Kia Soul

3 opinie

Kia Soul

Kia Soul to auto klasy B produkowane od 2009 roku. Jego budowa łączy cechy minivana, SUV-a i auta miejskiego. Na rynku miejska Kia konkuruje z takimi samochodami, jak Opel Meriva, Škoda Roomster czy Nissan Note.

Nadwozie liczące 410,5 cm długości, 178,5 cm szerokości oraz 161 cm wysokości jest wyjątkowe. Choć kontrowersyjne, może się podobać. Kanciasta bryła sprawia wrażenie pudełkowatej. Uwagę zwraca masywny, oryginalny przód. Elementem wyróżniającym model Soul jest atrapa chłodnicy, zabudowana niczym w aucie typu SUV. Charakterystyczny element stanowi pionowo ustawiona tylna klapa. Z tyłu znajdują się ciekawie wystylizowane lampy umieszczone w słupkach. Mała szyba w kalpie znacząco ogranicza widoczność.

Pudełkowate nadwozie pozwoliło na zagospodarowanie sporej ilości miejsca dla podróżujących. Zaletą modelu Soul jest jego przestronność. Ze względu na znaczną szerokość Soula nawet na tylnej kanapie siedzi się w miarę komfortowo. Również z przodu nie brakuje przestrzeni na nogi ani nad głowami podróżujących. Wysoka pozycja za kierownicą oraz wygodny fotel ułatwiają prowadzenie. Niestety, kierownica regulowana jest tylko w pionie. Deska rozdzielcza wygląda efektownie, składa się z trzech zegarowych wskaźników umieszczonych w osobnych tubach. Ciekawy jest również kokpit. Wszystko jest intuicyjne w obsłudze. Dużym atutem są dobrej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza. Wszystkie elementy są dobrze spasowane, dzięki czemu nie skrzypią podczas jazdy. Wadą auta jest niewielki, liczący zaledwie 222 l bagażnik. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy płaską powierzchnię, a pojemność bagażnika wzrośnie do 700 l.

Kupując model Soul, możemy liczyć na całkiem bogate wyposażenie. W ofercie są trzy odmiany wyposażenia. Już podstawowa obejmuje m.in. klimatyzację, radioodtwarzacz z sześcioma głośnikami, sześć poduszek powietrznych, aktywne zagłówki i ESP. Dodatkowo płatne elementy to np. kamera cofania czy panoramiczny szklany dach. Kia Soul brała udział w testach zderzeniowych, w których wypadła bardzo dobrze - otrzymała najwyższą notę.

Oferta silnikowa Soula jest skromna: jeden silnik benzynowy i jeden wysokoprężny. Benzynowa jednostka to 1,6 CVVT o mocy 124 KM. Zastosowanie zmiennych faz rozrządu pozwala na dynamiczną jazdę przy ograniczonym apetycie na paliwo, auto zadowala się średnio 8 l benzyny na 100 km. Dla jeszcze bardziej oszczędnych Kia przygotowała motor wysokoprężny 1,6 CRDi rozwijający moc 128 KM. Mimo sporej mocy Soul z tym silnikiem w cyklu mieszanym zużywa jedynie około 6,5 l oleju napędowego na 100 km.

Obie wersje silnikowe mogą pracować z 5-biegową skrzynią manualną. Motor wysokoprężny może być dodatkowo sprzęgnięty z 4-biegowym automatem. Przekładnia automatyczna bardzo dobrze spisuje się podczas jazdy miejskiej. Należy się jedynie liczyć z podwyższonym zużyciem paliwa.

Kia Soul jest autem specyficznym dla specyficznej grupy klientów. Ponieważ ma cechy auta miejskiego i SUV-a, świetnie sprawdza się w mieście. Niestraszne mu krawężniki czy dziurawe drogi. Cieszy się opinią niezawodnego, dzięki czemu jego eksploatacja nie obciąży mocno budżetu kierowcy. Dodatkowo Kia kusi bogatym wyposażeniem i stylem. Soul to pierwszy w historii koreański samochód, który otrzymał prestiżową nagrodę red dot design award.
Za Soulem przemawia również długi okres gwarancji producenta - aż 7 lat.

Wymiary
Długość auta 4105.00 mm
Szerokość auta 1784.00 mm
Wysokość auta 1611.00 mm
Rozstaw osi 2549.00 mm
Rozstaw przednich kół 1551.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1555.00 mm
Silnik
Rodzaj paliwa/zasilania Common Rail
Umiejscowienie silnika Z przodu
Układ cylindrów R
Pojemność silnika ~ 1.6 l
Średnica cylindra 77.20 mm
Stopień sprężania 17.30:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Turbosprężarka
Maksymalna moc 94 kW (128 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 4000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 261 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 1900-2750 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Tak
Reaktor katalityczny Tak
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 11.30 s
Maksymalna prędkość 183 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 6.34 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 4.55 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5.22 l
Emisja CO2 137 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na przednie koła (FWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 5
Przełożenie najwyższego biegu 0.66:1
Przełożenie przekładni głównej 3.94:1
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 280.00 mm
Tylne hamulce Tarczowe, ABS, serwo
Średnica tylnych hamulców 262.00 mm
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Liczba obrotów do skrajnych położeń kierownicy 2.69
Przednie koła 6.5J x 16 ET51
Przednie opony 205/55 R 16 91H
Tylne koła 6.5J x 16 ET51
Tylne opony 205/55 R 16 91H
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2009
Rodzaj nadwozia Hatchback
Liczba drzwi 5
Liczba siedzeń 5
Masa własna 1345 kg
5 gwiazdek
(1 głos)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(2 głosy)
3 gwiazdki
(0 głosów)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    Jeżdżę kia soul ponad 4 lata modelem benzynowym w najbogatszej wersji XL. Samochód kupiłem z uwagi na oryginalność. Kierowany był do młodych ale większość kierowców jest po 40 - ce. O zaletach nie piszę, bo jest ich większość.
    Negatywy to:
    -słaby, podatny na zarysowania i piaskowanie lakier,
    -plastiki twarde i podatne na zarysowania,
    -słabe wyciszenie wnętrza,
    -jazda autostradowa z przekładnią 5 - biegowa męczącą z uwagi na hałas oraz b. duże zużycie paliwa przy maks. prędkościach na autostradzie,
    -sprzęgło awaryjne ( akcja serwisowa ),
    -materiały wykończeniowe dostateczne,
    -podejście kia motors do roszczeń gwarancyjnych skandaliczne.
    Poza tym auto marzenie. Prawdopodobnie następny będzie również soul.

  • zgłoś nadużycie

    Auto rewelacja!!!!!! Jezdze od 4 lat. Ze wzgledu na wiek auta pojawil sie pomysl wymiany na nowe ewentualnie inne auto. NIE ZNALAZLEM na rynku nic rownie wygodnego!!!!!!!!! SOUL REWELACJA, Czekam na 2014 r.

  • zgłoś nadużycie

    Jestem właścicielem od 2009r przejechałem 54tys. niemiałem żadnych problemów . Jedyne wady to mały bagażnik i spory apetyt na paliwo 8l.

Napisz swoją opinię »

  • Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Kia Soul 1.6 GDI - test, porównanie, opinia, spalanie, cena

    Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Kia Soul 1.6 GDI - test, porównanie, opinia, spalanie, cena

    Honda HR-V pierwszej generacji nie była niewypałem rynkowym. Raczej pojawiła się za wcześnie. Gdy klienci przyzwyczaili się już do tego, że crossover nie musi wcale wyglądać jak terenówka i mieć napędu na cztery koła, HR-V powraca w nowej odsłonie, silniejsza niż kiedykolwiek. Postanowiliśmy zmierzyć ją z równie silnym...

  • Jeep Renegade Limited 2.0 Multijet (140 KM) AWD - test, opinia, spalanie, cena

    Jeep Renegade Limited 2.0 Multijet (140 KM) AWD - test, opinia, spalanie, cena

    Jeep to marka legenda, tak jak Wrangler jest jedną z najbardziej legendarnych terenówek świata. Do grona legend spokojnie można dopisać modele Cherokee i Grand Cherokee. Sukces jaki odniósł najnowszy produkt Jeepa, nieduży crossover Renegade też kwalifikuje go w przyszłości do zdobycia statusu legendy. Czy może się nią stać?

  • Kia Soul FL 1,6 XL - z dedykacją dla młodych [test autokult.pl]

    Kia Soul FL 1,6 XL - z dedykacją dla młodych [test autokult.pl]

    Segment samochodów sprzedawanych jako idealne do miasta w ostatnich latach rozrósł się tak bardzo, że niektóre modele coraz trudniej trafnie sklasyfikować. Jednym z przykładów może być Kia Soul. Czy intrygujące auto z Korei jest już międzysegmentowym crossoverem, małym MPV czy może nieco rozrośniętym miejskim hatchbackiem?

INNE AUTA TEJ MARKI