Honda Accord

3 opinie

Honda Accord VI

Szósta generacja Accorda została wprowadzona na rynek europejski w 1997 roku. Projekt auta powstał w Europie, a produkcja odbywała się w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon. Accord szóstej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwozia: jako 4-drzwiowy sedan oraz
5-drzwiowy liftback.

W porównaniu z poprzednim modelem Accord VI jest krótszy, ale za to wyższy i szerszy. Nadwozie to połączenie sportowego stylu z elegancją. W przedniej części auta uwagę przyciągają duże, ale smukłe lampy, chromowany grill oraz przetłoczenie na masce podkreślające sportowy charakter samochodu. Boczna linia nadwozia płynnie przechodzi w klapę bagażnika. Z tyłu znajdują się ciekawie zaprojektowane tylne lampy oraz chromowana listwa tablicy rejestracyjnej.
W roku 2001 przeprowadzono facelifting. Zmiany stylizacyjne obejmowały nową osłonę chłodnicy, zmodyfikowano kształt zderzaków oraz zastosowano nowe tylne lampy. W sprzedaży dostępna była również sportowa odmiana tego modelu o oznaczeniu Type-R. Wersja ta z zewnątrz wyróżniała się takimi detalami jak spojler czy sportowy grill. We wnętrzu umieszczono kubełkowe fotele recaro.

O ile wygląd zewnętrzny Accorda był na takim poziomie jak u europejskich konkurentów, o tyle środek już nie. Nie chodzi o jakość wykonania czy użyte materiały, które są na wysokim poziomie, ale o ogólny wygląd wnętrza, które wygląda ponuro i dość prosto jak na tę klasę auta.
W modelu Accord VI rozczarowuje ilość miejsca. Z przodu da się usiąść jeszcze w miarę wygodnie, ale z tyłu dobrze poczują się jedynie osoby niskiego wzrostu oraz dzieci.

Dostępne wyposażenie należało do mocnych stron Accorda. Auto nie było pod tym względem gorsze od europejskich rywali, takich jak Opel Vectra, Peugeot 406 czy Ford Mondeo. Wyposażenie podstawowej wersji obejmowało między innymi ABS, alarm, immobiliser oraz klimatyzację. W droższych wersjach dostępne były również kontrola trakcji, lakier metaliczny, nawigacja satelitarna oraz skórzana tapicerka. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego (dostępne czołowe i boczne poduszki powietrzne) znalazł potwierdzenie w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP, w których Accord otrzymał 4 gwiazdki.

Honda Accord VI generacji miała bogatą gamę dostępnych jednostek napędowych. Na rynku europejskim dostępne były cztery motory benzynowe oraz jeden o zapłonie samoczynnym. Najsłabsza jednostka benzynowa to motor 1,6 o mocy 116 KM, który mimo słabych osiągów zużywa dość duże ilości paliwa. Silnik 1,6 był jedyną oferowaną jednostką o zapłonie iskrowym, niewyposażoną w system zmiennych faz rozrządu VTEC. Kolejny jest silnik 1,8 o mocy 136 KM oraz bliźniacza konstrukcja 2,0 o mocy 147 KM. Miłośnicy szybkiej jazdy mogli wybrać motor 2,2 o mocy 212 KM, montowany w sportowej odmianie Accorda o oznaczeniu TYPE-R. Dostępny był również motor wysokoprężny 2,0 TD o mocy 105 KM, znany z modeli marki Rover.

W Accordach VI generacji montowano głównie dwa rodzaje skrzyń biegów: 5-biegową manualną i 4-biegową automatyczną. W zależności od wersji silnikowych skrzynie manualne różniły się przełożeniami poszczególnych biegów i ewentualnie przełożeniem głównym. Większość Accordów wyjeżdzających z europejskiej fabryki wyposażona była w manualną skrzynię biegów.

Honda Accord VI uznawana jest za udaną konstrukcję. Silniki i przeniesienie czy zawieszenie są bardzo trwałe, nie sprawiają większych problemów. Ponieważ auto cieszy się bardzo dobrą opinią, charakteryzuje się niską utratą wartości. Produkcję modelu Accord VI zakończono w roku 2004, wprowadzając na rynek nowy model o oznaczeniu Accord VII.

Honda Accord VII

Honda Accord VII generacji to auto klasy średniej (segment D) produkowane od 2002 roku. Wersja europejska, produkowana w Japonii, dostępna była w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan oraz kombi (Tourer). Głównymi rynkowymi rywalami Hondy Accord były Nissan Primera, Opel Vectra, Toyota Avensis czy VW Passat.

Stylistyka siódmej generacji Accorda zasługuje na wysoką ocenę. Wyraźne kontury nadwozia mogą się podobać. Sylwetka jest zarazem elegancka i dynamiczna, charakteryzuje się niskim współczynnikiem oporu czołowego Cx (zaledwie 0,26). W porównaniu z poprzednikiem Accord VII ma odważniejsze linie nadwozia. Z przodu auta ładnie komponuje się pokaźna chromowana osłona chłodnicy z ostro zarysowanymi reflektorami, głęboko zachodzącymi w błotniki. Krótka klapa bagażnika jest ścięta niemal pod kątem prostym. Wyróżniającymi się elementami są tylne światła, zespolone w jednej linii i zaciągnięte na boki auta. Atut Accorda to spora przestrzeń bagażowa o pojemności aż 459 l. W 2006 roku koncern Hondy przeprowadził gruntowny facelifting, poprawiając subtelnie walory estetyczne i jakość wykończenia auta.

Wnętrze Accorda VII ma bardzo gustowną stylizację i staranne wykończenie, a co najważniejsze, kabina pasażerska jest przestronna, również na tylnej kanapie. Fotele skórzane nie zapewniają odpowiedniego trzymania bocznego, za to są wygodne. Wnętrze Hondy Accord wygląda dość konserwatywnie. Jest jednak kilka akcentów ożywiających wnętrze. Zaliczają się do nich np. metaliczne wstawki na skórzanym kole kierownicy oraz nakładki na tapicerce drzwi i konsoli środkowej, mające imitować włókna węglowe. Ciekawy jest także układ środkowej konsoli z zaokrągloną częścią dolną.

Aby móc konkurować z autami europejskimi, musiano zadbać o bogate wyposażenie Accorda. Dzięki temu na pokład Hondy trafiły między innymi: dwustrefowa klimatyzacja, automatyczne światła z czujnikiem zmroku, czujnik deszczu i system stabilizacji jazdy VSA. Dostępnych było również aż osiem poduszek powietrznych. Bezpieczeństwo podróżowania potwierdzają wyniki testu zderzeniowego Euro NCAP, w którym VII generacja Accorda otrzymała 4 gwiazdki.

Klienci mieli do wyboru tylko trzy jednostki napędowe, dwa motory benzynowe i jeden wysokoprężny. Słabszy z silników benzynowych to jednostka 2,0 VTEC o mocy 150 KM. Bardziej wymagający mogli wybrać 190-konny motor 2,4 VTEC. Jedynego diesla wprowadzono do oferty w 2003 roku. Była to jednostka 2.2 i-CTDi o mocy 140 KM.

Hondę Accord VII generacji oferowano z dwiema przekładniami: 6-biegową skrzynią manualną bądź 5-biegową przekładnią automatyczną.

Auto cieszy się dość dobrą opinią, niestety ma też słabe strony. W egzemplarzach z początku produkcji montowano nietrwałe tuleje gumowe przedniego stabilizatora. Objawem ich zużycia są stuki dochodzące z przodu pojazdu, szczególnie na mniejszych, często występujących nierównościach. Parujące reflektory, awarie systemu poziomującego reflektory ksenonowe, a także wadliwy siłownik centralnego zamka to usterki odnotowywane sporadycznie. Karoseria Accorda również nie zasługuje na pochwałę. Zbyt cienka warstwa lakieru sprawia, że jest ona podatna na zarysowania. Części zamienne nie należą do najtańszych, jednak dzięki regularnemu serwisowaniu, zwłaszcza w ASO, auto nie sprawia większych problemów. Produkcję siódmej generacji Hondy Accord zakończono w 2007 roku, wprowadzając na rynek nowy model.

Honda Accord VIII

Honda Accord ósmej generacji należy do klasy aut wyższej średniej. Jej produkcja ruszyła w 2008 roku. Podobnie jak poprzednik Accord oferowany był w wersji sedan oraz kombi o nazwie Tourer. Na rynku auto konkuruje z nową Toyotą Avensis, Mazdą 6, Volkswagenem Passatem, Fordem Mondeo czy Oplem Insignią.

Honda Accord VIII jest szersza i niższa od poprzedniczki. Ostro zarysowana linia nadwozia z wyrazistymi muskularnymi błotnikami. Zmiany w porównaniu z poprzedniczką są raczej kosmetyczne niż rewolucyjne. Inaczej obudowano światła przeciwmgielne, a na atrapę chłodnicy trafiły dwie chromowane listwy. Z przodu znajdują się nowe, przezroczyste obudowy kierunkowskazów oraz lekko zmodyfikowane reflektory.Ciekawie zaprojektowano tylną część nadwozia, na której królują wielkie, rozłożyste lampy. Nad tablicą rejestracyjną pojawiła się chromowana listewka.Linia boczna to harmonijne, klasyczne wręcz proporcje sedana. W 2011 roku auto przeszło facelifting. Poprawiono właściwości jezdne, komfort prowadzenia, obniżono poziom emisji spalin oraz wprowadzono niewielkie zmiany stylistyczne, m.in. nowe reflektory, zderzaki, osłonę chłodnicy.

Wnętrze zaskakuje pozytywnie starannością wykonania i jakością zastosowanych materiałów.
Przestronność docenią zarówno kierowcy, jak i pasażerowie. Wnętrze ożywiają plastikowe wstawki imitujące aluminium. Sportowy duch Accorda podkreślają trójramienna kierownica, ciekawie zabudowane zegary, wyposażone w wskazówki pierścieniowe, a przede wszystkim kubełkowe fotele. Są one świetnie wyprofilowane,kierowca siedzi nisko, a jego ciało wtapia się wręcz w fotel podczas szybko pokonywanych zakrętów. Z tyłu ilość miejsca nie zachwyca. Pojemność bagażnika wynosi 467 l, co nie jest rekordem w tej klasie aut.

Auto oferowano z dość bogatym wyposażeniem, obejmującym bardzo dobry zestaw audio, tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację, system kontroli trakcji, ksenonowe reflektory, szyberdach, czujnik deszczu i zmierzchu, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, fotochromatyczne lusterko wsteczne czy podgrzewane siedziska. Aby zapewnić bezpieczeństwo podróżowania, w aucie montowano m.in. dziesięć poduszek powietrznych czy ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP ósma generacja Accorda uzyskała pięć gwiazdek. Ciekawym rozwiązaniem jest system ADAS (Advanced DrivingAssist System) dbający o bezpieczeństwo podczas jazdy. Składają się na niego trzy układy: Lane Keeping Assist System (LKAS), Adaptive Cruise Control (ACC) oraz Collision Mitigation Brake System (CMBS).

Pod maskę auta trafiały dwie jednostki wysokoprężne i dwie o zapłonie iskrowym. Benzynowe jednostki to 2,0l i-VTEC o mocy 156 KM oraz 2,4l i-VTEC z mocą wynoszącą 201 KM.
W ofercie były też dwie odmiany diesla 2.2 i-CTDi o mocy 150 i 180 KM. Na rynku amerykańskim samochód sprzedawany jest pod marką Acura, a pod jego maską w topowej wersji znajduje się silnik V6 o mocy 280 KM.

W Hondzie Accord VIII dostępne są dwie skrzynie biegów: 6-biegowa manualna bądź 5-biegowa przekładnia automatyczna.

Mocną stroną Accorda jest układ jezdny. Samochód prowadzi się pewnie, co jest zasługą sprężystego zawieszenia. Pomimo usportowionej charakterystyki model ten zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Honda Accord VIII jest ciekawym, atrakcyjnym stylistycznie japońskim autem. Została również bardzo dobrze dopracowana mechanicznie, dzięki czemu ma opinię trwałej i niezawodnej.

Wymiary
Długość auta 4073.00 mm
Szerokość auta 1621.00 mm
Wysokość auta 1336.00 mm
Rozstaw osi 2380.00 mm
Rozstaw przednich kół 1401.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1388.00 mm
Silnik
Producent silnika Honda
Rodzaj paliwa/zasilania Gaźnik
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.6 l
Średnica cylindra 74.00 mm
Stopień sprężania 8.40:1
Układ rozrządu SOHC
Liczba zaworów na cylinder 2
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 59 kW (80 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 5300 rpm
Maksymalny moment obrotowy 119 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 3000 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Brak
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0.71:1
Przełożenie przekładni głównej 4.43:1
Przednie zawieszenie Sprężyny śrubowe, niezależne, kolumny MacPhersona
Przednie hamulce Tarczowe
Tylne hamulce Bębnowe
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 1977
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba siedzeń 5
Masa własna 891 kg
5 gwiazdek
(3 głosy)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    świetny artykuł,a gdzie opisana cudowna wersja coupe?

  • zgłoś nadużycie

    Honda Accord VI to samochod swietny.Z LPG silnik potrafi osiagnac predkosc 200km/h co w 15 letnim samochodzie jest niesamowitym wynikiem.Oczywiscie musi byc super olej,ja zalewam XADO 5w40 syntetyk z rewitalizantem i jestem pod wrazeniem cichosci pracy silnika na tym oleju.Ale kupujcie ten olej od producenta jest wiele podrobek,a orginal robia w Holandi i dodaja Ukrainski rewitalizant czyli cos podobnego do ceramizera ale technologia wojskowa i wszystkie inne firmy kopiuja ten produkt,w Oleju Xado on naprawde dziala potwierdzily to miedzynarodowe a szczegolnie amerykanskie testy.

  • zgłoś nadużycie

    Accord VI gen. jest świetnym autem. Piękny sedan o świetnych walorach jezdnych. Silnik to minimum 1.8 ponieważ autko ważny ok 1400kg. Komfort jazdy dużo lepszy niż u niemieckich konkurentów z tych lat. no i ten dzwięk powyżej 4 tyś obr/min :) świetnie znosi instalacje LPG :) czy kupił bym drugi raz? Hm...tak ale 2.3, lub ATR czyli typeR :) jak najbardziej polecam autko :)

Napisz swoją opinię »

INNE AUTA TEJ MARKI