Honda Integra

0 opinii

Honda Integra II

Druga generacja Hondy Integry zadebiutowała w 1989 roku. Należy ona do klasy aut sportowych (segment G). Podobnie jak pierwsza generacja Integra nie była oficjalnie dostępna na rynku europejskim. Nowy model oferowano jako 3-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana. Ze względu na małą popularność zrezygnowano z wersji 5-drzwiowej, występującej w poprzedniej generacji Integry.

Na tle produkowanych aut w tamtych czasach Integra II wygląda dynamicznie i atrakcyjnie . Z przodu znajdują się charakterystyczne wąskie, długie reflektory, które niemal łączą się na środku maski. Przedni zderzak jest dość prosty, odznacza się jedynie pokaźnym wlotem powietrza. Gdy patrzy się z boku, widać klasyczną 3-częściową bryłę nadwozia. Z tyłu auto wyróżnia się obszerną, tylną szybą zachodzącą głęboko na boki. Zamontowano tam również charakterystyczne wąskie, dwukolorowe światła oraz prosty zderzak, w którym montowano tablicę rejestracyjną. Wersję 3-drzwiową wyróżnia spojler na tylnej klapie.

Wnętrze auta zaskakuje ergonomią i jakością wykonania. Na pochwałę zasługują głębokie, kubełkowe fotele zapewniające odpowiedni komfort i trzymanie boczne. Niestety, z tyłu nie ma już takiej wygody. Ze względu na wymiary auta jest tam dość ciasno. W wersji 3-drzwiowej z tyłu przewidziano miejsce jedynie dla dwóch osób. Fotele i kanapa obite są estetycznym i trwałym welurem. Deska rozdzielcza cechuje się prostotą. W środkowej części jest jedynie kilka przycisków i pokręteł. Również zegary są proste i czytelne. Trójramienna kierownica dobrze leży w dłoniach, znajdują się na niej przyciski do obsługi tempomatu.

Lista wyposażenia Hondy Integry II była dość bogata. Obejmowała między innymi elektryczne szyby i lusterka, tempomat, ABS , szyberdach, automatyczne pasy bezpieczeństwa oraz rzadko spotykaną w tamtych czasach klimatyzację.

Niewątpliwie najciekawsze w tym aucie były montowane w nim jednostki napędowe. Silniki wysokoprężne nie cieszyły się jeszcze wtedy popularnością, dlatego pod maskę Integry II trafiały wyłącznie motory benzynowe. Hondę Integrę na rynku azjatyckim oferowano z 1,6 SOHC o mocy 105 KM i 120 KM oraz 1,6 16V DOHC VTEC o mocy 160 KM lub 170 KM. Początkowo na rynku północnoamerykańskim Integra występowała tylko z silnikiem 1,8 DOHC o mocy 130 KM. W 1992 r. jego moc została zwiększona do 140 KM. Na rynku amerykańskim dostępna była jednostka 1,7 VTEC rozwijająca moc 160 KM, występująca wyłącznie w nadwoziu 3-drzwiowym w wersji GS-R. Silnik ten zapewniał ważącej niewiele ponad tonę Integrze przyspieszenie do 100 km/h w niewiele ponad 7 s. Integra GS-R to dość rzadki model, wyprodukowano około 5000 jego egzemplarzy.

Hondę wyposażano w jedną z dwóch przekładni: 5-biegową skrzynię manualną bądź 4-biegową przekładnię automatyczną.

Ponieważ Honda Integra II nie była oficjalnie sprzedawana w Europie, trudno ją spotkać na ulicach. Niestety, utrzymanie Integry nie należy do najtańszych ze względu na ograniczony dostęp do części zamiennych, które często trzeba sprowadzać z zagranicy. Nie łatwiej o części używane, które przeważnie są niewiele tańsze od nowych. W związku z tym, że wyprodukowano niewiele egzemplarzy Integry, nabiera ona wartości kolekcjonerskiej, zwłaszcza z topowymi jednostkami napędowymi.

Produkcję auta zakończono w 1992 roku. Koszty utrzymania Integry sprawiają, że nadaje się ona jedynie dla prawdziwego miłośnika marki.

Honda Integra III

Honda Integra III to auto sportowe segmentu G, produkowane w Japonii od 1994 roku. Na rynku amerykańskim model ten oferowany jest jako Acura. Podobnie jak poprzednik występował jako 3-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Europejska Integra Type R, dostępna od 1998 roku, stylistycznie jest taka sama jak Acura Integra, znana z rynku Ameryki Północnej, występująca jedynie jako hatchback.

Integry oferowane na rynku azjatyckim i amerykańskim wyraźnie się od siebie różniły. Pochodzenie modelu można rozpoznać po pasie przednim. Wersja północnoamerykańska miała cztery osobne okrągłe reflektory, a japońska klasyczne podłużne światła. Inny jest także kształt przedniego zderzaka. Elementem łączącym obie wersje są podłużne, wąskie lampy, charakterystyczne dla tego modelu. Integra ma dynamiczną sylwetkę, zarówno w wersji 3-, jak i 4-drzwiowej. W 1998 roku Integra oferowana w Ameryce Północnej przeszła facelifting. Zmieniono kształt przednich reflektorów oraz zderzak na bardziej agresywny. Tyle światła były w całości czerwone, a tylny zderzak przemodelowano.

Wnętrze Integry jest szare i ponure, ale za to ergonomiczne i dobrze wykonane. Ponieważ to auto sportowe, nie zachwyca ilością miejsca w środku, zwłaszcza w tylnej części. Z przodu znajdują się wygodne, kubełkowe fotele, zapewniające odpowiednie trzymanie boczne nawet przy bardzo szybkim pokonywaniu zakrętów. Kokpit jest surowy, ale poukładany, a obsługa wszystkich przycisków intuicyjna.

W wyposażeniu Integry III próżno szukać wybijających się elementów. Lista wyposażenia obejmuje miedzy innymi ABS, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, alufelgi, centralny zamek, poduszkę powietrzną czy wspomaganie kierownicy.

Mocną stroną Hondy są jednostki napędowe. Od początku produkcji w japońskiej wersji Integry montowano silniki 1,6 o mocy 105 KM i 120 KM, a także 1,8 VTEC w wariancie 170 KM lub 180 KM. W 1995 roku do gamy motorów dołączyła najmocniejsza jednostka 1,8 VTEC o mocy 200 KM, pozwalająca osiągnąć pierwszą setkę w dokładnie 6 s. Występowała ona jedynie w wersji Type R. Acura Integra, czyli amerykański odpowiednik Hondy, była oferowana z podstawowym silnikiem 1,8 SOHC o mocy 142 KM oraz z mocniejszą jednostką 1,8 VTEC o mocy 170 KM. Później niż w Azji, bo dopiero w 1997 roku, na rynku amerykańskim także pojawiła się Integra Type R. Montowano w niej silnik 1,8 VTEC o mocy 195 KM. W Europie instalowano jeden motor 1,8 16V VTEC o mocy 190 KM. Wersja Type R na rynkach północnoamerykańskim i europejskim występowała wyłącznie w wersji hatchback.

W Integrze dostępne były dwie przekładnie: 5-biegowa skrzynia manualna bądź 4-biegowa przekładnia automatyczna.

Honda Integra nie sprawia wielu problemów, nawet przy intensywnej eksploatacji. Ma jednak parę wad. W silniku mogą pojawić się wycieki oleju spod zaworu systemu zmiennych faz rozrządu. Bardzo często uszkodzeniu ulegają synchronizatory drugiego i trzeciego biegu. Mało trwałe jest również sztywne zawieszenie, źle znoszące nierówną nawierzchnię. Największym minusem są drogie i trudno dostępne części, które często trzeba sprowadzać z zagranicy.

Produkcję Hondy Integry III zakończono w 2003 roku. Mimo pewnych wad model Integra uznawany jest za bardzo udany. To pojazd dla indywidualistów skłonnych do poniesienia pewnych wyrzeczeń, ceniących dobre osiągi i doskonałe własności jezdne.

Wymiary
Długość auta 4348.00 mm
Szerokość auta 1665.00 mm
Wysokość auta 1343.00 mm
Rozstaw osi 2519.00 mm
Rozstaw przednich kół 1420.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1416.00 mm
Silnik
Producent silnika Honda
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.5 l
Średnica cylindra 74.00 mm
Układ rozrządu SOHC
Liczba zaworów na cylinder 3
Układ dolotowy Wolnossący
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Brak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-60 mph 10.70 s
Czas na 1/4 mili 18.20 s
Maksymalna prędkość 163 km/h
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przednie zawieszenie Stabilizator poprzeczny, niezależne, drążki skrętne
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Tylne hamulce Tarczowe, serwo
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 1986
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba siedzeń 5
Masa własna 951 kg
  • W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic

    W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic

    Jest na świecie kilka takich modeli samochodów, na których kolejne generacje czeka się z pewną dozą zniecierpliwienia. Do tej grupy z pewnością należy popularny Civic. Jego niedawno zaprezentowana dziesiąta generacja właśnie trafiła w nasze ręce. Sprawdźmy co zmieniło się w najbardziej znanym modelu Hondy.

  • Honda CR-V 2.0 i-VTEC: ostatni test przed nową generacją?

    Honda CR-V 2.0 i-VTEC: ostatni test przed nową generacją?

    Honda od początku stawiała na koncepcję crossovera taką, jaką dziś przyjmuje coraz większa liczba producentów. Japończycy prawie zawsze są o kilkanaście lat do przodu, jakby znali przyszłość. Jednak produkując jeden model bez większych zmian, po pewnym czasie zostają z tyłu. I to widać na przykładzie Hondy CR-V.

  • Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń

    Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń

    Pierwszym SUV-em na każdą kieszeń jaki poznacie jest Honda CR-V. Co się psuje, na co zwracać uwagę przy zakupie i czy w ogóle warto kupować ten model?

INNE AUTA TEJ MARKI