Ford Cougar

1 opinia

Ford Cougar

Pierwsze egzemplarze Forda Cougara zjechały z linii produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych w 1998 roku. Początkowo były dostępne jedynie na Nowym Kontynencie pod marką Mercury. Ten model należący do segmentu G miał swoją premierę na rynku europejskim latem tego samego roku. Auta produkowano w niemieckich fabrykach. W Polsce sprzedaż tego 2-drzwiowego coupé wystartowała w 1999 roku. Nadwozie Cougara zaprojektowano w stylu New Edge, co upodabnia go do innego modelu Forda – Pumy. Zresztą oba samochody zaskoczyły odbiorców wyglądem – nowoczesnym jak na lata swojej premiery. Przechodnie i kierowcy zwracają uwagę na to auto, kiedy pojawi się na ulicy, a trzeba przyznać, że nie zdarza się to często.

W gamie dostępnych jednostek znajdują się zaledwie dwa silniki: 2-litrowy Zetec oraz widlasta szóstka Duratec o pojemności 2,5 l, o mocy odpowiednio 130 i 173 KM. Napędzany za ich pomocą Cougar gwarantuje dość zadowalający komfort jazdy, ale przy słabszej z wymienionych jednostek trudno mówić o dobrej dynamice. Auto dostępne jest w wersji z 5-biegową przekładnią manualną oraz 4-biegową skrzynią automatyczną. Płyta podłogowa, elementy zawieszenia oraz silniki Cougara zapożyczono z Forda Mondeo.

Aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo podczas podróży, Ford wyposażył ten model w poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera. Dostępne są również poduszki boczne. Samochód ma również system wspomagania hamowania ABS, co doceni każdy kierowca prowadzący w trudnych warunkach pogodowych. Cougara dobrze zabezpieczono przed próbami kradzieży. Spokojny sen właścicielom gwarantują immobiliser, zdalnie sterowany podwójny system zamknięć oraz alarm.

Cougar nie doczekał się drugiej generacji ani liftingu, ale dostępna jest jego bogatsza wersja. Wybór lepiej wyposażonego wariantu możliwy był jedynie w przypadku modeli z mocniejszym silnikiem. Tym, co odróżnia bogatszą wersję od zwykłych modeli, są skórzane, podgrzewane siedzenia przednie z sześciostopniową regulacją fotela kierowcy oraz sześciogłośnikowy system audio z sześciopłytowym odtwarzaczem CD.

Model ten dostępny był w 5 wersjach kolorystycznych: czarnej, srebrnej, niebieskiej (jedynie w latach 1997-2000), zielonej (2000-2001) oraz malinowej czerwieni (1998-2000, tylko w Europie). Wnętrze Cougara jest przyjemne dla oka, zaprojektowane ze smakiem, choć bez polotu. Pasuje to po prostu do charakteru samochodu. Niestety, łatwo dojść do wniosku, że projektanci nie przywiązali zbyt wielkiej wagi do tego, że samochodem tym mogą podróżować również pasażerowie zasiadający na tylnych siedzeniach. Miejsca na nogi jest bardzo mało. Wyższe osoby muszą uważać na głowę, a o ich bezpieczeństwie muszą pamiętać również osoby zamykające klapę bagażnika. O konieczności zachowania ostrożności w takich wypadkach przypomina nawet nalepka na tylnej szybie auta. Kolejną niedogodnością dla osób podróżujących na tylnych siedzeniach są niewygodne fotele – ta wada da się we znaki już wszystkim użytkownikom, bez względu na ich wzrost.

Do zalet Cougara z pewnością należy zaliczyć jego niebanalny wygląd, co ucieszy wszystkich kierowców lubiących wyróżniać się na ulicy. Ponadto wnętrze, może i estetyczne, często wydaje trzeszczące dźwięki, czego powodem mogą być użyte materiały. Ciekawa linia nadwozia skutkuje ograniczoną widocznością, co może być problematyczne. Najczęściej usterkom ulega zawieszenie oraz układ elektryczny. Cougar swego czasu był obiektem pożądania młodych kierowców, których jednak nie było na niego stać, a osoby o grubszych portfelach zazwyczaj wybierały modele w podobnej cenie, ale o większych możliwościach. Model nie odniósł więc sukcesu ani w Stanach Zjednoczonych, ani na Starym Kontynencie, więc po czterech latach (2002 rok) zakończono jego produkcję.

Wymiary
Współczynnik oporu powietrza (Cx/Cd/Cw) 0.32
Długość auta 4699.00 mm
Szerokość auta 1770.00 mm
Wysokość auta 1326.00 mm
Rozstaw osi 2704.00 mm
Rozstaw przednich kół 1505.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1490.00 mm
Średnica zawracania 10.90 m
Silnik
Producent silnika Ford
Rodzaj paliwa/zasilania Wtrysk paliwa
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów V
Pojemność silnika ~ 2.5 l
Średnica cylindra 82.40 mm
Stopień sprężania 9.70:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 125 kW (170 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6250 rpm
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 4250 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-60 mph 8.30 s
Czas na 1/4 mili 16.60 s
Maksymalna prędkość 225 km/h
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0.85:1
Przełożenie przekładni głównej 3.82:1
Przednie zawieszenie Stabilizator poprzeczny, sprężyny śrubowe, niezależne, kolumny MacPhersona
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Tylne hamulce Tarczowe, wentylowane, serwo, ABS
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 1998
Rodzaj nadwozia Coupe
Liczba drzwi 2
Liczba siedzeń 4
Masa własna 1418 kg
5 gwiazdek
(1 głos)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    To połączenie ekonomii i pseudo sportowych aspiracji z jednostką 2.0 16v ZETEC oprócz często używanych elementów nie ma co się zepsuć wszystko scalone w sztywnej karoserii z malutkimi szybkami bocznymi z tyłu długie klapy szyby wszystko stworzone na próbę i to wcale nie był nieudany pomysł to namiastka bolidu który w przyszłości chciało by się mieć

Napisz swoją opinię »

  • Ford Fiesta ST200 (2016) - racjonalny powód, by kupić nieracjonalnie szybkiego hot hatcha

    Ford Fiesta ST200 (2016) - racjonalny powód, by kupić nieracjonalnie szybkiego hot hatcha

    Gdy tylko tęcze neonów nadają kolorytu smolistej czerni chłodnego asfaltu, na miejskich ulicach nie ma już miejsca dla grzecznych, miejskich samochodów. Te już wykonały swoje zadanie - zawiozły dzieci ze szkół do domów i przewiozły zakupy zrobione w dyskontach. To, co nudne idzie spać, a nocny puls ulic dyktują samochody...

  • Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego

    Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego

    Do miasta najlepsze są samochody miejskie, ale te bywają nudne, nieładne i trudno nimi cieszyć oko. Dlatego doskonałą alternatywą dla małego hatchbacka jest równie małe coupé. Zwłaszcza, gdy w zakupie i eksploatacji wcale nie jest droższe. Jedną z tańszych i ciekawszych propozycji na rynku jest zapomniany już trochę Ford Puma.

  • Pojedynek Mitsubishi L200 z Fordem Rangerem: jak Dawid z Goliatem

    Pojedynek Mitsubishi L200 z Fordem Rangerem: jak Dawid z Goliatem

    Gdy postawić obok siebie nowego Forda Rangera i Mitsubishi L200, wyglądają jak Goliat i Dawid. Teoretycznie wydawać by się mogło, że Mitsubishi nie ma większych szans z potężnym Fordem, wyposażonym w pięciocylindrowy silnik o mocy 200 KM. Jednak w biblijnej historii pozory myliły. Czy i ten pojedynek wygra mniejszy i słabszy wojownik?

INNE AUTA TEJ MARKI