Dodge Journey

2 opinie

Dodge Journey

Journey to samochód typu crossover z nadwoziem kombi produkowany od 2008 roku przez amerykański koncern samochodowy Chrysler pod marką Dodge. Auto w pewnym stopniu jest następcą modelu Caravan.

Journey ma sporych rozmiarów nadwozie. Karoseria ma prawie 4,9 m długości i ponad 1,8 m szerokości. Stylistycznie auto jest podobne do starszego, ale mniejszego modelu Caliber. Tak jak Caliber Journey ma dość kanciaste nadwozie z ostro zaznaczonymi liniami.

W przeciwieństwie do Caravana, który był wyraźnie vanem, nadwozie Journeya ma sylwetkę kombi. Różnica polega również na tym, że w przeciwieństwie do na przykład modelu Voyager Journey ma otwierane klasycznie wszystkie boczne drzwi (w Voyagerze i Caravanie tylne drzwi są przesuwne).

Wnętrze auta jest obszerne, ale nieco ustępuje europejskiej konkurencji. Szczególnie różnicę poczują pasażerowie tylnej kanapy, którym może odrobinę brakować miejsca na nogi. Za to nad głową miejsca jest dużo.

Podobnie jak w modelu Caliber, tak i w większym bracie konstruktorzy nie najlepiej zaprojektowali siedzenia. Przednie fotele, choć nie są bardzo źle wyprofilowane, to mają zbyt krótkie siedzisko, przez co wyżsi kierowcy mogą mieć problem z podparciem ud. Tylna kanapa wydaje się płaska jak deska i siedzi się na niej mało wygodnie.

Podobnie jak słabe są siedzenia, tak niskiej jakości są plastiki zastosowane we wnętrzu. Być może osoby nie zasiadające za kierownicą konkurencyjnych samochodów z Europy tego nie odczują, ale te, które miały do czynienia z europejskimi crossoverami średniej klasy, zauważą różnicę. Użyte plastiki co prawda spasowano całkiem nieźle, ale są one twarde i nieprzyjemne w dotyku.

Za to atutem Journeya jest duży bagażnik, który można powiększyć do aż 2300 l po złożeniu oparcia tylnej kanapy.

Dodge Journey wytwarzany jest z pięcioma silnikami, wśród których znajduje się jeden diesel będący jednocześnie najmniejszą dostępną jednostką napędową.

2-litrowy silnik zasilany olejem napędowym ma turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania. Wyprodukowana przez Volkswagena jednostka napędowa rozwija moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy 310 Nm. Z silnikiem tym sprzęgnięta jest 6-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

W Polsce właśnie z tym motorem oferowane jest auto z wyposażeniem oznaczanym przez Dodge’a jako SE. W wyposażeniu seryjnym znajdują się oczywiście przednie poduszki powietrzne. Są także boczne poduszki gazowe, system ABS, ASR oraz ESP. Jako wyposażenie dodatkowe można nabyć też trzeci rząd siedzeń.

W USA odmiana SE sprzedawana jest z benzynowym 2,4-litrowym silnikiem o mocy 173 KM.
Z dieslem można też połączyć poziom wyposażenia SXT, w którym seryjnie klient otrzymuje automatyczną klimatyzację, tempomat, odporną na zabrudzenia specjalną tapicerkę siedzeń czy elektrycznie regulowany fotel kierowcy.

Co więcej, ta jednostka silnikowa jest również sprzedawana jako wersja R/T. W takim przypadku poza wymienionymi wyżej elementami wyposażenia w samochodzie znajdzie się miejsce dla skórzanej tapicerki wszystkich siedzeń czy elektrycznego podgrzewania przednich foteli. Auto otrzyma również 19-calowe koła.

Wersję R/T można także nabyć z 2,7-litrowym silnikiem V6, który spala benzynę. Motor ma moc nieco ponad 180 KM. Wydaje się, że jednostka benzynowa lepiej pasuje do sportowej wersji, jaką jest R/T.
W Stanach Zjednoczonych zarówno odmiana SXT, jak i R/T wyposażane są w ten sam motor V6 o objętości skokowej 3,5 l. Silnik ma moc 235 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 315 Nm. I wersję SXT, i R/T można wybrać z napędem przednim lub napędem na wszystkie koła. Na niektórych rynkach pojawia się też 3,6-litrowy silnik V6 z serii Northstar.

Od 2011 roku w Europie i Polsce można nabyć europejski odpowiednik Dodge’a Journeya, sprzedawany pod marką Fiat. Chodzi o bliźniaczy model Freemont.

Wymiary
Współczynnik oporu powietrza (Cx/Cd/Cw) 0.368
Długość auta 4888.00 mm
Szerokość auta 1834.00 mm
Wysokość auta 1691.00 mm
Rozstaw osi 2890.00 mm
Rozstaw przednich kół 1570.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1582.00 mm
Silnik
Producent silnika Chrysler
Rodzaj paliwa/zasilania Elektroniczny wtrysk paliwa (EFI)
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 2.4 l
Średnica cylindra 88.00 mm
Stopień sprężania 10.50:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 129 kW (175 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 224 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4000 rpm
Maksymalna prędkość obrotowa 6500 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Tak
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Automatyczna
Liczba biegów 4
Przełożenie najwyższego biegu 0.69:1
Przełożenie przekładni głównej 4.28:1
Przednie zawieszenie Stabilizator poprzeczny, sprężyny śrubowe, niezależne, kolumny MacPhersona
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 302.00 mm
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Średnica tylnych hamulców 305.00 mm
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 3.3
Przednie koła 6.5 x 16
Przednie opony Hankook DynaPro P225/70 R 16
Tylne koła 6.5 x 16
Tylne opony Hankook DynaPro P225/70 R 16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2008
Rodzaj nadwozia Terenowy
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1725 kg
5 gwiazdek
(0 głosów)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(2 głosy)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    Na początku jak zawsze oceniam wygląd: fajny. We wnętrzu też jest dobrze mimo dużej ilości plastiku. Duży plus za pomysłowe schowki pod fotelami.

  • zgłoś nadużycie

    IapUwm http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com

Napisz swoją opinię »

  • Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001]

    Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001]

    Samochód ten, choć technicznie wyprzedza swoje i nawet obecne czasy, nie był specjalnie doceniony na europejskim rynku. Jest to jeden z niewielu kultowych, sportowych japończyków, z którego kupnem nie ma dużego problemu, a ceny są stosunkowo przystępne. To także najmocniejsze auto w swojej japońskiej klasie, które jeszcze nie stało...

  • Szukamy używanego pick-upa do kwoty 10 000, 20 000 i do 30 000 złotych

    Szukamy używanego pick-upa do kwoty 10 000, 20 000 i do 30 000 złotych

    Szybki przegląd rynku pick-upów pozwala wysunąć prosty wniosek – nie są to tanie samochody. Ich wartość w dużej mierze stanowi możliwość rejestracji ich jako aut ciężarowych, co dla osoby prowadzącej choćby jednoosobową działalność gospodarczą, stanowi duży atut. Inna sprawa, że takie pojazdy starzeją się bardzo powoli....

  • Fiat Freemont 2,0 MultiJet II AWD AT - test

    Fiat Freemont 2,0 MultiJet II AWD AT - test

    Salon samochodowy w Genewie był w tym roku wypełniony niezwykłymi autami: od gorących premier, przez interesujące modele już zadomowione na rynku, po niesamowite zwycięskie prototypy z 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Dla nas te targi miały jeszcze jednego, cichego bohatera. Był nim nasz genewski transporter: Fiat Freemont.

INNE AUTA TEJ MARKI