Kia Picanto

0 opinii

Kia Picanto I

Kia Picanto I została zaprezentowana na salonie we Frankfurcie w 2003 roku. Jest to najmniejszy samochód koncernu Kia. Na rynku zastąpił model Pride, uznawany za dość udany. Konkurował z takimi wozami, jak: Hyundai Getze, Toyota Yaris, Nissan Micra czy Fiat Panda.

Z zewnątrz auto jest mocno pudełkowate. Picanto przy długości wynoszącej 3,49 m ma 1,59 m szerokości i 1,48 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,37 m. Z przodu Picanto poznamy po charakterystycznych reflektorach, które są wręcz olbrzymie jak na rozmiar tego auta. Znajduje się tam również grill w kształcie trapezu, w którym umieszczono poprzeczne użebrowanie. Gdy patrzy się na auto z boku, wydaje się ono większe niż w rzeczywistości. Efekt taki zapewniają duże boczne płaszczyzny i nisko zawieszone nadwozie. Zadarta do góry linia okien w bocznych tylnych drzwiach wygląda całkiem ciekawie. Także tył Picanto prezentuje się ciekawie. Duże lampy z gładkimi kloszami i szyba na całej szerokości klapy mogą się podobać. W 2007 roku samochód przeszedł gruntowną modernizację. Zastosowano nowe lampy, poprawiono zderzaki oraz grill.

Mimo małych rozmiarów auta za kierownicą siedzi się dość wygodnie. W Picanto jest dość szeroko, dzięki czemu z przodu usiądą komfortowo nawet dwie wyższe osoby. Z tyłu niestety nie jest już tak dobrze. Miejsca nad głowami jest sporo, ale trzem osobom będzie tam już ciasno ze względu na ograniczoną szerokość tylnej kanapy. Mimo niskiej ceny Picanto nie rozczarowywał zastosowanymi materiałami. Mają one dobrą jakość, a przede wszystkim są dobrze spasowane, dzięki czemu nic nie trzeszczy. Bagażnik jest raczej skromnych rozmiarów, ale da się go łatwo powiększyć dzięki składanej i dzielonej kanapie.

W najdroższej odmianie Kii Picanto można było liczyć na takie elementy wyposażenia, jak: dwie przednie poduszki powietrzne, centralny zamek, immobiliser, manualna klimatyzacja, obrotomierz, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, regulacja wysokości kolumny kierownicy, dwukolorowa tapicerka, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, wspomaganie kierownicy, zderzaki w kolorze nadwozia, barwione szyby, tylny spoiler. Picanto niestety nie jest mistrzem w dziedzinie bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymało trzy gwiazdki.

Przez cały okres produkcji do auta mógł trafić jeden z trzech silników. Dwa z nich to czterocylindrowe jednostki benzynowe. Słabszy z nich to motor 1,0 o mocy 62 KM. Tylko trochę mocniejsza jednostka 1,1 rozwija moc 65 KM. Jedyny oferowany silnik wysokoprężny to jednostka trzycylindrowa 1,1 CRDi o mocy 75 KM. Oczywiście żaden z montowanych silników nie zapewnia sportowych osiągów. Wszystkie pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w granicach 16-17 s. Dużym atutem jest jednak ich niskie spalanie. W mieszanym trybie jazdy Picanto nie powinno zużyć więcej niż 6 l paliwa na 100 km.

W samochodzie mogła się znaleźć jedna z dwóch przekładni. Większą popularnością cieszyła się 5-biegowa przekładnia ręczna. 4-biegowa skrzynia automatyczna była dostępna jedynie z silnikiem benzynowym 1,1. Niestety, nie dość, że podwyższa spalanie, to jeszcze pogarsza osiągi i tak już mało dynamicznego auta.

Produkcję Picanto I zakończono w 2011 roku, wprowadzając na rynek kolejną generację tego modelu. Auto przeznaczone jest do poruszania się po mieście. Dłuższe trasy są już niestety męczące.
Koreański pojazd jest interesującą propozycją, głównie ze względu na korzystny stosunek walorów do ceny. Na rynku wtórnym auto cieszy się dość dobrą opinią. Najczęstsze problemy to nieprecyzyjna praca skrzyni biegów, przepalające się żarówki świateł mijania i szwankujące przekładnie kierownicze.

Kia Picanto II

Kia Picanto II to małe auto miejskie segmentu A produkowane od 2011 roku. Od poprzednika nowy model odróżnia dostępność wersji 3-drzwiowej. Główni rynkowi rywale Picanto II to Opel Corsa, Fiat Panda oraz Chevrolet Spark.

Samochody Koncernu Kia już dawno przestały być nudne. Nowy model Picanto to potwierdza. Wiele detali nawiązuje do innych modeli koreańskiej marki. Patrząc na przód auta, można je wręcz pomylić z większym modelem Kii o oznaczeniu Rio. Oczywiście zabieg ten można uznać za w pełni udany, ponieważ nowy maluch Kii wygląda bardzo ciekawie. Są ładne, soczewkowe reflektory, w które wbudowane listwy diodowe zachodzą głęboko w błotniki, sięgając niemal mocno pochylonej przedniej szyby. Załamanie linii słupka wzdłuż bocznego okna czy charakterystyczne wcięcia z pewnością nadają modelowi Picanto oryginalność. Z tyłu znajdują się lampy o ciekawym kształcie oraz szyba zachodząca głęboko na pokrywę bagażnika.

Jakie jest wnętrze Picanto? Z pewnością bardzo praktyczne. Jest w nim mnóstwo schowków, przydatnych półek czy uchwytów. Również jakość materiałów i spasowanie poszczególnych komponentów nie budzi żadnych zastrzeżeń. Deska rozdzielcza jest ładna i ergonomiczna. Nie sposób nie zwrócić uwagi na oryginalną, dwuramienną kierownicę. Auto rejestrowane jest jako 5-osobowe, jednak w jego wnętrzu w miarę wygodnie zasiądą 4 osoby. Przednie fotele są dość wąskie i twarde, więc dłuższa jazda może się okazać męcząca. Pasażerowie tylnej kanapy nie mogą narzekać na przestrzeń nad głowami - jest jej naprawdę dużo. Bagażnik Picanto II pomieści 200 l bagażu. Wartość tę można zwiększyć do 918 l poprzez złożenie tylnej kanapy.

W pojazdach segmentu A coraz częściej dostępne są elementy wyposażenia jeszcze do niedawna zarezerwowane dla modeli wyższych klas. Najlepszym tego przykładem jest Picanto. Na liście jego wyposażenia znalazły się takie elementy, jak: automatyczna klimatyzacja, ESC, HAC (układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu), ESS (układ sygnalizowania hamowania awaryjnego) czy podgrzewane fotele i kierownica. Picanto standardowo wyposażone jest w przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Opcjonalnie dostępna jest dodatkowa poduszka powietrzna, chroniąca kolana kierowcy. Kia Picanto brała udział w testach zderzeniowych Euro NCAP, w których uzyskała cztery gwiazdki.

Picanto II występuje z dwoma silnikami benzynowymi. Słabsza jednostka to 3-cylindrowy motor 1,0 o mocy 69 KM. Mimo że auto nie waży wiele (zaledwie 845 kg), nie wystarcza on do sprawnej jazdy. Przyspieszenie na poziomie 14 s do 100 km/h zadowoli jedynie mniej wymagających. Zdecydowanie lepszym wyborem jest 4-cylindrowy, 85-konnny motor o pojemności 1,2 l. Przy przyzwoitych osiągach spala średnio 5 l. Oszczędnym producent proponuje montaż instalacji LPG, dostępnej do mniejszego silnika. Jazda autem wyposażonym w LPG jest ekonomiczna, ale niestety instalacja gazowa pogarsza i tak słabe już osiągi silnika 3-cylindrowego.

Nowe Picanto może mieć 5-biegową skrzynię manualną lub 4-biegową automatyczną. Przekładnia automatyczna pozwala na wygodne poruszanie się po mieście, nie zwiększając przy tym spalania.

Model Picanto II ma szereg zalet: jest tani w zakupie, dobrze wyposażony, stylistyka zasługuje na pochwałę. Jego użytkownicy doceniają również komfortowo zestrojone zawieszenie oraz niskie koszty eksploatacji. Picatno II jest więc dobrą propozycją dla indywidualistów, chcących sprawnie i tanio poruszać się po miejskich ulicach.

Wymiary
Długość auta 3494.00 mm
Szerokość auta 1596.00 mm
Wysokość auta 1480.00 mm
Rozstaw osi 2369.00 mm
Rozstaw przednich kół 1401.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1386.00 mm
Silnik
Producent silnika Kia
Kod silnika G4HG
Rodzaj paliwa/zasilania Wielopunktowy wtrysk paliwa (MPFI)
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.1 l
Średnica cylindra 67.00 mm
Stopień sprężania 10.10:1
Układ rozrządu SOHC
Liczba zaworów na cylinder 3
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 48 kW (65 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 5500 rpm
Maksymalny moment obrotowy 97 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 2800 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Maksymalna prędkość 153 km/h
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Automatyczna
Liczba biegów 4
Przełożenie najwyższego biegu 0.73:1
Przełożenie przekładni głównej 3.98:1
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 241.00 mm
Tylne hamulce Tarczowe, serwo
Średnica tylnych hamulców 234.00 mm
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 3
Przednie koła 4.0B x 13
Przednie opony 155/70 R 13
Tylne koła 4.0B x 13
Tylne opony 155/70 R 13
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2003
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 873 kg
  • Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego

    Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego

    Jeżeli szukasz w miarę młodego kompaktowego SUV-a z dieslem pod maską, to trudno o lepszą ofertę z rynku wtórnego niż kilkuletnia Kia Sportage. Relacja ceny do jakości jest znakomita, a silniki zasilane olejem napędowym to jedne z najlepszych konstrukcji w swojej klasie.

  • Kia Sportage 2,0 CRDi 184 KM 4WD ATE XL [test autokult.pl]

    Kia Sportage 2,0 CRDi 184 KM 4WD ATE XL [test autokult.pl]

    Kiedy dowiedziałem się, że w moje ręce trafią kluczyki do Kii Sportage, zacząłem intensywnie wypatrywać tego auta na drogach. Codziennie mijało mnie co najmniej kilka południowokoreańskich SUV-ów. Nic w tym dziwnego, skoro tylko w 2012 roku sprzedano 4788 sztuk tego samochodu w Polsce. Co decyduje o jego sukcesie?

  • Używana Kia cee’d I [2006-2012] – poradnik kupującego

    Używana Kia cee’d I [2006-2012] – poradnik kupującego

    Kia cee’d to pierwszy model tej marki zaprojektowany z myślą o europejskich odbiorcach. Był też produkowany w Europie, a mieszkańcy Starego Kontynentu dobrze go przyjęli. W Polsce kojarzy się głównie z radiowozami i autami flotowymi, a rynek wtórny jest dobrze zaopatrzony. Ma sporo mankamentów, a mimo to cieszy się zainteresowaniem...

INNE AUTA TEJ MARKI