Audi A1

3 opinie

Audi A1


Od 2010 roku w ofercie Audi znajduje się najmniejszy model producenta z Ingolstadt - A1. Bazą konstrukcyjną dla tego modelu jest Volkswagen Polo, ale A1 to samochód adresowany do bardziej wymagających klientów, a co za tym idzie - droższy.

Cena to największa wada A1. Śmiało można powiedzieć, że jest za wysoka nawet jak na samochód tak wysokiej jakości, zwłaszcza że za większość elementów wyposażenia producent życzy sobie dopłaty. A1 występuje w dwóch wersjach wyposażenia: Attraction (tańsza) i Ambition (droższa). Co prawda w podstawowej wersji auto ma m.in. komplet poduszek powietrznych, ABS i ESP oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ale w samochodzie za taką cenę nie mogło tego zabraknąć. Szokuje natomiast to, że za klimatyzację trzeba dopłacić nawet w przypadku droższej wersji wyposażenia. Jeśli chcemy mieć przyzwoicie wyposażony samochód, zapłacimy za niego tyle, ile kosztuje auto dużo większe.

Pomijając koszty, Audi A1 ma wiele zalet. Jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Grill jest charakterystyczny dla Audi. Stylistyka samochodu ma podkreślać jego drapieżność i sportowe aspiracje. W zestawieniu z 17-calowymi felgami auto wygląda dynamicznie i przykuwa uwagę. Z tyłu umieszczono niewielki spoiler dachowy. Również wnętrze urządzono na sportowo, choć nie straciło ono szyku ani elegancji. Nie oszczędzano na materiałach. Pod tym względem małe Audi dorównuje samochodom wyższych klas.

Zawieszenie, mimo zastosowania belki skrętnej z tyłu, zapewnia przyzwoite prowadzenie przy zachowaniu komfortu na odpowiednim poziomie. Co ciekawe, opcjonalnie i bez dopłaty można zrezygnować ze standardowego sportowego zawieszenia, które jest dość twardo zestrojone. Wnętrze jest przestronne z przodu, z tyłu natomiast jest zdecydowanie mniej miejsca, szczególnie nad głową. Znajdują się tam dwa wyprofilowane siedziska; w istocie Audi A1 jest samochodem 4-osobowym. Bagażnik nie jest duży, ale w tak małym samochodzie pojemność 270 l można uznać za przyzwoitą. Po złożeniu tylnego siedzenia pojemność wzrasta do 920 l.

Do A1 producent nie oferuje wolnossącego silnika. Podstawowa jednostka zastosowana do napędu małego Audi to benzynowy silnik 1,2 TFSI o mocy 86 KM. Warta polecenia jest większa jednostka napędowa 1,4 TFSI o mocy 122 KM, która zapewnia bardzo dobre osiągi, a przy tym nie jest paliwożerna (można zmieścić się w 6 l/100 km). Silnik ten występuje również w mocniejszym wariancie 185 KM i w tym przypadku oprócz turbosprężarki zasila go również kompresor. W drugiej połowie 2012 roku pojawi się w ofercie wersja z napędem quattro i silnikiem 2,0 TFSI o mocy aż 256 KM.

Turbodiesel zastosowany w tym modelu ma pojemność 1,6 i generuje moc 90 lub 105 KM. Najsłabsze silniki są sprzężone z 5-biegową skrzynią manualną. Mocniejsze jednostki konfigurowane są z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną S-tronic.

Mimo wysokiej ceny model A1 zdążył już przynieść zysk niemieckiemu producentowi. Sprzedaż przekroczyła szacowaną liczbę egzemplarzy. Potencjalni klienci Audi A1 to specyficzna grupa docelowa. Osoby poszukujące małego miejskiego, praktycznego auta kupią raczej Volkswagena Polo lub podobny samochód konkurencji. Modelem A1 Audi chce odebrać klientów Mini Cooperowi. Jest to hatchback mający gwarantować wysoką jakość i przyjemność z prowadzenia. Praktyczność ma drugorzędne znaczenie. Turbodoładowane jednostki napędowe zapewniają rewelacyjne osiągi, a układy jezdny i kierowniczy mają nadać autu sportowy charakter.

Wymiary
Współczynnik oporu powietrza (Cx/Cd/Cw) 0.34
Długość auta 3953.00 mm
Szerokość auta 1739.00 mm
Wysokość auta 1415.00 mm
Rozstaw osi 2468.00 mm
Rozstaw przednich kół 1477.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1471.00 mm
Silnik
Producent silnika Audi
Rodzaj paliwa/zasilania Bezpośredni wtrysk benzyny
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.4 l
Średnica cylindra 76.50 mm
Stopień sprężania 10.00:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Turbosprężarka/Kompresor
Maksymalna moc 135 kW (184 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 6200 rpm
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 2000-4500 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Tak
Reaktor katalityczny Tak
Główne łożyska 5
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 6.90 s
Maksymalna prędkość 228 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 7.47 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 5.11 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5.89 l
Emisja CO2 139 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Automatyczna
Liczba biegów 7
Przełożenie najwyższego biegu 0.80:1
Przełożenie przekładni głównej 3.28:1
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Przednie koła 7.5J x 17
Przednie opony 215/40 R 17
Tylne koła 7.5J x 17
Tylne opony 215/40 R 17
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2010
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 3
Liczba siedzeń 4
Masa własna 1191 kg
5 gwiazdek
(2 głosy)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(1 głos)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    To auto mogłoby być ładne gdyby nie było tak małe.Co do konkurencji z Golfem , Golf według mnie jest lepszy pod względem wyglądu bo jest ładny ale Audi wygrywa w sprawie jakości wykonania.

  • zgłoś nadużycie

    Audi A1 to dobre rozwiązanie na mały samochód na zakupy,do pracy lub do miasta który oczywiście jest ładny.Te ledy mogą doprowadzić do szału z ładności!!!!!!!!!!

  • zgłoś nadużycie

    Dobra, zmieniam zdanie . Odkąd pojawiło się S1 to ten samochód zaczyna mi się podobać!

Napisz swoją opinię »

  • Audi A1 Sportback (2015) 1,4 TFSI S tronic - test, opinia, spalanie, cena

    Audi A1 Sportback (2015) 1,4 TFSI S tronic - test, opinia, spalanie, cena

    Samochód miejski za 130 tysięcy złotych? Wszystko da się sprzedać jeżeli ubierze się to w ładne opakowanie, porządnie wyposaży i zbuduje w taki sposób, że klient będzie zadowolony. Z tego założenia już dawno temu wyszli producenci samochodów premium i segment drogich maluchów powoli się rozrasta. Jednym z poważniejszych i...

  • Audi A5 Coupé 2.0 TFSI vs Infiniti Q60 2.0t – jak Dawid z Goliatem

    Audi A5 Coupé 2.0 TFSI vs Infiniti Q60 2.0t – jak Dawid z Goliatem

    Z jednej strony niemiecka przewaga dzięki technice i wyraziste, muskularne krzywizny autorstwa jednego ze światowych liderów rynku premium. Z drugiej dalekowschodnia siła zen i odwołanie do wewnętrznej wrażliwości w wykonaniu dopiero chcącej się przebić do tej czołówki marki założonej w 1989 roku. To porównanie to coś więcej...

  • Używana Alfa Romeo MiTo [2008-2015] - poradnik kupującego

    Używana Alfa Romeo MiTo [2008-2015] - poradnik kupującego

    Alfa Romeo nie zawsze musi być duża, sportowa, imponować osiągami lub ponadprzeciętną stylistyką. Z takiego założenia wyszli konstruktorzy małego modelu MiTo, opartego o podzespoły Fiata Grande Punto. To dziś ciekawa alternatywa dla maluchów segmentu A i B. Jak spisuje się po kilku latach eksploatacji?

INNE AUTA TEJ MARKI