Lamborghini Reventon

1 opinia

Lamborghini Reventon

Po wypuszczeniu specjalnych wersji modeli Murcielago oraz Gallardo Lamborghini szybko zauważyło, że cieszą się one ogromną popularnością. Stosunkowo niewielkim kosztem można delikatnie zwiększyć moc silnika, dodać kilka stylistycznych smaczków, nowy kolor lakieru oraz zmienić coś we wnętrzu, a miłośnicy supersamochodów będą szczęśliwi.

Prawdopodobnie to było bodźcem do rozpoczęcia prac nad modelem Reventon, który w niczym nie przypominał dotychczasowych projektów spod znaku wściekłego byka. Model ten miał być nagrodą i wyróżnieniem dla Lamborghini za świetne wyniki finansowe, musiało to być więc coś wyjątkowego.

Tak więc w 2007 roku Lamborghini zaprosiło grupę zaufanych klientów i pokazało im pierwsze szkice auta. Podobno od razu zgłosiło się 20 osób gotowych zapłacić milion euro za efekt końcowy. We wrześniu Włosi ogłosili, że zamierzają zbudować specjalny model auta niedostępny dla zwykłych śmiertelników. Tak właśnie narodził się Reventon.

Po raz kolejny Lamborghini przestudiowało historie znanych torreadorów i okazało się, że jeden z nich został zabity na arenie przez byka o imieniu Reventon. Wyśmienita nazwa. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami nie miał być to całkowicie nowy model zbudowany od podstaw, tylko solidnie zmodyfikowana wersja Murcielago.

Inżynierowie wzięli więc płytę podłogową, technologię, część podzespołów oraz oczywiście silnik z modelu LP640, a styliści dostali bardzo proste zadanie. Narysować auto, inspirując się najnowocześniejszym wielozadaniowym samolotem świata – Lockheed Martin F-22 Raptor.

Efekty widać gołym okiem. Auto jest zdumiewające, a już sama stylistyka nadwozia zapiera dech w piersiach. Mimo że już na pierwszy rzut oka widać, że bazą do budowy tego modelu było Murcielago, absolutnie nikomu to nie przeszkadza.

gresywne linie i ostre cięcia odwołują się do nowoczesnych samolotów bojowych niewykrywalnych dla radarów. Tylne światła wykonano w technologii LED i uformowano je tak, że pod każdym kloszem z daleka widać trzy czerwone strzałki.

Pokrywa silnika została zaprojektowana tak, by przypominać grzbiet samolotu F-22 Raptor. Pod nią kryje się serce tego wspaniałego auta. Jest nim jednostka V12 o pojemności 6,5 l, która została wzmocniona o 10 KM. Dzięki temu Reventon jest mocniejszy od standardowego LP640, a po prawym pedałem kierowca ma do dyspozycji aż 650 KM i 660 Nm momentu obrotowego.

18-calowe felgi zaprojektowane tak, by wsysać powietrze chłodzące tarcze hamulcowe, za pośrednictwem półautomatycznej przekładni E-Gear przenoszą to wszystko na asfalt, sprawiając, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 s oraz osiąga prędkość maksymalną 340 km/h.
Niestety, nieco gorzej prezentuje się wnętrze Reventona. Wyraźnie da się tutaj zauważyć elementy przejęte z Murcielago LP640. Na szczęście Lamborghini postarało się o kilka drobnych dodatków, które poza 650 KM za plecami uczyniły jazdę Reventonem niezwykłym doznaniem.

Poza Alcantarą, która łączona jest ze skórą, można tutaj znaleźć mnóstwo włókna węglowego. Prawdziwym smaczkiem jest prędkościomierz, którego obudowa w całości została wykonana właśnie z włókna węglowego.

Wyświetlacz może prezentować kierowcy dane na 2 sposoby. Miłośnicy klasycznych rozwiązań z pewnością wybiorą konserwatywne tarcze, jednak jest także opcja, która sprawia, że prędkość, obroty silnika oraz inne dane są prezentowane w formie przypominającej grafikę wyświetlaną pilotom myśliwców.

Niestety, Lamborghini zbudowało tylko 21 egzemplarzy tego modelu, z których 20 zostało sprzedanych za kwotę 1 000 000 euro netto. Właśnie takie supersamochody sprawiają, że w każdym mężczyźnie budzi się małe dziecko.

Jeśli ktoś nie załapał się na Reventona, za 100 000 euro więcej może kupić model Reventon Roadster. Także powstanie tylko 20 egzemplarzy tego modelu, a wszystkie będą bazowały na Murcielago LP640 Roadster.

Plusy:
+ Stylistyka
+ Osiągi
+ Odwołania do F-22 Raptor

Minusy:
- Brak skrzydeł

Wymiary
Długość auta 4701.00 mm
Szerokość auta 2057.00 mm
Wysokość auta 1135.00 mm
Rozstaw osi 2665.00 mm
Rozstaw przednich kół 1634.00 mm
Rozstaw tylnych kół 1694.00 mm
Silnik
Producent silnika Lamborghini
Umiejscowienie silnika Centralnie
Układ cylindrów V
Pojemność silnika ~ 6.5 l
Średnica cylindra 88.00 mm
Stopień sprężania 11.00:1
Układ rozrządu DOHC
Liczba zaworów na cylinder 4
Układ dolotowy Wolnossący
Maksymalna moc 485 kW (660 KM)
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy 8000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 659 Nm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego 6000 rpm
Chłodzenie Ciecz
Intercooler Brak
Reaktor katalityczny Tak
Główne łożyska 7
Osiągi i zużycie paliwa
Przyspieszenie 0-100 km/h 3.40 s
Maksymalna prędkość 340 km/h
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu miejskim 32.33 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim 15.01 l
Katalogowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 21.31 l
Emisja CO2 495 g/km
Układ napędowy i podwozie
Napęd Napęd na cztery koła (AWD)
Skrzynia biegów Manualna
Liczba biegów 6
Przełożenie najwyższego biegu 0.94:1
Przednie zawieszenie Stabilizator poprzeczny, sprężyny śrubowe, podwójne wahacze poprzeczne, niezależne
Przednie hamulce Tarczowe, wentylowane
Średnica przednich hamulców 380.00 mm
Tylne hamulce Tarczowe, wentylowane, serwo, ABS
Średnica tylnych hamulców 355.00 mm
Przekładnia kierownicza Przekładnia zębatkowa, wspomagana
Przednie opony 245/35 ZR 18
Tylne opony 335/30 ZR 18
Informacje ogólne
Rok początku produkcji 2007
Rodzaj nadwozia Coupe
Liczba drzwi 2
Liczba siedzeń 2
Masa własna 1664 kg
5 gwiazdek
(0 głosów)
Średnia ocen:
Napisz swoją opinię »
4 gwiazdki
(0 głosów)
3 gwiazdki
(1 głos)
2 gwiazdki
(0 głosów)
1 gwiazdka
(0 głosów)
  • zgłoś nadużycie

    nie podoba mi sie moc słaba a obrut też ale wygląd git 100km w zaledwie powinny być do 1,5s

Napisz swoją opinię »

  • Lamborghini Huracán LP640-4 VOS – test, opinia, spalanie, cena

    Lamborghini Huracán LP640-4 VOS – test, opinia, spalanie, cena

    Nowy Huracán to jedno bardzo dzikie i krzykliwe superauto, a w wydaniu niemieckiego tunera Vision of Speed jest jeszcze dziksze i krzykliwsze. Sprawdzamy, ile dają takie poprawki samochodowi takiego kalibru, a przy okazji – ile naprawdę jest warte nowe "baby Lambo".

  • Audi A5 Coupé 2.0 TFSI vs Infiniti Q60 2.0t – jak Dawid z Goliatem

    Audi A5 Coupé 2.0 TFSI vs Infiniti Q60 2.0t – jak Dawid z Goliatem

    Z jednej strony niemiecka przewaga dzięki technice i wyraziste, muskularne krzywizny autorstwa jednego ze światowych liderów rynku premium. Z drugiej dalekowschodnia siła zen i odwołanie do wewnętrznej wrażliwości w wykonaniu dopiero chcącej się przebić do tej czołówki marki założonej w 1989 roku. To porównanie to coś więcej...

  • Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999]

    Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999]

    Luksusowy, sportowy, technicznie najbardziej zaawansowany – tak przedstawiano BMW Serii 8, które zadebiutowało w 1989 roku i nie znalazło wielu klientów. Sam projekt kosztował grubo ponad miliard ówczesnych marek niemieckich i choć wizerunkowo był wielkim sukcesem, to ekonomicznie już raczej nie. Dziś to jeden z najbardziej cenionych...

INNE AUTA TEJ MARKI