Honda FR-V

1 opinia

Honda FR-V


Honda FR-V, znana także na rynku japońskim pod nazwą Honda Edix, została zaprezentowana w 2004 roku podczas Tokyo Motor Show. Wtedy też rozpoczęła się produkcja, również odbywająca się w Japonii. Model ten był przedstawicielem 5-drzwiowych hatchbacków. Należąca do segmentu K Honda była następczynią dostępnego tylko na rynku japońskim modelu S-MX.

FR-V wyglądał zupełnie inaczej niż japoński poprzednik. Bryła nadwozia S-MX była dość toporna, zwarta i prostokątna. Nowa Honda miała bardziej podłużny kształt, wyciągnięte w maskę lampy świateł przednich i delikatne krawędzie. Pas przedni był zaokrąglony i zwieńczony grillem składającym się z pojedynczego, poziomego szczebelka z logo producenta pośrodku. FR-V był samochodem o nowoczesnym, dynamicznym wyglądzie, który może i nie przyciągał wzroku wszystkich przechodniów i innych uczestników ruchu, ale znalazł wielu miłośników.

Wnętrze modelu FR-V zaprojektowano nowocześnie i schludnie. Czytelne zegary były podświetlone na niebieski, przyjemny dla oka kolor. Ekran LCD nawigacji usytuowano pośrodku deski rozdzielczej. Oprócz Fiata Multipli był to jedyny na rynku europejskim samochód z sześcioma siedzeniami usytuowanymi po trzy w dwóch rzędach. Obecność trzeciego miejsca z przodu skutkuje pewnymi utrudnieniami dla kierowcy. Fotel ten można było jednak prosto i szybko przekształcić w podręczny stolik czy podłokietnik, co okazało się wygodnym rozwiązaniem. Siedzenia mają kształt zapewniający wysoki komfort pasażerom. Na pochwałę zasługuje ergonomia auta. Sterowanie urządzeniami pokładowymi jest intuicyjne i proste, nie powinno więc nikomu sprawić problemu. Pośrodku deski rozdzielczej, przy podłodze, znajduje się niewielki schowek z funkcją chłodzenia. Rozwiązanie to na pewno docenią pasażerowie podczas długiej trasy w lecie. W kabinie jest również wiele innych schowków. Wnętrze zostało przez projektantów dobrze zagospodarowane. Dużą przestrzeń załadowczą bagażnika dało się łatwo powiększyć – wystarczyło złożyć tylne siedzenia. Podłoga bagażnika była płaska.

W aucie brakuje czujników parkowania, co mogło skutkować pewnymi kłopotami przy parkowaniu, ponieważ ta Honda nie należała do gigantów na czterech kołach, ale jej gabaryty były dość pokaźne. Wnętrze wykończono połączeniem aluminium i imitacji drewna. Jakość materiałów wykończeniowych stała na zadowalającym poziomie. Na rynku dostępne były trzy wersje wyposażenia: Trend, Comfort i Executive. W samochodzie montowano poduszki powietrzne przednie, boczne oraz kurtynowe, systemy wspomagające: ABS, EBD, VSA (odpowiednik ESP) oraz wspomaganie hamowania. Dało się też nabyć model z fabrycznie zainstalowanym tempomatem. Wszystkie szyby były regulowane elektrycznie. Standardowo Hondę wyposażano w klimatyzację.

W gamie dostępnych silników figurowały trzy jednostki benzynowe i-VTEC o pojemności 1,7, 1,8 oraz 2,0 l, o mocy odpowiednio 125, 138 i 150 KM. Na rynku były również samochody z 2,2-litrowym motorem i-CTDi o mocy 140 KM. FR-V miał napęd na przednią oś. W sprzedaży występowały wyłącznie auta z 5- lub 6-biegową, manualną skrzynią biegów. W teście bezpieczeństwa Euro NCAP samochód zdobył cztery na pięć możliwych do uzyskania gwiazdek.

W 2007 roku model FR-V doczekał się liftingu nadwozia. Wprowadzone zmiany były nieznaczne. Na słowa uznania zasługuje wyciszenie Hondy. Samochód ten z pewnością sprawdzał się w roli auta rodzinnego. Najczęstsze usterki w egzemplarzach modelu FR-V dotyczą zawieszenia oraz układu elektrycznego. W 2009 roku ze względu na słabe wyniki sprzedaży Honda zdecydowała się zaprzestać produkcji tego modelu i wycofać go z rynku. Niewykluczone, że powodem niepowodzenia była wysoka cena samochodu, nieproporcjonalna do jego zalet.

Wymiary
Długość auta 4285.00 mm
Szerokość auta 1810.00 mm
Wysokość auta 1611.00 mm
Rozstaw osi 2680.00 mm
Rozstaw przednich kół 1551.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1559.00 mm
Prześwit 150.00 mm
Średnica zawracania 11.10 m
Silnik
Producent silnika Honda
Rodzaj paliwa/zasilania Common Rail
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 2.2 l
Średnica cylindra 85.00 mm
Stopień sprężania 16.70:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Turbosprężarka
Maksymalna moc 103 kW (140 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 4000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 2000 rpm
Chłodzenie Ciecz
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 10.30 s
Maksymalna prędkość 187 km/h
Emisja CO2 170 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Przednie zawieszenie Stabilizator poprzeczny, sprężyny śrubowe, niezależne, kolumny MacPhersona
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 282.00 mm
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Średnica tylnych hamulców 282.00 mm
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 3.27
Przednie koła 6.5JJ x 16
Przednie opony 205/55 R 16
Tylne koła 6.5JJ x 16
Tylne opony 205/55 R 16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2004
Rodzaj nadwozia MPV
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 6
Masa własna 1694 kg
5 gwiazdek
(1 głos)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • wybitny2
    zgłoś nadużycie

    Posiadam i jestem zadowolony ,silniki 2.0 nie biorą oleju chyba ze przy dużym załadunku ze FR-V siedzi na podłodze i przy załączeniu zmiennej fazie rozrządu to moja honda 100 wzięła na 1200 km. Jak na tak duży samochód jest czym się rozpędzić silnik 2.0 jest odpowiedni można jechać po trasie na 6 biegu i zwalniając do 80 nie trzeba redukować .Blacha trzeba dbać i zwracać głownie na tył pod nadkolami ,klapa tylna jeśli była robiona na gwarancji a jeśli nie to trzeba zwrócić na nią uwagę. Spalanie sekwencja wtryski Hana trasa 9 l do 130 ,miasto 12-14 jak się ma ciężką nogę .

Napisz swoją opinię »

  • Używana Honda Civic FN2 Type R [2007-2010] - poradnik kupującego

    Używana Honda Civic FN2 Type R [2007-2010] - poradnik kupującego

    Honda przez lata była jedną z dominujących firm w segmencie hot hatch i pozostaje nią do dziś. Ich modele cechowały wysokoobrotowe silniki bez doładowania, które uwielbiali kierowcy. Wraz z zakończeniem produkcji ósmej generacji Civica Type R zamknięto pewien rozdział w historii motoryzacji. Hot hatch bez doładowania to już...

  • Praktyczne, używane minivany segmentu B – cztery dobre propozycje

    Praktyczne, używane minivany segmentu B – cztery dobre propozycje

    Małe samochody nie muszą być ciasne, co pokazują cztery prezentowane tu modele. Za kilkanaście tysięcy złotych można kupić auto tanie w utrzymaniu, a jednocześnie przestronne. Z jednej strony miejskie, z drugiej jak najbardziej rodzinne.

  • Używana Honda CR-V III [2007-2012] - opinie i porady

    Używana Honda CR-V III [2007-2012] - opinie i porady

    Może i jest najgorsza w terenie w swoim segmencie, ale za to funkcjonalnością bije większość rywali. Honda CR-V to najbardziej drogowy ze wszystkich crossoverów klasy średniej i jednocześnie jedno z najdroższych aut w tej kategorii.

INNE AUTA TEJ MARKI