Ford Edge II

0 opinii

Ford Edge II

Ford zaprezentował drugą generację Edge'a w 2014 roku. Amerykański producent postanowił skroić tego SUV-a także pod rynek europejski. Auto pozycjonowane ponad Kugą zostało jednak przygotowane na Stary Kontynent dopiero w roku 2016.

Nadwozie Edge'a drugiej generacji jest bardzo muskularne i sprawia wrażenie potężnego. To zasługa wysoko poprowadzonej dolnej krawędzi okien oraz dużej atrapy chłodnicy z grubymi żebrami. Naturalnie, nie samymi trikami wizualnymi masywny wizerunek Edge'a stoi. To auto faktycznie jest duże. Jego nadwozie mierzy 4,8 m długości. Jest też dosyć wysokie. Bez relingów dachowych Ford Edge mierzy 1,7 m.

Spore gabaryty oznaczają, że wnętrze powinno być dosyć przestronne. Bagażnik Edge'a mieści aż 602 l towarów do półki pod tylną szybą. Jeśli pozbędziemy się tej poziomej przegrody, upakujemy bez składania oparcia kanapy aż 800 l.

W Polsce Edge dostępny jest z dwoma jednostkami napędowymi. W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego, nie znajdziemy tu żadnego silnika o pojemności skokowej większej niż 2 l. Co ciekawe, Ford nie oferuje także jednostek benzynowych.

Oferta Edge'a w Polsce obejmuje dwa diesle 2.0 TDCI. Słabszy z nich to i tak bardzo mocny 180-konny motor parowany z ręczną przekładnią 6-biegową. Mocniejszy silnik dysponuje 210 KM. Ta o 30 KM większa stajnia jest generowana przez motor z podwójnym turbodoładowaniem równoległym. Obie wersje dysponują standardowym napędem AWD.

W Polskim cenniku Edge'a widnieją trzy wersje wyposażeniowe: Trend, Titanium oraz Sport. Równolegle oferowany jest jeszcze luksusowy model Vignale. W standardzie w wersji podstawowej dostaniemy 19-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną dwustrefową, radio z CD i MP3, SYNC2 i 8-calowym wyświetlaczem, system Lane Keeping Alert, kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem, tempomat z Intelligent Speed Limiterem, elektrycznie składane lusterka i wiele innych dodatków poprawiających komfort, bezpieczeństwo i wygląd auta. Cena takiego egzemplarza z 2-litrowym TDCi o mocy 180 KM wynosi 166 600 zł. 2.0 TDCi Twin-Turbo oferowany jest dopiero od pułapu Titanium. Jego cennik otwiera kwota 197 900 zł.

Na liście opcji Edge'a znajdziemy w polskim cenniku między innymi fotele przednie wentylowane i podgrzewaną tylną kanapę za 2200 zł, panoramiczny dach otwierany za 5600 zł lub 4400 zł dla odmiany Titanium oraz ogrzewanie postojowe za 5000 zł. Za 1250 zł nasz SUV może zostać wyposażony w sportowe zawieszenie. Jest to opcja oferowana w standardzie w wersji Sport.

Premierowe jazdy europejską wersją Edge'a odbyły się na przełomie kwietnia i maja 2016 roku.

Wymiary
Długość auta 4808 mm
Szerokość auta 1928 / 2184 mm
Wysokość auta 1692 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Silnik
Rodzaj paliwa/zasilania Olej napędowy
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów Rzędowy
Liczba cylindrów 4
Pojemność silnika 1997 cm3
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Turbodoładowanie
Maksymalna moc 132 kW(180 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 3750 rpm
Stosunek moc/masa własna 0,094 KM/kg
Maksymalny moment obrotowy 340 KM
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 3250 rpm
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Maksymalna prędkość 200 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 6,4 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 5,4 l/100 km
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,8 l/100 km
Emisja CO2 149 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd AWD
Skrzynia biegów Ręczna
Liczba biegów 6
Przednie zawieszenie Kolumna MacPhersona
Tylne zawieszenie Niezależne
Przednie hamulce Tarczowe
Średnica przednich hamulców 345 mm
Tylne hamulce Tarczowe
Średnica tylnych hamulców 315 mm
Przekładnia kierownicza Zębatkowa, wspomagana
Przednie koła 19-calowe
Przednie opony 235/55 R19
Tylne koła 19-calowe
Tylne opony 235/55 R19
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2014
Rodzaj nadwozia SUV
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1912 kg
Ładowność maksymalna 593 kg
Pojemność bagażnika 602 l
Pojemność zbiornika paliwa 68 l
Cena nowego egzemplarza 166 600 zł (kwiecień 2016)
  • Ford Edge 2,0 TDCI 210 KM AT Sport - zadziwiająco europejski

    Ford Edge 2,0 TDCI 210 KM AT Sport - zadziwiająco europejski

    Samochody projektowane poza Europą na Starym Kontynencie zazwyczaj nie mają łatwego życia. Tutaj preferencje odbiorców znacznie różnią się od innych rynków i rzadko kiedy modele globalne osiągają choćby przyzwoity poziom sprzedaży. Dlatego gdy usłyszałem, że Ford planuje w Europie sprzedawać swojego amerykańskiego SUV-a od...

  • Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego

    Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego

    Do miasta najlepsze są samochody miejskie, ale te bywają nudne, nieładne i trudno nimi cieszyć oko. Dlatego doskonałą alternatywą dla małego hatchbacka jest równie małe coupé. Zwłaszcza, gdy w zakupie i eksploatacji wcale nie jest droższe. Jedną z tańszych i ciekawszych propozycji na rynku jest zapomniany już trochę Ford Puma.

  • Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego

    Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego

    Nie ma łatwiejszego i tańszego sposobu na wejście w posiadanie Jaguara niż zakup modelu X-Type. Dlaczego jest tak tani? Czy jest awaryjny, drogi w utrzymaniu czy może niepochlebne opnie oparto na stereotypach? Czy warto kupić Jaguara X-Type?

INNE AUTA TEJ MARKI