Ford Fusion

1 opinia

Ford Fusion


W 2002 roku Ford wprowadził do produkcji zupełnie nowy model. Fusion to połączenie auta o gabarytach samochodu z segmentu B z pojazdem dającym komfort jazdy i przestrzeń typową dla kompaktu. Stąd nazwa – Fusion (ang. ‘fuzja’). Z uwagi na połączenie cech samochodów z różnych segmentów trudno ten model jednoznacznie sklasyfikować. Należy dodać do tego jeszcze większą niż przeciętnie przestrzeń nad głową i nieco zwiększony prześwit. W sumie daje to kompozycję minivana, crossovera, kompaktu i samochodu segmentu B.

Fusion został zaprojektowany zgodnie z kanonem stylistycznym New Edge. Kształt przednich świateł przypominał ten znany z produkowanych w podobnym okresie Fiesty, Focusa i Mondeo. By nadać terenowy charakter, nowy model Forda wyposażono w mocno odznaczające się nadkola oraz wiele elementów ochronnych z czarnego tworzywa sztucznego.

Wnętrze Fusiona nie jest zaprojektowane z polotem. Trudno doszukiwać się w nim elegancji czy chociaż ciekawej stylistyki. Właściwie to nie widać w nim nawet grama ciekawego pomysłu na zagospodarowanie wnętrza. Wszystko jest proste aż do bólu, ale dzięki temu dosyć przejrzyste. Oczywiście tego typu rozwiązania również znajdują amatorów.

Gama silników dostępnych w modelu Fusion nie jest tak uniwersalna, jak mógłby na to wskazywać wielosegmentowy rodowód tego samochodu. Dostępne są jedynie dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 l i 1,6 l oraz dwie jednostki wysokoprężne TDCi tych samych rozmiarów. W Fusionie montowano jedynie jedną skrzynię ręczną: przekładnię 5-biegową. Oprócz niej do dyspozycji były jeszcze dwa automaty: 4- i 5- biegowy.

Fusion dostępny jest z napędem zarówno na przednią oś, jak i obie osie.
W 2005 roku Fusion przeszedł nieduży lifting. Delikatnie zmieniono detale świateł przednich i tylnych. Poprawkom zostały poddane również lusterka boczne, atrapy zderzaków, a do palety dostępnych kolorów dodano kilka nowości. Wewnątrz użyto przyjemniejszych w dotyku materiałów. Deska rozdzielcza przypominała teraz bardziej tę znaną z Focusa drugiej generacji.

Ford Fusion może być wyposażony między innymi w składane elektrycznie, podgrzewane lusterka, automatyczne wycieraczki, komputer pokładowy, złącze do odtwarzacza MP3, klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz ESP.

Sprzedaż Forda Fusion jest zgodnie z oświadczeniami producenta bardzo zadowalająca. Mimo małego wyboru jednostek jest to model chętnie kupowany, ponieważ doskonale sprawdza się w miejskiej dżungli. Nieduże rozmiary w połączeniu ze sporą dostępną przestrzenią oraz zwiększonym prześwitem sprawiają, że Fusion idealnie spisuje się jako miejskie, rodzinne auto.

Decydując się na zakup tego nietypowego Forda, warto zwrócić uwagę na stan nadwozia. Niestety, producent nie zapewnił wystarczającej jakości powłoce antykorozyjnej i nawet stosunkowo niedawno produkowane egzemplarze mogą borykać się z problemami blacharskimi. Kłopotliwy może być też wybór silnika. Motory spalinowe dostępne w tym samochodzie są niestety za małe i nie zapewniają odpowiedniej dynamiki. Co gorsza, z małymi rozmiarami nie idzie w parze dobre spalanie. Praca tych silników, szczególnie przy wyższych prędkościach, jest zdecydowanie za głośna. Pozostają jeszcze jednostki wysokoprężne, ale są one droższe w zakupie i ulegają awariom. Trudno więc jednoznacznie wskazać najlepszą jednostkę. Jeśli komuś nie przeszkadza wysokie spalanie, prawdopodobnie najlepszym wyborem jest benzynowe 1,6.

Wymiary
Długość auta 4019.00 mm
Szerokość auta 1708.00 mm
Wysokość auta 1502.00 mm
Rozstaw osi 2488.00 mm
Rozstaw przednich kół 1473.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1435.00 mm
Średnica zawracania 9.90 m
Silnik
Producent silnika Ford
Kod silnika Duratorq TDCi
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.4 l
Średnica cylindra 73.70 mm
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Turbosprężarka
Maksymalna moc 50 kW (68 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 4000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1750 rpm
Chłodzenie Ciecz
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 15.50 s
Maksymalna prędkość 159 km/h
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Przednie zawieszenie Sprężyny śrubowe, niezależne, kolumny MacPhersona
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 258.00 mm
Tylne hamulce Bębnowe, ABS, serwo
Średnica tylnych hamulców 203.00 mm
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 2.8
Przednie opony 195/60 R 15
Tylne opony 195/60 R 15
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2002
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
5 gwiazdek
(1 głos)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    jak na autko co ma 9 lat i kupione od pierwszego właściciela to autko jest jak z salonu.....kupiłem pół roku temu gdy miał 67,000 zrobiłem 8000 i nic nie naprawiałem...poprzedni właściciel wymienił jakieś pół roku filtry,oleje i rozrząd dając faktury......więc oprócz paliwka i podatku nic mnie na razie przez te 8000 km nie kosztował......co niestety w poprzednich autach sie nie zdarzało....ale to byłu vw i ople mocno zapewne zjechane.................krótko...........jeśli ktoś szuka praktycznego niedużego autka głównie do miasta to strzał w dziesiątkę.....z tego powodu że lwia część tych aut na rynki pochodzi z polski, mają nieduże przebiegi, przeważnie pełną historię serwisową, wysokie miejsca w TUV/Dekra................jedyny minus to za dużo pali jak na osiągi.....założę chyba gaz

Napisz swoją opinię »

  • Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego

    Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego

    Mazda 2 to jeden z pierwszych zaoferowanych nam modeli japońskiego producenta po oficjalnym pojawieniu się importera na polskim rynku. Auto niepozorne, często zapominane, ale bardzo cenione przez użytkowników. Nie tylko przez nich, bo niedługo po debiucie Dwójka zajęła drugie miejsce w plebiscycie Car of The Year 2008. Sprawdźcie jakie...

  • Praktyczne, używane minivany segmentu B – cztery dobre propozycje

    Praktyczne, używane minivany segmentu B – cztery dobre propozycje

    Małe samochody nie muszą być ciasne, co pokazują cztery prezentowane tu modele. Za kilkanaście tysięcy złotych można kupić auto tanie w utrzymaniu, a jednocześnie przestronne. Z jednej strony miejskie, z drugiej jak najbardziej rodzinne.

  • Używany Ford Fiesta Mk VI [2001-2008] - poradnik kupującego

    Używany Ford Fiesta Mk VI [2001-2008] - poradnik kupującego

    To stosunkowo młode i nowoczesne auto można kupić już za niewiele ponad 5000 zł. Samochód jest funkcjonalny i zaskakująco niezawodny, choć wygląda niepozornie. Poznajcie Forda Fiestę Mk VI, który był inny niż wszystkie pozostałe generacje.

INNE AUTA TEJ MARKI