Kia Sorento

6 opinii

Kia Sorento I

Kia Sorento to średniej wielkości SUV produkowany od 2002 r. przez południowokoreański koncern samochodowy Kia Motors. Otrzymała ona tytuł The Towcar of the Year Awards 2006 wśród aut mogących ciągnąć przyczepy oraz nagrodę przyznawaną przez amerykański magazyn „Truck Trend” dla najlepszego auta w klasie Best in Class 2004.

Z zewnątrz model Sorento wygląda bardzo korzystnie. Kia chciała w końcu zerwać z nudną stylistyką i powalczyć na rynku amerykańskim i europejskim. Z pewnością jej się to udało. Sorento często budzi skojarzenia z Mercedesem Ml. Przód auta charakteryzują duże, ładne reflektory oraz grill z chromowaną obwódką. Gdy patrzy się z boku, terenowy charakter podkreślają masywne błotniki oraz szerokie tylne słupki. Z tyłu odznaczają się ostro zarysowane lampy, ładnie komponujące się z przetłoczeniem w klapie bagażnika. W 2006 roku Sorento przeszło facelifting, dzięki któremu zyskało świeższy wygląd (nowe zderzaki i reflektory) i mocniejsze silniki.

Również wnętrze Kii Sorento zasługuje na pochwałę. W bogatszych wersjach może być wykonane z szarej lub brązowej skóry. Odpowiednio do tego dopasowane są kolory drewnopodobnych dekoracji środkowej konsoli i wewnętrznych obić drzwi. Deska rozdzielcza ma wskaźniki z szarymi tarczami i białymi cyframi. Fotele są bardzo komfortowe. Ilość miejsca dla pasażerów z przodu i z tyłu jest przynajmniej wystarczająca. Otwarcie pokaźnej klapy bagażnika wymaga pewnego zapasu miejsca, więc w niektórych sytuacjach jej otwarcie może być kłopotliwe. Przewidziano jednak możliwość otwarcia samego okna.

Chcąc dorównać konkurencji, Sorento musiało oferować bogate wyposażenie. Obejmowało ono takie elementy, jak: ABS, automatyczna klimatyzacja, tempomat, halogeny, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (podgrzewane i elektrycznie składane), centralny zamek, skórzana tapicerka, elektrycznie sterowany fotel kierowcy czy podgrzewanie przednich foteli. Ochronę pasażerów zapewniają poduszki powietrzne przednie i boczne oraz kurtyny. Bezpieczeństwo podróżowania modelem Sorento potwierdzają testy zderzeniowe Euro NCAP, w których uzyskał on cztery gwiazdki.

Sorento mogło być wyposażone w jeden z czterech motorów (trzy benzynowe i jeden wysokoprężny). Najsłabszy motor benzynowy to jednostka 2,4 rozwijająca skromną jak na tę masę moc 139 KM. Mocniejsze jednostki to 3,5 V6 o mocy 195 KM oraz 3,8 V6 o mocy 266 KM. Jedyny oferowany diesel to 2,5 CRDi rozwijający 140 KM.

Dostępne były trzy skrzynie biegów. Od początku produkcji Sorento oferowano z 5-biegową skrzynią manualną bądź 4-biegowym automatem. W 2005 roku skrzynię automatyczną zastąpiono 5-biegową przekładnią Tiptronic. Dobre prowadzenie w terenie miał zapewniać automatycznie dołączany napęd czterech kół. Podczas normalnej jazdy Sorento jeździ jak zwykłe auto typu FWD. Informacja o aktualnej opcji napędu wyświetlana jest na desce rozdzielczej.

Mimo podwyższonego nadwozia oraz automatycznego napędu na cztery koła nie jest to wóz typowo terenowy. Kia Sorento bardzo dobrze radzi sobie w lekkim terenie, niestraszne mu bezdroża czy łąki. Serwis terenowego modelu Kii nie należy do najtańszych. Nietrwałe są elementy metalowo-gumowe przedniego zawieszenia. Zdarzają się również problemy z przekładnią kierowniczą.

Auto warte jest polecenia osobom szukającym bezpiecznego i taniego w zakupie SUV-a. Wykończenie wnętrza zadowoli nawet najbardziej wybrednych. Wprowadzając model Sorento, Kia udowodniła, że może śmiało konkurować z samochodami europejskimi i amerykańskimi.

Kia Sorento II

Kia Sorento II to koreańskie auto typu SUV produkowane od 2009 roku. Na rynku zastąpiła poprzednią generację tego modelu produkowaną w latach 2003-2009. Model drugiej generacji został zaprojektowany przez Petera Sheyera. Sorento ma konkurować m.in. z BMW X3,
Oplem Antarą, Hondą CR-V, Peugeotem 4007. Płyta podłogowa pochodzi z modelu Hyundai Santa Fé oraz ix55/Veracruz.

W porównaniu z poprzednią wersją zmieniono proporcje. Samochód jest dłuższy, ale niższy. Dzięki temu zabiegowi nowy model wygląda atrakcyjniej i bardziej dynamicznie. Przód wyróżniają wąskie lampy i trapezoidalny grill. Reflektory wyposażono w lampy ksenonowe. Także linia boczna może się podobać. Tylna klapa jest bardziej stonowana, ale również ładna. Zamontowano tam duże lampy, chromowaną listwę tablicy rejestracyjnej oraz spojler. Nowoczesność podkreślają światła, kierunkowskazy oraz tylne lampy wykonane w technologii diodowej.

Wnętrze także jest bardziej stonowane i tradycyjne, a dzięki dużemu rozstawowi osi także pakowne. Ożywiają je imitujące aluminium wstawki w konsoli centralnej, tunelu oraz w drzwiach. Charakter wnętrzu nadają ciekawie zaprojektowane zegary. Kia Sorento zapewnia bardzo wysoki komfort podróżowania dzięki przestronnej kabinie pasażerskiej.
Auto na pokładzie może pomieścić aż 7 osób. Znajduje się w nim pięć pełnowartościowych miejsc oraz dwa fotele podnoszone z podłogi bagażnika, które sprawdzają się tylko na krótkich trasach. Samochód ma wiele schowków i kieszeni w drzwiach oraz uchwytów na napoje. Odznacza się również pojemnym bagażnikiem, który pomieści maksymalnie aż 2000 l.

Chcąc dorównać konkurencji, Kia musiała zaoferować bogate wyposażenie. Obejmuje ono system kontroli trakcji TCS, klimatyzację automatyczną dwustrefową, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie regulowane, podgrzewane oraz składane lusterka zewnętrzne czy automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu. Zastosowane systemy bezpieczeństwa (m.in. osiem poduszek powietrznych) pozwoliły uzyskać w testach zderzeniowych Euro NCAP aż 5 gwiazdek.

W gamie silników znalazły się dwa diesle oraz jeden motor benzynowy. Najlepszym wyborem okazują się jednostki wysokoprężne: silnik 2,0 CRDi o mocy 150 KM oraz 2,2 CRDi rozwijający 192 KM. Dzięki sporemu momentowi obrotowemu sprawnie napędzają masywne Sorento, pozwalając mu rozpędzić się do 100 km/h w około 10 s. Zadowalają się przy tym przyzwoitą ilością paliwa. Na 100 km zużywają około 9 l ropy. Jednostka benzynowa to motor o pojemności 2,4 l i mocy 174KM. Jak na masę auta zapewnia jedynie wystarczające osiągi. Może zniechęcić wyższym zużyciem paliwa, nadrabia natomiast cichą pracą i niską awaryjnością.

Model Sorento II oferowany był z ręcznymi i automatycznymi przekładniami. Do wyboru są 5- lub 6-biegowa przekładnia manualna albo 5- lub 6-stopniowy automat.

Moc przekazywana jest na przednie koła, z elektronicznym rozdziałem na tylną oś w momencie utraty przyczepności. Dodatkowo przy niewielkich prędkościach istnieje możliwość zblokowania napędu na wszystkie koła. Jazdę w trudniejszym terenie ułatwiają elektroniczne systemy, takie jak HAC (wspomaga ruszanie pod górę) czy DBC (pomaga zjechać z wzniesienia, utrzymując przy tym stałą prędkość ok. 8 km/h).

Kia Sorento II wydaje się dobrą propozycją dla osób szukających wygodnego, nowoczesnego auta typu SUV. Nowy model cieszy się opinią bezawaryjnego i trwałego.

Wymiary
Długość auta 4567.00 mm
Szerokość auta 1862.00 mm
Wysokość auta 1804.00 mm
Rozstaw osi 2710.00 mm
Rozstaw przednich kół 1581.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1581.00 mm
Średnica zawracania 12.00 m
Silnik
Producent silnika Kia
Rodzaj paliwa/zasilania Common Rail
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 2.5 l
Średnica cylindra 91.00 mm
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Turbosprężarka
Maksymalna moc 103 kW (140 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 3800 rpm
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1850-2500 rpm
Chłodzenie Ciecz
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 14.60 s
Maksymalna prędkość 171 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 11.19 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 6.90 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 8.48 l
Emisja CO2 226 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na cztery koła (4WD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0.79:1
Przełożenie przekładni głównej 4.18:1
Przednie zawieszenie Stabilizator poprzeczny, sprężyny śrubowe, podwójne wahacze poprzeczne, niezależne
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Tylne hamulce Tarczowe, wentylowane, serwo, ABS
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Przednie opony 245/70 R 16
Tylne opony 245/70 R 16
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2001
Rodzaj nadwozia Terenowy
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 2056 kg
5 gwiazdek
(5 głosów)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(1 głos)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    autko z 2006r., podrasowane do 170KM - pomimo 140 tys.km - żadnych awarii.Polecam dla mniej zamożnych.Bezpieczne i pewne autko.

  • zgłoś nadużycie

    mam kijanke sorento z 2003 diesla.jest poprostu super,wogole sie niepsuje,jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym autem.mam go 3lata zrobilem nim 115000km,i nic oprocz paru dupereli,jak psek klinowy czy koncowka drazka.polecam.t

  • zgłoś nadużycie

    Miałem w swoim życiu sporo różnych aut (głównie kombi ). Stwierdziłem, że czas na SUV-a. Po długim namyśle i poszukiwaniach zdecydowałem się na Jeepa...tak...Jednak im dłużej się zastanawiałem i im więcej czytałem i słuchałem na temat tych samochodów, tym bardziej przechodziła mi na nie ochota. Następnie wymyśliłem Mercedesa ML ( wcześniej miałem już "Mietka" W 210 ), ale podobnie jak w przypadku Jeepa - bliższe zapoznanie się z modelem odrzuciło mnie od tego auta. Później pomyślałem o Toyocie Land Cruiser...powiem krótko te, na które było mnie stać były nieźle "wyhuśtane" i dość spartańskie...to może RAV4 ?...za mała i za droga...
    No dobra..znajomy pokazał mi "Kijankę" z 2005 roku. Była znakomicie wyposażona i w doskonałym stanie za 2/3 ceny Land Cruisera z tego samego roku. No pewnie, że to nie ta wielkość, ale w zupełności wystarcza ! Silnik benzynowy z instalacją gazową, niestety 2,4 l, trochę słaby, ale jak się okazało daje radę, pali w mieście mniej niż 20 l gazu, w trasie 17 l, co przy sporej masie jest świetnym wynikiem. Auto mam trzeci rok i nic poważnego sie nie dzieje, wymieniłem jedynie wszystkie gumy w zawieszeniu, i zregenerowałem sprężarkę klimatyzacji - tyle przez trzy lata!
    Pojeździłem swoją "Kijanką" po Europie i po Polsce i mam zamiar pojeździć nią jeszcze - to naprawdę wdzięczny samochód !

  • zgłoś nadużycie

    Czwarty rok posiadam SORENTO z motorem 2.4. Nigdy jeszcze nie spalił mi więcej niż 14 litrów gazu (średnia - dużo jeżdżę w prawdziwym terenie i po drogach leśnych). Wcześniej (20 lat) jeździłem różnymi "prawdziwymi" terenówkami i jedyne co mogę stwierdzić, to większą trwałość Nissana Patrola, gorsze zachowanie na śniegu (ciężar) i podatność na korozję Toyoty Land Cruiser, złą w terenie konstrukcję skrzyni redukcyjnej Isuzu Troopera itd. Sorento nie można w żadnym wypadku porównywać z innymi SUV- ami gdyż wszystkie one mają napęd na przód, brak ramy nośnej i reduktora. Do jazdy w średnim terenie Sorento ma doskonałe warunki a wszystko zależy od opon.

  • zgłoś nadużycie

    Uwielbiam mojego ZUCZKA mam od trzech lat kupilam z drugich rak Kia Sorento 2,4 benzyna,gaz jezdze nim codzienie jest wspaniale

  • zgłoś nadużycie

    Mam Sorento 2005r z 3,5L V6 w automacie na gazie i jeżdżi to genialnie.
    Bardzo wygodny samochodzik,wdzięczny i co najważniejsze nie awaryjny.Oby tak dalej.Pozdrawiam.

Napisz swoją opinię »

  • Kia Sorento 2.2 CRDi 6AT - duży SUV za nieduże pieniądze

    Kia Sorento 2.2 CRDi 6AT - duży SUV za nieduże pieniądze

    Kia to jeden z młodszych producentów rozwijających się na europejskim rynku, jednak ostatnie lata to intensywny rozwój oferty i gwałtowny wzrost zainteresowania wśród klientów. Można by pokusić się o stwierdzenie, że koreański producent coraz lepiej odnajduje się w kolejnych segmentach, a im wyższa klasa auta, tym wychodzi z...

  • Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS

    Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS

    Insurance Institute for Highway Safety, amerykańska instytucja zajmująca się bezpieczeństwem na drogach, opublikowała listę najbezpieczniejszych używanych samochodów. Rekomendacje podzielone są na dwie kategorie zróżnicowane cenowo.

  • Kia Sorento I [awarie i problemy]

    Kia Sorento I [awarie i problemy]

    Szukając dużego SUV-a pewnie nie braliście pod uwagę Kii Sorento I. Warto się jednak zastanowić nad zakupem tego auta nie tylko ze względu na korzystną ceną, ale także i wysoki poziom bezawaryjności. To nie żart, pod względem trwałości ten pakowny koreańczyk potrafi zawstydzić niejednego konkurenta. Jest tu też napęd 4x4 z...

INNE AUTA TEJ MARKI