Audi A2

7 opinii

Audi A2


W 2000 roku w ofercie Audi pojawił się niewielki model A2 – w założeniu ekonomiczny, funkcjonalny i praktyczny pojazd, doskonale sprawdzający się w mieście. Przy tym mnogość zaawansowanych technicznie rozwiązań oraz bogate wyposażenie miały mu nadać rangę wyższą niż tylko przeciętnego auta miejskiego. Te założenia spełniono w stu procentach.

Na pierwszy rzut oka A2 jest dobrym samochodem rodzinnym, przeznaczonym głównie do użytkowania w warunkach miejskich, w których sprawdza się znakomicie. Po bliższym poznaniu dostrzec można cechy niespotykane w tego typu autach.

Niestety, model A2 nie odniósł sukcesu. Popyt na niego był znikomy. Czy jest to więc samochód nieudany? Jak na ironię losu - wręcz przeciwnie, ma więcej zalet niż wad.

Audi jest firmą, która nie lubi ryzykować. Stawia zawsze na sprawdzone rozwiązania i nie budzi kontrowersji. Głównie dlatego większość modeli niemieckiego producenta zyskała uznanie klientów. W przypadku Audi A2 tak bardzo chciano stworzyć samochód idealny, że w efekcie powstało auto zaawansowane technologicznie i bogato wyposażone, a co za tym idzie - nieziemsko drogie.

Małe Audi ma aluminiową karoserię na ramie przestrzennej. Poszycie z tego lekkiego i jakże drogiego materiału dotąd stosowane było jedynie w luksusowym modelu A8. Dzięki użyciu aluminium A2 waży mniej niż tonę. Konstrukcja została wykonana w systemie ASF (Audi Space Frame) z kontrolowanymi strefami zgniotu z przodu i z tyłu. Nad bezpieczeństwem czuwają poduszki powietrzne oraz takie systemy, jak ABS, ASR i ESP. Auto zawiera też szereg udogodnień z zakresu komfortu. Ciekawym akcentem jest szklany dach w niektórych egzemplarzach.

Przy projektowaniu wnętrza także nie oszczędzano. Materiałów użytych do jego wykonania mogą pozazdrościć właściciele wielu aut wyższych klas. Niekwestionowanym atutem modelu A2 jest przestronność, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ciekawym pomysłem jest zastosowanie wielopoziomowej podłogi, dzięki czemu dało się wygospodarować więcej miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Ma to też swoje złe strony, a mianowicie podłoga znajduje się nieco niżej niż progi, co może stanowić problem podczas przejeżdżania przez wysokie przeszkody. Tylne siedzenia ważą jedynie ok. 16 kg i demontuje się je z dziecinną łatwością. Wówczas podłoga staje się płaska, a pojemność bagażnika wzrasta z 390 do 1140 l.

Audi A2 z założenia miało być samochodem ekonomicznym i wiele spraw podporządkowano właśnie temu. Dużo uwagi poświęcono aerodynamice. Współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie Cx = 0,28. Linia dachu opada ku tyłowi, a tylna szyba w większej części jest stromo pochylona. Nie wyposażono jej w wycieraczkę ze względów aerodynamicznych i zastosowano niewielki, a jednak ograniczający widoczność tylny spoiler. W celu obniżenia masy własnej zamontowano niewielki 34-litrowy zbiornik paliwa. Niestety, zasięg samochodu nie był zadowalający i od roku 2002 instalowano zbiornik o pojemności 42 l. Masa i niski współczynnik oporu powietrza faktycznie poskutkowały niewielkim spalaniem.

Specyficznym rozwiązaniem jest brak możliwości otworzenia maski silnika. W razie potrzeby można ją łatwo zdemontować. Czynności takie jak uzupełnianie oleju silnikowego czy płynu do spryskiwaczy wykonuje się w niecodzienny sposób. Otóż dostęp do wlewów, przez które można uzupełnić płyny, uzyskuje się poprzez otworzenie samej osłony chłodnicy.

Silniki benzynowe zastosowane w Audi A2 to jednostka napędowa 1,4 o mocy 75 KM oraz druga o pojemności 1,6 FSI o mocy 110 KM. Wysokoprężny silnik 1,2 TDI rozwija 61 KM mocy, a jednostka 1,4 TDI występuje w dwóch wariantach mocy: 75 i 90 KM.

W 2003 roku auto przeszło niewielki lifting. A2 to model udany, którego szansę na rynkowy sukces zaprzepaściła wysoka cena. To oczywiście skutek błędów marketingowych firmy. W 2005 roku zaprzestano produkcji A2, samochód nie doczekał się następcy.

Wymiary
Współczynnik oporu powietrza (Cx/Cd/Cw) 0.28
Długość auta 3826.00 mm
Szerokość auta 1674.00 mm
Wysokość auta 1554.00 mm
Rozstaw osi 2406.00 mm
Rozstaw przednich kół 1462.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1428.00 mm
Średnica zawracania 10.30 m
Silnik
Producent silnika Audi
Rodzaj paliwa/zasilania Wielopunktowy wtrysk paliwa (MPFI)
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.4 l
Średnica cylindra 76.50 mm
Stopień sprężania 10.70:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 2
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 5000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 3800 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 12.10 s
Maksymalna prędkość 174 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 8.15 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 4.66 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6.01 l
Emisja CO2 144 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0.81:1
Przełożenie przekładni głównej 3.88:1
Przednie zawieszenie Stabilizator poprzeczny, niezależne, kolumny MacPhersona, wahacze poprzeczne
Przednie hamulce Tarczowe
Tylne hamulce Bębnowe
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Przednie koła 5.5J x 15
Przednie opony 175/60 R 15
Tylne koła 5.5J x 15
Tylne opony 175/60 R 15
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 1999
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 895 kg
5 gwiazdek
(4 głosy)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(1 głos)
3 gwiazdki
(1 głos)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(1 głos)
  • zgłoś nadużycie

    To chyba najgorsze Audi na świecie. Projektanci byli zamyśleni już następną generacją A2 , a co do drugiej generacji A2 wpiszcie w Google Audi A2 Concept . A2 Concept przypomina mi jajko.

  • zgłoś nadużycie

    Widać że nie miałeś nigdy A2, ale pierwszy wpisałeś się na stronie. Ktoś, kto miał ten samochód nie mógł napisać takich bredni jak mój poprzednik. Mam to auto od 2005 roku. ANI RAZU nie było z nim problemu. Poza standardowymi wymianami nic się nie dzieje. Poza tym pięknie się spisuje, pięknie się prowadzi. Miejsca nadto jak na tą wielkość auta. Cud, miód. Nie słuchajcie oszołomów...

  • zgłoś nadużycie

    Gdzie jest miejsce na gaśnicę w Audi A2 JAK JĄ UMOCOWAĆ I w którym miejscu proszę o wytłumaczenie z poważaniem Tadeusz

  • zgłoś nadużycie

    Zgadzam się z przedmówcą - A2 nie wymaga obrony, wystarczy nim pojeździć, żeby zauważyć jak dobre jest to auto. Spalanie 4l/100km, dynamiczny i ZERO awarii. Czego chcieć więcej? Mam już 2 lata, po górach, autostradach, w mieście wszędzie zaparkuje, a spokojnie 4 dorosłe osoby z bagażami wyjada na wakacje. Po prostu polecam :)

  • zgłoś nadużycie

    Gdzie jest miejsce na gaśnicę w Audi A2 JAK JĄ UMOCOWAĆ I w którym miejscu proszę o wytłumaczenie

  • zgłoś nadużycie

    Kolekcjonerskie auto, świetny artykuł, faktycznie zawiniła fatalna reklama, można obejrzeć te okropne spoty na YouTube. Jedyną wadą samochodu jest to, że ciężko dostać egzemplarz pięcioosobowy. Widoczność do tyłu nie jest aż taka zła. Cenę rekompensuje trwałość auta i niskie spalanie, ładowność itp. Ten samochód na letnich oponach poradzi sobie na śniegu i lodzie. Powinni je jeszcze jakiś czas produkować, jak do niedawna garbusy. A1 to nawet nie są popłuczyny.
    Reklamę, podkreślam, jakby faktycznie ktoś zrobił na złość, żeby utrącić projekt, typ powinien reklamować papierosy i wódkę, lepsze spoty zrobili amatorzy.

  • zgłoś nadużycie

    Krótko i na temat. Auto mam 4 lata - naprawy przez cały ten okres to 85 złoty. Wszystko w temacie. Pozdrawiam

Napisz swoją opinię »

  • Audi A5 Coupé 2.0 TFSI vs Infiniti Q60 2.0t – jak Dawid z Goliatem

    Audi A5 Coupé 2.0 TFSI vs Infiniti Q60 2.0t – jak Dawid z Goliatem

    Z jednej strony niemiecka przewaga dzięki technice i wyraziste, muskularne krzywizny autorstwa jednego ze światowych liderów rynku premium. Z drugiej dalekowschodnia siła zen i odwołanie do wewnętrznej wrażliwości w wykonaniu dopiero chcącej się przebić do tej czołówki marki założonej w 1989 roku. To porównanie to coś więcej...

  • Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro: więcej niż coupé

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro: więcej niż coupé

    Z tym samochodem w praktyce mieliśmy już do czynienia, ponieważ Audi A5 Coupé różni się od Sportbacka wyłącznie rodzajem nadwozia. Jednak 5-drzwiowa odmiana usportowionego A4 jest popularniejsza od coupé. Dlatego też przyjrzyjmy się jej bliżej.

  • Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego

    Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego

    Przedstawiamy wam samochód, który dziś można uznać za youngtimera, a wciąż jest wysoko ceniony na rynku wtórnym ze względu na ponadprzeciętną trwałość i wyjątkowo niskie koszty eksploatacji. Audi 80 to ideał dla mało zamożnych rodzin, potrzebujących samochodu, który nie zrujnuje ich kieszeni.

INNE AUTA TEJ MARKI