368 l
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
Ocena Euro NCAP 5 gwiazdek
Cena nowego egzemplarza 107 850 zł
  • Infiniti Q50 2.0 Turbo Sport AT - test

    Infiniti Q50 2.0 Turbo Sport AT - test

    Q50 to obecnie najmłodsze auto w ofercie japońskiego producenta. Infiniti razem z tym modelem wróciło też do nazewnictwa całej gamy literą Q, która jeśli spojrzeć na pozaeuropejskie rynki ma swoje miejsce w historii marki. Takim zmianom często towarzyszy jakaś rewolucja – w tym przypadku jej symbolem i zwiastunem planów na...

  • Używany Nissan Navara D40 2.5 dCi [2005-2014] - poradnik kupującego

    Używany Nissan Navara D40 2.5 dCi [2005-2014] - poradnik kupującego

    Nissan Navara D40 w swoim czasie był bardzo lubianym modelem także w Polsce, gdzie pick-upy nigdy nie cieszyły się zbyt dużą popularnością. Wszystko przez zawiłe przepisy podatkowe, które pozwalały rejestrować je jako samochody ciężarowe, ze względu na budowę nadwozia. Obecnie, choć to wciąż nowoczesna konstrukcja, ma pewne...

  • Używany Lexus IS XE20 [2005-2013] - poradnik kupującego

    Używany Lexus IS XE20 [2005-2013] - poradnik kupującego

    Lexus to marka, która słynie z bardzo wysokiej jakości wykonania i niezawodności, ale także z niezwykle kosztownego serwisu. Sprawdzamy jak ma się to do używanego Lexusa IS drugiej generacji, który może stanowić alternatywę dla europejskich samochodów premium.

INNE AUTA TEJ MARKI