Ford Fiesta

3 opinie

Ford Fiesta II


Druga generacja Fiesty zawitała do salonów w 1983 roku. Plasujące się w segmencie B auto Forda nie różniło się znacznie rozmiarami od poprzedniej generacji. Do małej rewolucji doszło jednak w stylistyce. Kanciaste kształty zostały zastąpione nieco bardziej obłymi liniami, prostokątne lampy - bardziej zaokrąglonymi, dzięki czemu Fiesta II wyglądała przyjaźniej. Wzdłuż boków poprowadzono przetłoczoną linię, która czyniła sylwetkę małego Forda znacznie smuklejszą niż w przypadku poprzedniej generacji. Wnętrze, mimo że zmienione w stosunku do pierwszej Fiesty, wciąż było mało atrakcyjne.

Gama silników obejmowała przede wszystkim małe, oszczędne jednostki benzynowe. Były one jednak wystarczające dla niedużego samochodu. W 1984 roku jednostka o pojemności 1,3 l OHV została zastąpiona silnikiem o tej samej pojemności, serii CVH. Ta z kolei została dwa lata później wycofana z palety Fiesty, a na jej miejsce pojawił się motor o pojemności 1,4 l.

Nowość w Fieście stanowił silnik Diesla. Pierwsza generacja była napędzana jedynie jednostkami benzynowymi. 54-konny motor wysokoprężny, pochodzący z większego Escorta, miał pojemność 1,6 l i nie czynił z małego Forda demona prędkości, ale zapewniał spalanie na przyzwoitym poziomie.
Łącznie gama silników napędzających Fiestę obejmowała siedem jednostek: 6 benzynowych o pojemnościach 1,0 l, 1,1 l, dwie 1,3 l oraz 1,4 l i 1,6 l. Stawkę zamyka wyżej wspomniany diesel 1,6 l.
Ekonomiczne silniki to niejedyny krok Forda w stronę redukcji kosztów użytkowania samochodu. Oprócz 4- i 5-stopniowych ręcznych skrzyń biegów serii BC na pokład trafiała również przekładnia bezstopniowa CTX, znana z Fiata Uno. Pojawiła się w 1987 roku, czyli już u schyłku produkcji Fiesty II. Na dodatek Ford montował ją jedynie w komplecie z benzynowym silnikiem o pojemności 1,1 l. Bezstopniowa przekładnia w Fieście zapewniała przyzwoite osiągi oraz niskie spalanie, ale nie było to rozwiązanie bez wad. Kierowca podczas jazdy mógł odnieść wrażenie, że sprzęgło się ślizga, co w rzeczywistości było odczuciem wywołanym działaniem skrzyni CTX.

Fiesta doczekała się również mocniejszej odmiany. Model XR2 był wyposażony w poszerzone nadkola oraz stosunkowo mocną, 96-konną, benzynową jednostkę znaną z Forda Escorta XR3. Silnik o pojemności 1,6 l serii CVH sprzęgnięty z 5-stopniową przekładnią manualną został w 1986 roku zastąpiony przez słabszy, ale bardziej przyjazny środowisku motor z poprawionymi głowicami cylindrów i gaźnikiem.

Niestety, by nie robić wewnętrznej konkurencji dla Escorta, Fiesta nigdy nie była wyposażana fabrycznie w mocniejsze jednostki niż te znane z wersji XR2. Mimo to wielu tunerów niezależnych od Forda modyfikowało to auto. Chyba najbardziej znaną wzmocnioną wersją Fiesty jest 125-konny model firmy Turbo Technics. Zmiany przeprowadzone w samochodzie były na poziomie zadowalającym koncern Ford, więc podtrzymywał on gwarancję na egzemplarze przerabiane przez angielskiego tunera i wspierał dystrybucję pakietu sportowego.

Oprócz popularnej wersji nadwoziowej (3-drzwiowego hatchbacka) ten kompaktowy Ford występował również w wersji van – z zabudowanymi tylnymi szybami. Odmiana przeznaczona może nie do przewozu dużych gabarytów, ale sprawdzająca się jako małe dostawcze auto, sprzedawana była przede wszystkim na rynku brytyjskim.

Produkcję Fiesty zakończono w 1989 roku. Okazała się ona trafionym modelem – przez cały okres produkcji była jednym z najlepiej sprzedających się w Europie Fordów.

Obecnie na polskim rynku aut używanych Fiesta drugiej generacji jest rzadko spotykana. Osoby, którym udało się nabyć tego małego Forda, chwalą go za przestronne jak na jego gabaryty wnętrze oraz bardzo dobrą dostępność części zamiennych. Dużą zaletą Fiesty II są również niskie koszty eksploatacji. Niestety, nawet w najmłodszych egzemplarzach tej generacji pojawia się korozja.

Ford Fiesta III


Trzecia generacja Forda Fiesty, oznaczona symbolem BE-13, została przedstawiona w 1988 roku. Do produkcji małe auto Forda weszło w lutym następnego roku. Tak jak druga generacja od pierwszej, tak i trzecia od drugiej różniła się nieznacznie. Oczywiście nie można uznać tego za facelifting, ponieważ była to nowa konstrukcja, ale Fiesta III to raczej ewolucja niż rewolucja w stylistyce.

Najważniejsze, co odróżniało nową odsłonę tego auta od poprzedniej, to dostępność wersji 5-drzwiowej. Wprowadzenie nadwozia ze zwiększoną liczbą drzwi było bardzo rozsądnym posunięciem koncernu Ford. Fiesta stała się dzięki temu bardziej konkurencyjna wobec swoich rywali, takich jak Opel Corsa, Fiat Uno czy Peugeot 205, które już wcześniej oferowały wygodniejsze w użytkowaniu rozwiązanie z drzwiami dla pasażerów tylnej kanapy.

Zmiany nastąpiły również w jednostkach napędowych. Diesel, który w poprzedniej generacji był nowością, teraz urósł o 0,2 l, osiągając pojemność 1,8 l. Jednostka wysokoprężna rozwijała teraz moc 60 KM. Inne znaczące zmiany zostały dokonane w części motorów benzynowych. Mniejsze silniki, o pojemnościach 1,0, 1,1 i 1,3 l, zostały poprawione. Rodzina jednostek CVH została przeszczepiona z Fiesty II do trzeciej generacji bez większych zmian.

W 1991 roku (dwa lata po rozpoczęciu produkcji) w gamie dostępnych jednostek modelu Fiesta pojawiły się silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Przez cały okres produkcji Fiesta III nieprzerwanie ewoluowała. Mimo że duże zmiany w tym modelu wprowadzono tylko raz, przez wnętrze małego Forda przewinęły się aż trzy różne kierownice (zmieniane w 1992, 1994 i 1995 roku). Bardziej radykalne zmiany nastąpiły w 1994 roku. Zmodyfikowano wówczas konstrukcję samochodu. Był to zabieg mający na celu poprawę bezpieczeństwa. Do odmian z jednostkami benzynowymi wprowadzono nowe immobilisery. Delikatny lifting przeszły zderzaki, fotele oraz lusterka boczne. Kupujący mogli teraz wybierać felgi spośród nowych wzorów.

Fiesta III nie musiała czekać, jak jej poprzedniczka, na usportowioną odmianę. Już w 1989 roku wystartowała produkcja wersji XR2i. Początkowo mocniejszy, mały Ford wyposażony był w 8-zaworową jednostkę CVH, ale w 1992 roku zastąpił ją 16-zaworowy Zetec o pojemności 1,8 l. 130-konny silnik zapożyczono z produkowanego wtedy Forda Escorta XR3i. Co ciekawe, Fiesta RS1800 (bo tak nazwana została odmiana z wolnossącym silnikiem 1,8 l) nie była bezpośrednio pochodną od XR2i. Wcześniej, w 1990 roku, czyli rok po wersji XR2i, Ford wprowadził do produkcji Fiestę RS Turbo. Było to lekkie auto napędzane doładowanym silnikiem CVH o pojemności 1,6 l. Miał on mniejszy stopień sprężania niż ta sama jednostka w XR2i, ale dzięki turbinie Garrett T2 rozwijał o 29 KM więcej.

W 1994 roku razem ze zmianami w podstawowym modelu zmodyfikowano usportowioną odmianę Fiesty. Mały Ford w odmianie XR2i stracił bardziej sportowy wygląd oraz część mocy.
Fiesta III była ogromnym sukcesem Forda – tylko przez pierwsze dwa lata produkcji sprzedano milion egzemplarzy. Mimo wejścia na rynek kolejnej generacji w 1995 roku mały Ford był nieprzerwanie sprzedawany aż do 1997 roku jako Fiesta Classic.

Fiesta posłużyła również jako podstawa do stworzenia auta dostawczego – Forda Couriera. Mała furgonetka była produkowana od 1991 roku.

Trzecia generacja Fiesty jest znacznie popularniejsza na polskim rynku aut używanych niż jej poprzedniczka. Co za tym idzie, jeszcze łatwiej dostać części zamienne. Do tej pory cenione są niska awaryjność i dobry układ hamulcowy tego Forda. Szeroka gama jednostek napędowych o małych pojemnościach sprawia, że nie trzeba się szczególnie martwić o spalanie, jednak należy się liczyć z przeciętną dynamiką jazdy (wyłączając usportowione wersje specjalne). Mimo bezawaryjności strony mechanicznej Fiesta III generacji nie zachwyca obecnym stanem nadwozia większości egzemplarzy używanych.

Ford Fiesta IV


Fiesta czwartej generacji zadebiutowała w 1995 roku. Podobnie jak poprzednie pokolenia modelu była ona modyfikacją konstrukcji swojej poprzedniczki.

Poza wyglądem największą zmianą w stosunku do Fiesty III było zupełnie nowe zawieszenie. Inżynierowie Forda spisali się na medal, ponieważ nowy układ jezdny zagwarantował Fieście miejsce w czołówce najlepiej prowadzących się aut segmentu B.

Wygląd zewnętrzny Fiesty nie zmienił się znacząco. Wciąż było to auto o dyskretnej i prostej stylistyce. Na plus zmodyfikowano wnętrze. Deska rozdzielcza, drzwi i fotele, mimo że wciąż proste i tanie w wykonaniu, w nowej Fieście wyglądały lepiej niż we wcześniejszej generacji.

W gamie silników wraz z nową generacją pojawiły się dwie nowe jednostki Zetec – o pojemności 1,25 l
oraz 1,4 l. Niezmiennie w palecie dostępnych silników znajdował się tylko jeden diesel. Po wprowadzeniu modyfikacji znany już wcześniej wysokoprężny motor o pojemności 1,8 l trafił pod maski nowych Fiest jako Endura DE. Bez większych zmian pozostał silnik 1,3 l OHV. Na rynku brazylijskim dostępna była również jednostka o pojemności 1,0 l. Po raz pierwszy mały Ford trafił do salonów w RPA, Amerykanie musieli obejść się smakiem.

Ford Fiesta IV stał się podstawą do stworzenia małego coupé o nazwie Puma. Dzięki bardzo zbliżonej konstrukcji łatwo było podmienić silnik małego hatchbacka mocniejszą jednostką 1,7 VCT ze spokrewnionej Pumy.

W 1999 roku Ford przeprowadził facelifting modelu Fiesta obejmujący zmiany w stylistyce zgodne z designem New Edge. Był to nowy nurt stylistyczny wprowadzany przez koncern w większości modeli. Cechowały go ostre krawędzie, wielokąty w bryle nadwozia oraz często trójkątne światła. Często model produkowany od 1999 roku jest mylnie określany jako piąta generacja Fiesty (weszła ona do produkcji dopiero w 2002 roku).

Oprócz modyfikacji wyglądu w 1999 roku wprowadzono nową jednostkę 1,6i 16V Zetec. Była dostępna w odmianie modelu Zetec S. Mimo że 16-zaworową jednostkę Sigma montowano również w innych odmianach Fiesty, to tylko w tej wersji generowała ona 102 KM. Oprócz wzmocnionego silnika usportowiony hatchback dostał sztywniejsze stabilizatory poprzeczne i lepszy układ hamulcowy, zapożyczony z Forda Pumy. Zetec S stał się bardzo popularnym samochodem wśród firm tuningowych.

Ogromnym sukcesem na rynkach indyjskim, południowoafrykańskim, brazylijskim, meksykańskim i chińskim okazała się Fiesta w wersji sedan. W większości z tych rejonów była ona sprzedawana jako Ford Ikon (zaprojektowany na rynek indyjski przy współpracy z Mahindrą), lecz była to wciąż ta sama konstrukcja.

Oprócz Pumy na Fieście czwartej generacji bazowała również kolejna generacja Couriera. Małego Forda z zasłoniętymi tylnymi oknami oraz zdemontowaną kanapą sprzedawano pod nazwą Fiesta Van. Była to dobra alternatywa dla dostawców w małych firmach, niepotrzebujących samochodu gabarytów Couriera.

Mały hatchback Forda sprzedawał się znakomicie, szczególnie w latach 1996-1998. Powtórzył on sukces poprzedniej generacji i przez pewien czas sprzedawany był równolegle z kolejną generacją aż do grudnia 2002 roku.

Do tej pory Fiesty IV pozostają samochodami o niskiej awaryjności. Duża dostępność części, w tym zmienników, czynią ten model tanim w eksploatacji. Do tego tradycyjna już w Fiestach gama ekonomicznych silników zapewnia niskie spalanie nawet w mieście. Najbardziej chwalona jest 75-konna jednostka benzynowa o pojemności 1,25 l. Gwarantuje ona przyzwoite osiągi (szczególnie w porównaniu z mniejszymi dostępnymi silnikami), a jednocześnie nie obciąża zanadto portfela podczas wizyt na stacjach benzynowych. Niestety, ilość miejsca na tylnej kanapie sprawia, że o zakupie Fiesty IV można myśleć tylko pod warunkiem, że tylko okazyjnie będą nią jeździć więcej niż 2 osoby.

Ford Fiesta V


W 2002 roku została zaprezentowana nowa Fiesta. Proste, niedrogie auto segmentu A, osiągające co roku bardzo dobre wyniki sprzedaży, zmieniło się nie do poznania. O ile generacje II, III i IV były do siebie bardzo zbliżone, tak V była kompletnie innym samochodem. Nareszcie wygląd Fiesty przyciągał wzrok, stał się atrakcyjny.

Duże światła, mocno podkreślone nadkola i większy nacisk na stylizację zgodną z zasadami fordowskiego designu New Edge sprawiły, że Fiesta V sprawiała wrażenie auta dynamicznego. To z kolei pociągnęło za sobą większy popyt na to auto wśród młodszych odbiorców. Ford stanął na wysokości zadania również przy projektowaniu wnętrza. Zebrało ono bardzo pozytywne oceny za ergonomię. Naturalnie jak zawsze nie było mowy o luksusie, ponieważ z założenia Fiesta miała być stosunkowo niedrogim samochodem dla mas.

Jak wcześniejsze generacje nowa Fiesta przejęła część jednostek po swojej poprzedniczce. W gamie znajdowały się trzy silniki Zetec: 1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l. Nowością była rodzina motorów Duratec. Składały się na nią 60-konny benzynowy silnik o pojemności 1,3 l oraz 2-litrowy o mocy 150 KM.
Po raz pierwszy nabywcy szukający silnika wysokoprężnego mieli większy wybór. Nie był on szeroki, ponieważ obejmował tylko dwie jednostki Duratorq – o pojemności 1,4 i 1,6 l. Nowość stanowiły również poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz ABS dostępne jako wyposażenie standardowe.

Ponieważ Fiesta czwartej generacji w nadwoziu sedan odniosła duży sukces na rynkach
dalekowschodnich oraz w Ameryce Południowej, w 2004 roku został zaprezentowany również taki wariant nowego, małego Forda. W Europie największym zainteresowaniem cieszyła się wersja 3- i 5- drzwiowa.

W 2005 roku Fiesta V przeszła facelifting. Były to zmiany raczej kosmetyczne. Przednie i tylne lampy delikatnie zmodyfikowano, ale zachowano ich dotychczasowy kształt. Nieznacznie poprawiono również zderzaki i lusterka boczne. Wraz z odświeżeniem modelu do gamy dostępnych kolorów dodano nowe opcje. We wnętrzu zmieniono materiały, zastępując twarde, niemiłe w dotyku elementy bardziej przyjaznymi dla użytkownika.

Razem z faceliftingiem Ford poszerzył spektrum opcji dostępnych przy konfigurowaniu nowego modelu. Mała Fiesta, jeszcze nie tak dawno prosty i najczęściej ubogo wyposażony samochód, teraz można było uzbroić w ESP, komputer pokładowy, odtwarzacz MP3, automatyczne wycieraczki i wiele innych udogodnień, których wcześniej nikt nawet nie oczekiwał po samochodzie segmentu B.
Fiesta V, tak jak wcześniejsze generacje, doczekała się mocniejszej odmiany. Zaprezentowana światu wersja ST, znana na niektórych rynkach, w tym australijskim, jako XR4, była najmocniejszym seryjnym samochodem w historii tego modelu. 2-litrowy silnik benzynowy Duratec dostarczał na przednie koła 150 KM, co wystarczało, by rozpędzić tego małego Forda do 208 km/h. Fiesta ST była wyposażona w częściowo skórzane fotele o bardziej sportowym profilu. Bardziej agresywny charakter widać również na zewnątrz. Zmieniono zderzaki, a nadkola szczelnie wypełniono 17-calowymi felgami aluminiowymi. Detale, które w standardzie wykonane były z czarnego tworzywa, jak na przykład klamki i listwy boczne, pokryto lakierem w kolorze nadwozia.

Produkcja Fiesty V dobiegła końca z 2008 rokiem. Po raz kolejny okazała się ona sukcesem. W 2002 roku była piątym najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii, pozostając jednak wciąż za konkurencją – Vauxhallem Corsą i Peugeotem 206. W 2006 roku Ford osiągnął rekordową sprzedaż, zajmując czołowe miejsce w segmencie A. Oprócz doskonałych wyników w Europie Fiesta nieprzerwanie królowała również na innych rynkach, w tym brazylijskim. Miesięcznie sprzedawało się ponad 5000 samochodów.

Na rynku wtórnym nietrudno o Fiestę w dobrym stanie, ponieważ auta z końcowego okresu produkcji wciąż są dosyć młodymi egzemplarzami. Użytkownicy bardzo chwalą w tym małym Fordzie zawieszenie oraz komfort podróżowania. Gama silników powinna zadowolić każdego – znajdują się w niej zarówno jednostki słabsze, ale bardzo ekonomiczne, jak i mocniejsze, gwarantujące przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Do wad Fiesty zalicza się przede wszystkim niepraktyczna, niedzielona kanapa. Takie rozwiązanie bywa przydatne w samochodach o tak małych rozmiarach.

Ford Fiesta VI


Fiesta szóstej generacji zadebiutowała na rynku w 2008 roku. Po raz drugi Ford dokonał stylistycznej rewolucji. Nurt New Edge został zastąpiony przez Kinetic Design, którego próbkę można było zobaczyć w koncepcie Verve w 2007 roku podczas międzynarodowego salonu we Frankfurcie. Zaprezentowany wtedy samochód koncepcyjny został tak dobrze przyjęty, że nowa Fiesta przejęła jego wygląd w niemal niezmienionej formie.

Stylistyka New Edge była nowoczesna i podobała się nabywcom, co znajdowało potwierdzenie w liczbie sprzedanych Fiest piątej generacji, jednak Kinetic Design to jeszcze jeden wielki krok naprzód. Nowy Ford mający zawojować segment B wygląda teraz niezwykle dynamicznie. Pociągły kształt lamp, dynamiczna linia okien i silnie podkreślone przetłoczenia sprawiają, że Fiesta, nawet gdy stoi, wygląda tak, jakby za chwilę miała wyrwać do przodu z ogromną prędkością. Stylistyka tego samochodu to prawdziwy strzał w dziesiątkę.

Wnętrze jest równie dynamiczne jak zewnętrzna część auta. Jak na Fiestę przystało, materiały nie są z najwyższej półki, ale wszystko zmontowano na dobrym poziome. Co ważne, szósta generacja małego Forda jest chwalona za świetną ergonomię.

Fiesta VI pod względem wyposażenia nie jest już tym samym autem, jakim była jeszcze dwie generacje temu. Obecnie w konfiguratorze można wybrać opcje, które jeszcze do niedawna zarezerwowane były tylko dla wyższych modeli. Zamiast stacyjki da się teraz korzystać z bezkluczykowego systemu z przyciskiem Ford Power, odtwarzacz MP3 podłączymy do portu USB, a na środkowej konsoli zagościć może ekran z wielofunkcyjnym menu sterowanym z kierownicy.

Gamę silników Fiesty szóstej generacji wypełniają rzędowe, czterocylindrowe jednostki. Rodzina motorów dostępna w tym małym Fordzie zmalała w stosunku do poprzedniej generacji. Obecnie dostępne są trzy silniki benzynowe: 1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l. Paletę jednostek napędzających Fiestę zamykają dwa diesle: 1,4 l i 1,6 l. Producent oferuje trzy przekładnie: 5-biegową, ręczną skrzynię biegów oraz dwa automaty - 4-biegowy oraz dwusprzęgłowy PowerShift z sześcioma przełożeniami.
Fiesta zawsze była stosunkowo ekonomicznym samochodem. W szóstej generacji Ford postanowił podkreślić, że jego reprezentant w segmencie B ma mały apetyt na paliwo. W 2009 roku na rynku pojawiła się wersja ECOnetic. Wysokoprężna jednostka 1,6 l Duratorq TDCi dzięki obniżeniu masy i poprawie aerodynamiki jest w stanie osiągnąć spalanie na poziomie 3,6 l oleju napędowego na 100 km. To wynik, którym Fiesta jest w stanie śmiało konkurować z samochodami hybrydowymi.

Mały Ford nie doczekał się jeszcze wejścia na rynek mocniejszej wersji, ale w 2011 roku została zaprezentowana Fiesta ST w wersji koncepcyjnej. Jeśli wejdzie ona do produkcji, to nieduże auto będzie miało moc 180 KM i moment obrotowy rzędu 240 Nm. To pozwoli na rozpędzenie się od zera do 100 km/h w mniej niż 7 s. Jednostka, która znajduje się pod maską koncepcyjnej Fiesty ST, to doładowany, benzynowy silnik EcoBoost ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 1,6 l.
Ford produkuje łącznie cztery warianty nadwozi tego samochodu. Na całym świecie dostępny jest 5-drzwiowy hatchback. Jego mniejsza, 3-drzwiowa odmiana występuje przede wszystkim na rynku europejskim i australijskim. Fiesta jest kupowana również w Azji, choć sprzedaje się tam mniej jej egzemplarzy. Największym zainteresowaniem cieszy się tam odmiana sedan.

Kolejna generacja małego Forda zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży samochodów segmentu B. Tylko przez pierwsze lata od wejścia do produkcji sprzedano ponad 940 000 Fiest, z czego 86% znalazło nabywców na rynku europejskim.

Nowa Fiesta może się pochwalić komfortowym jak na swoją klasę wnętrzem oraz solidnym wykonaniem. Potencjalnych kupców może też zaskoczyć ilość miejsca w bagażniku. Dzięki szerokiej palecie dostępnych w tym modelu silników każdy znajdzie coś dla siebie – począwszy od ekonomicznych jednostek, przez kompromis między osiągami i spalaniem, aż do dynamicznych, 120-konnych motorów benzynowych. Niestety, dynamiczna sylwetka samochodu ma swoje wady. Kierowcy mogą narzekać na przeciętną widoczność. Innym minusem Fiesty, mniej uciążliwym, ale mogącym stanowić problem szczególnie dla pań, jest niska krawędź bagażnika.

Wymiary
Długość auta 3647.00 mm
Szerokość auta 1585.00 mm
Wysokość auta 1325.00 mm
Rozstaw osi 2290.00 mm
Rozstaw przednich kół 1368.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1319.00 mm
Prześwit 140.00 mm
Średnica zawracania 10.30 m
Silnik
Producent silnika Ford
Rodzaj paliwa/zasilania Diesel
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.6 l
Średnica cylindra 80.00 mm
Stopień sprężania 21.50:1
Układ rozrządu SOHC
Liczba zaworów na cylinder 2
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 40 kW (54 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 4800 rpm
Maksymalny moment obrotowy 96 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 3000 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Brak
Główne łożyska 5
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-60 mph 15.00 s
Maksymalna prędkość 148 km/h
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0.76:1
Przełożenie przekładni głównej 3.33:1
Przednie zawieszenie Sprężyny śrubowe, niezależne, kolumny MacPhersona
Przednie hamulce Tarczowe
Tylne hamulce Bębnowe
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 3.4
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 1977
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 3
Liczba siedzeń 5
Masa własna 835 kg
5 gwiazdek
(2 głosy)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(1 głos)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    dobre auto, jak porządnie się zrobi jest niezawodne, zwłaszcza z silnikami zetec, faktycznie fiesty rdzewieją, ale po 95 roku ford wziął się za ten model, i naprawił błędy konstrukcyjne, i karoseria jest niczego sobie, sam mam fiestę, już czwartą, ii jestem zadowolony, nie zamieniłbym jej na żadne inne auto.

  • zgłoś nadużycie

    fiesta, szczególnie ta nowa słynie już ze świetnego prowadzenia, pod tym względem bije inne auta w swojej klasie, a co do awaryjności - no cóż, zależy od egzemplarza i wersji.

  • zgłoś nadużycie

    eksploatuje to auto 20 lat i zadnej powaznej awarii silnik 1.8D jestem pełen szacu dla tego autka .

Napisz swoją opinię »

  • Ford Fiesta ST200 - czy można jeszcze ją ulepszyć?

    Ford Fiesta ST200 - czy można jeszcze ją ulepszyć?

    Fiesta ST to jedno z moich ulubionych aut, które przyjemnością z jazdy zawstydza wielu znacznie droższych konkurentów. Gdy Ford oznajmił, że zbudował wersję ST200 długo zastanawiałem się, co takiego można w tym aucie zmienić na lepsze. Drugą myślą było to, że koniecznie muszę przejechać się nową wersją. Dzięki...

  • Praktyczne, używane minivany segmentu B – cztery dobre propozycje

    Praktyczne, używane minivany segmentu B – cztery dobre propozycje

    Małe samochody nie muszą być ciasne, co pokazują cztery prezentowane tu modele. Za kilkanaście tysięcy złotych można kupić auto tanie w utrzymaniu, a jednocześnie przestronne. Z jednej strony miejskie, z drugiej jak najbardziej rodzinne.

  • Używany Ford Fiesta Mk VI [2001-2008] - poradnik kupującego

    Używany Ford Fiesta Mk VI [2001-2008] - poradnik kupującego

    To stosunkowo młode i nowoczesne auto można kupić już za niewiele ponad 5000 zł. Samochód jest funkcjonalny i zaskakująco niezawodny, choć wygląda niepozornie. Poznajcie Forda Fiestę Mk VI, który był inny niż wszystkie pozostałe generacje.

INNE AUTA TEJ MARKI